Gsxr 1100 geen kracht meer na kleppenstellen

Alex16v

Rookie
28 jan 2013
19
0
Almere
Hallo forummers, zoals de titel al zegt is na het kleppenstellen en controle van distributiekeeting/spanner alle kracht uit mn gsxr 1100 verdwenen.
Ik heb m bij een niet nader te noemen garage laten doen en toen ik wegreed merkte ik al dat er geen soeplesse meer inzat en dat het geluid uit de uitlaat hakkeriger was.
Stationair liep die wel gewoon 1100 toeren.
Na even een stukje rijden kwam ik er al gauw achter dat alle vermogen eruit was, alsof ik nog maar op 2 of 3 pitten liep.
Ik heb m gelijk teruggebracht om te laten herstellen, kreeg verder ook geen feedback wat het zou kunnen zijn, alleen maar een schaapachtige reactie.
Mijn eigen conclusie is dat de kleppen verkeerd gesteld zijn of dat mn carburateurs niet goed zijn teruggeplaatst na controle van kettingspanner, of dat de compressie niet goed meer is, maar ik zoek eigenlijk nog wat feedback
Iemand een idee?
 
Laatst bewerkt:
Hallo forummers, zoals de titel al zegt is na het kleppenstellen en controle van distributiekeeting/spanner alle kracht uit mn gsxr 1100 verdwenen.
Ik heb m bij een niet nader te noemen garage laten doen en toen ik wegreed merkte ik al dat er geen soeplesse meer inzat en dat het geluid uit de uitlaat hakkeriger was.
Stationair liep die wel gewoon 1100 toeren.
Na even een stukje rijden kwam ik er al gauw achter dat alle vermogen eruit was, alsof ik nog maar op 2 of 3 pitten liep.
Ik heb m gelijk teruggebracht om te laten herstellen, kreeg verder ook geen feedback wat het zou kunnen zijn, alleen maar een schaapachtige reactie.
Mijn eigen conclusie is dat de kleppen verkeerd gesteld zijn of dat mn carburateurs niet goed zijn teruggeplaatst na controle van kettingspanner, of dat de compressie niet goed meer is, maar ik zoek eigenlijk nog wat feedback
Iemand een idee?
Niet ier vragen.

Hoe kan iemand ander nou weten wat die garage heeft gedaan, en wat er nu aan de hand is?

Vraag het maar aan hen! :Y
 
Ja dat doe ik ook wel, maar ik wil zelf natuurlijk ook gewoon weten wat er aan de hand kan zijn, ik zat zelf ook aan de bobine te denken maarja dan loopt ie stationair niet gewoon 1100 toeren lijkt me.
 
Ik deel Harm zijn mening

Zeer waarschijnlijk uitlaatkleppen zijn te strak afgesteld.

Durf te wedden dat ze klepstelling van een 1100F blok hebben aangehouden maar je moet echt die van een gsxr1100 blok aanhouden...en die zijn degelijk anders (voor de uitlaatkleppen)

Met name omdat de gsxr vanaf 91 plaatjes heeft en een gsx1100f blok stelschroeven.

Als die op 2 pitten loopt dan loopt die echt niet stationair 1100 toeren.

Wat ook kan zijn dat er een benzine slang klem zit er is namelijk maar heel weinig ruimte ..Als je rustig rijdt merk je niks tot die veel nbenzine nodig heeft met hogere toeren en dan ..krijg je dat haast geen kracht in je blok gevoel.


Ik zou eerst die slangen nakijken als ik jou was..er horen metalen veren om te zitten zodat die niet in de verdrukking komt..

En de vacuumslang dient ook vrij te lopen.

Eerst keep it simple.. slangen nakijken (zijn er 3 vanaf je benzine kraan.)

Of de distributie ketting is 1 tandje verschoven hahaha. Dat kan dat blok wel hebben maar dan is er ook alle puf uit als je optrekt..

Maar het kan ook een rotte bougiekap zijn dan krijg je ook heel raar gedrag en zoek je je wezenloos tot je hem vervangt (weerstand meten statisch en onder belasting zijn 2 verschillende dingen)

Maar goed je voelt hem al het kan van alles zijn. Die heeft er duidelijk niet mee gereden. Een GSXR 92 (oliefiets nog) hoort de straatstenen uit de straat te trekken.


Als je carbs niet goed zijn aangesloten dan trekt die valse lucht en staat je toerenteller te dansen en loopt die echt niet 1100 toeren netjes..


Waarom weet ik dat?

Omdat ik het allemaal een keer hebt meegemaakt lol


Maar laat de garage het lekker oplossen ..fouten kan iedereen maken..en het is niet netjes naar de garagehouder.
 
Laatst bewerkt:
Ik deel Harm zijn mening

Zeer waarschijnlijk uitlaatkleppen zijn te strak afgesteld.

Durf te wedden dat ze klepstelling van een 1100F blok hebben aangehouden maar je moet echt die van een gsxr1100 blok aanhouden...en die zijn degelijk anders (voor de uitlaatkleppen)

Met name omdat de gsxr vanaf 91 plaatjes heeft en een gsx1100f blok stelschroeven.

Als die op 2 pitten loopt dan loopt die echt niet stationair 1100 toeren.

Wat ook kan zijn dat er een benzine slang klem zit er is namelijk maar heel weinig ruimte ..Als je rustig rijdt merk je niks tot die veel nbenzine nodig heeft met hogere toeren en dan ..krijg je dat haast geen kracht in je blok gevoel.


Ik zou eerst die slangen nakijken als ik jou was..er horen metalen veren om te zitten zodat die niet in de verdrukking komt..

En de vacuumslang dient ook vrij te lopen.

Eerst keep it simple.. slangen nakijken (zijn er 3 vanaf je benzine kraan.)

Of de distributie ketting is 1 tandje verschoven hahaha. Dat kan dat blok wel hebben maar dan is er ook alle puf uit als je optrekt..

Maar het kan ook een rotte bougiekap zijn dan krijg je ook heel raar gedrag en zoek je je wezenloos tot je hem vervangt (weerstand meten statisch en onder belasting zijn 2 verschillende dingen)

Maar goed je voelt hem al het kan van alles zijn. Die heeft er duidelijk niet mee gereden. Een GSXR 92 (oliefiets nog) hoort de straatstenen uit de straat te trekken.


Als je carbs niet goed zijn aangesloten dan trekt die valse lucht en staat je toerenteller te dansen en loopt die echt niet 1100 toeren netjes..


Waarom weet ik dat?

Omdat ik het allemaal een keer hebt meegemaakt lol


Maar laat de garage het lekker oplossen ..fouten kan iedereen maken..en het is niet netjes naar de garagehouder.







Bedankt voor het meedenken :) Het kan inderdaad veel zijn, en ik heb de garagehouder ook niet genoemd , een foutje maken is menselijk maar ik ben hier ook niet om de garagehouder meteen af te zeiken, ik geef ze nu ook de kans het te herstellen.
Ik heb nu in ieder geval meer ideeen over wat het kan zijn en dingen om te vragen mocht het niet hersteld zijn of als er motorschade door opgetreden is.
 
Niet ier vragen.

Hoe kan iemand ander nou weten wat die garage heeft gedaan, en wat er nu aan de hand is?

Vraag het maar aan hen! :Y




Dat heb ik ook meteen gedaan maar zoals ik al zei ik kreeg alleen maar een schaapachtige reactie, het was ook bijna 5 uur dus hij zal wel moe zijn geweest B|
Als je me die fiets dan zo terug geeft terwijl je erop hebt gereden na het stellen krijg ik genoeg argwaan om zelf ook op onderzoek uit te gaan.
De fiets staat daar nog dus ik wacht het voorlopig even af.
 
Ahum keep it cool he. Er kunnen nog altijd nog meer oorzaken zijn. En het is wel koffiedik kijken vanaf hier. Met vriendelijkheid bereik je meer dan een vijandige houding oid.
 
als ik even in mijn glazen bol kijk, dan zie ik dat ze helemaal nix aan de motor hebben gedaan, maar zijn er wel flink mee wezen raggen....
verder zie ik drie bekeuringen aankomen , en zal je binnenkort een spijker in je band krijgen
 
Ahum keep it cool he. Er kunnen nog altijd nog meer oorzaken zijn. En het is wel koffiedik kijken vanaf hier. Met vriendelijkheid bereik je meer dan een vijandige houding oid.


Dat weet ik ook wel ben ook gewoon rustig gebleven maarja nogmaals als je een motor zo teruggeeft dan ga ik toch vraagtekens zetten bij de tecnische capaciteiten van de mensen.
 
Dat weet ik ook wel ben ook gewoon rustig gebleven maarja nogmaals als je een motor zo teruggeeft dan ga ik toch vraagtekens zetten bij de tecnische capaciteiten van de mensen.

Ja dat zou ik ook hebben maar ze verdienen een kans toch?

Mocht je in de buurt van Den Haag wonen breng hem dan naar Marco KMS motoren voortaan.

Voor de rest mag niemand aan mn fiets komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan