gs 1000 project

unholy

MF'er
16 mei 2013
60
0
neuenhaus
hallo,
ik ga mij maar eens wagen aan een project caféracer.
heb vandaag twee gs 1000 opgehaald. beide motoren hebben 12 jaar lang geen daglicht gezien. gelijk maar begonnen met de rode gs uit elkaar te halen en zien wat we tegen komen.
full
 
Laatst bewerkt:
hier een ruwe schets van wat ik in gedachten had, voor de rode gs. de gele ben ik nog niet helemaal uit.
ps ik zoek nog een tank voor de rode gs 1000 bj 1979
donderdag gaat het blok er uit. twijfel nog of ik een m stuurtje er op zet of clip-on
full
 
Laatst bewerkt:
Tanks voor de GS1000 zijn niet heel makkelijk meer te vinden, zeker de 1977 (mooiste?)met de felsrand onderin.

Met een beetje mazzel ligt er nog eentje bij de mannen hier op MF, je kunt een zoeker plaatsen bij 'te koop gevraagd'
 
Laatst bewerkt:
hier een ruwe schets van wat ik in gedachten had, voor de rode gs. de gele ben ik nog niet helemaal uit.
ps ik zoek nog een tank voor de rode gs 1000 bj 1979
donderdag gaat het blok er uit. twijfel nog of ik een m stuurtje er op zet of clip-on
[afbeelding]

Een paar mooie Tomaselli clip-ons !! (zou ik voor gaan dan)
 
even weer een kleine up-date. het blok is er uit met dank aan mark en willy, thx
voorpoten, achterwiel en achterbrug zijn er ook uit. nu kan het leuke werk beginnen, het aanpakken van het frame en blok.
full

full

full
 
Leuk, ik zie leuke goodies :Y
Rem-schakelsetje op de rode
2x achterbrug van gsx1100
Bochtenset van de gele, rvs?
Sticker wisecco alleen show of meerrrr :9

Ducktail van z900/1000 past niet lekker :N
 
Klopt bochtenset met verleng stuk zijn rvs.
Wat de stikkers betreft geen idee heb de motoren zo gekocht.
Weet alleen dat de cillinders zijn op geboord door een tuning bedrijf.
Ben nu bezig met het kaal maken van het frame. Fotos volgen.
 
Klopt bochtenset met verleng stuk zijn rvs.
Wat de stikkers betreft geen idee heb de motoren zo gekocht.
Weet alleen dat de cillinders zijn op geboord door een tuning bedrijf.
Ben nu bezig met het kaal maken van het frame. Fotos volgen.

Dan zal er wel een wiseco setje in Zitten! Mooi man, waar heb je.ze.vandaan?
 
even de status update, frame bijna blank nog een paar uurtjes of meer, ondertussen ook maar bezig met het polijsten van het zijkapje. en inderdaad zijn beide blokken uitgerust met wiseco setjes. hogedrukzuiger, opgeboord naar 1085 cc, carburateurs aangepast (sproeiers), carbon koppakking. dat is in ieder geval wat ik weet van de vorige eigenaar.
full

full
 
Nice blokjes zijn al goed aangepakt dus!
Hoeveel verschil in vermogen zou dit op moeten leveren tov origineel?

p.s waarom laat je de boel niet stralen?
 
Laatst bewerkt:
Vindt het leuk om zoveel mogelijk zelf te doen. En ik heb nog geen idee wat ik met de gele doe.was de bedoeling om ook old school te gaan,maar veel positieve reacties op de huidige look. Dus misschien alleen strak maken en kleine veranderingen aan brengen. Wat het vermogen betreft zal ik navragen.
 
Als je hogecompressie zuigers hebt zul je ook wel speciale nokkenasjes erin hebben zitten, anders gaat die alleen maar slechter lopen volgens mij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan