gs 1000 project

De kortste klap om meer vermogen te krijgen is de compressie verhogen. Dat geeft voor het minste geld het meeste vermogenswinst. En dat kan gerust goed lopen met standaard nokkenstokkies. Als de sproeierbezetting en je ontstekingtydstip er maar op aanpast.
Daarna ga je voor andere nokkenstokkies voor betere vulling en meer tpm en dan grotere kleppen, grotere carbs, betere drijfstangen doorgelaste krukas, afgedraaide krukas en/of vliegwiel enz enz enz. Oftewel de bodem van je portemonnee is de limit hahahaha
 
Kop vlakken. Hoge compressie zuigers? Dat weet jij toch wel?
Of moet ik het weer heel specifiek heel technisch gaan hebben over dat je de compressie verhouding wijzigt doordat de cilinderinhoud wel hetzelfde blijft maar de ruimte tussen de bovenkant van de zuiger en de binnenkant van de verbrandingsruimte veel kleiner wordt?
Oja cilinderinhoud vergroten geeft ook meteen een hogere compressie VERHOUDING pfffff
 
Klopt er zitten ook speciale nokken assen in. Bij de gele moeten ze nog ingebouwd worden, incl nokkenas ketting
 
Het lijkt er wel op. Nu nog zorgen dat ze lopen.lukt ook wel. Zal binnenkort een foto plaatsen van de nokkenas
 
Jammer dat je er een cafe racer van maakt met die spullen zou je er een mooie classic superbike van kunnen maken er worden al genoeg motoren naar de klote geholpen door er cafe racers van te maken. :)
 
effe weer een plaatje. het frame is zo goed als blank.
full

ik ben niet echt op de hoogte van oldskool racers maar als ik het goed begrijp praten jullie over bv een wes cooley, het idee lijkt mij wel wat weer iets anders dan de caferacer. bij alle onderdelen zat namelijk dit kuipje. dus waarschijnlijk wordt dit dus het lot van de gele gs
full
 
hallo, is effe geleden. maar we zijn weer bezig. het frame is klaar. nu bezig met de voorpoten en achterbrug.
frame eerst in de spuit plamuur, daarna grondverf.
full

zwart spuiten en met blanke lak afwerken.
full
 
Laatst bewerkt:
Thx,
De zwarte is mijn intruder m800. En de betongrijze is een vt600 van mijn vrouw. Heb al eens een topic geopend van de m800 (my bike)
 
Als je hogecompressie zuigers hebt zul je ook wel speciale nokkenasjes erin hebben zitten, anders gaat die alleen maar slechter lopen volgens mij?

Alleen hoge compressie, heeft dan zeer waarschijnlijk wel 85cc meer, loopt prima op de standaard nokkenassen!
Trekt een behoorlijk stuk harder dan origineel trouwens.
Snelle nokkenassen op originele compressie loopt dan weer niet goed, wil zelfs niet lekker lopen...
 
hallo, is effe geleden. maar we zijn weer bezig. het frame is klaar. nu bezig met de voorpoten en achterbrug.
frame eerst in de spuit plamuur, daarna grondverf.
[afbeelding]
zwart spuiten en met blanke lak afwerken.
[afbeelding]

Nice!

Weet niet of je de truuk al weet om het blok in het frame te krijgen zonder het frame te beschadigen..
Blok op zn zij leggen, en dan het frame er omheen laten zakken, bouten er in, en klaar.
 
Laatst bewerkt:
Nice!

Weet niet of je de truuk al weet om het blok in het frame te krijgen zonder het frame te beschadigen..
Blok op zn zij leggen, en dan het frame er omheen laten zakken, bouten er in, en klaar.

thx, dat wist ik dus niet en wat de nokkenas betreft heb je gelijk, integenstelling tot mijn eerdere bericht. zit er inderdaad de standaard nokkenas in (bij)
 
En snelle nokkenas op een bigbore/hoge compressie is erg leuk kan ik je zeggen!!
Mits je er een goede uitlaat onder hangt, dat had ik dus niet, en zelfs zo ging dat al heel aardig..
 
effe weer een fototje. voorpoten en balhoofd zijn gereed. nieuwe oortjes voor de nog te bepalen koplamp. ben zelf erg tevreden met het resultaat tot nu toe. ben nu bezig met de achterbrug
full
 
en voor de liefhebbers de volgende stapjes
full

nieuwe koplamp, ben gegaan voor een zo orgineel mogelijk model.
full
 
Yep, brug is van GSX 1000. achterkant koplamp wordt zwart net als het frame (is nu matzwart).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan