Shoarmaboer
MF'er
Betreft: Suzuki GS500E, uit 1994
Goedemorgen/middag/avond mede-MF'ers,
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn GS'je te slopen. Het was lekker weer vandaag dus samen met pa en broederlief alle motoren wassen, waaronder mijn GS. Die was inmiddels zo vies dat ik alle kappen er maar afgehaald heb, en toen bleek er zowaar nog een frame onder al dat vuil te zitten.
Dus ik dacht, mooi weer, schone motor: toch nog een klein stukje rijden! Nou niet dus.
Ik probeer hem te starten en er komt me opeens een rare harde klap uit dat ding waar iedereen bang van werd. Vervolgens wilt hij niet meer starten (startmotor gaat wel rond) en blijkt hij benzine te lekken (en veel!) uit dat overloopslangetje wat (volgens mij) uit het luchfilterhuis komt (die ene met dat sneetje aan het uiteinde).
Verzopen cilinders misschien? dus wij hem met vol gas proberen te starten, en uiteindelijk gaat hij inderdaad lopen. Maar hij kan zijn toerental zelf niet meer onderhouden; Met de gashendel konden we hem lopend houden, maar stationair bleef hij niet lopen, en de choke had geen enkele invloed meer op het toerental.
Nu aan jullie de vraag, wat is er in hemelsnaam aan de hand? Die klap baarde mij nogal veel zorgen, en gezien het feit dat hij heel veel benzine lekt dacht ik dat ik misschien het constantvacuümmembraan eruit geklapt had op een of andere manier (of is dat pure nonsens?). Het feit dat de choke geen enkele invloed meer heeft doet mij wel vermoeden dat het probleem in ieder geval in de carburateurs zit.
Ik had wel gelezen op het forum dat met een kapot membraan hij wel normaal zou moeten blijven lopen op de PRI stand, maar dat was niet geval. Daarnaast is hij perfect lopend weggezet vorige week.
Alvast bedankt voor de adviezen en het lezen van mijn hele verhaal!
Goedemorgen/middag/avond mede-MF'ers,
Ik heb het voor elkaar gekregen om mijn GS'je te slopen. Het was lekker weer vandaag dus samen met pa en broederlief alle motoren wassen, waaronder mijn GS. Die was inmiddels zo vies dat ik alle kappen er maar afgehaald heb, en toen bleek er zowaar nog een frame onder al dat vuil te zitten.
Dus ik dacht, mooi weer, schone motor: toch nog een klein stukje rijden! Nou niet dus.
Ik probeer hem te starten en er komt me opeens een rare harde klap uit dat ding waar iedereen bang van werd. Vervolgens wilt hij niet meer starten (startmotor gaat wel rond) en blijkt hij benzine te lekken (en veel!) uit dat overloopslangetje wat (volgens mij) uit het luchfilterhuis komt (die ene met dat sneetje aan het uiteinde).
Verzopen cilinders misschien? dus wij hem met vol gas proberen te starten, en uiteindelijk gaat hij inderdaad lopen. Maar hij kan zijn toerental zelf niet meer onderhouden; Met de gashendel konden we hem lopend houden, maar stationair bleef hij niet lopen, en de choke had geen enkele invloed meer op het toerental.
Nu aan jullie de vraag, wat is er in hemelsnaam aan de hand? Die klap baarde mij nogal veel zorgen, en gezien het feit dat hij heel veel benzine lekt dacht ik dat ik misschien het constantvacuümmembraan eruit geklapt had op een of andere manier (of is dat pure nonsens?). Het feit dat de choke geen enkele invloed meer heeft doet mij wel vermoeden dat het probleem in ieder geval in de carburateurs zit.
Ik had wel gelezen op het forum dat met een kapot membraan hij wel normaal zou moeten blijven lopen op de PRI stand, maar dat was niet geval. Daarnaast is hij perfect lopend weggezet vorige week.
Alvast bedankt voor de adviezen en het lezen van mijn hele verhaal!