Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
http://www.americanbikeshop.com/abs_start.asp?
Dank ,daar ga ik eens mee kontakten,wat betreft mijn vraag ,zou het mogelijk zijn dat iemand deze motor herkende of eventueel eigenaar is geweest,zodat ik wat meer historiegegevens van de motor zou kunnen krijgen,ook wat betreft het blok of onderdelen ,deze zijn niet zomaar overal verkrijgbaar denk ik,er zijn diverse soorten S&S blokken ,en zou hiervan graag wat meer gegevens willen hebben.Ik denk dat het blok uit 2006 komt en is een 1600 cc
Alvast dank voor alle reakties en groet
jos
 
Dank ,daar ga ik eens mee kontakten,wat betreft mijn vraag ,zou het mogelijk zijn dat iemand deze motor herkende of eventueel eigenaar is geweest,zodat ik wat meer historiegegevens van de motor zou kunnen krijgen,ook wat betreft het blok of onderdelen ,deze zijn niet zomaar overal verkrijgbaar denk ik,er zijn diverse soorten S&S blokken ,en zou hiervan graag wat meer gegevens willen hebben.Ik denk dat het blok uit 2006 komt en is een 1600 cc
Alvast dank voor alle reakties en groet
jos
Ja, alles is zo los te koop.
Het is een motor die is samengesteld uit onderdelen uit de gids, no offence.

De toevoeging arlen ness zal wel gaan over een paar onderdelen van dar merk, of -beter- de ontsteking.

S&S blok kun je ook uit catalogus bestellen.

Voorbeeld: www.chopperheaven.nl daar staan de gidsen van zodiac, mcs en kuryakyn online
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, alles is zo los te koop.
Het is een motor die is samengesteld uit onderdelen uit de gids, no offence.

De toevoeging arlen ness zal wel gaan over een paar onderdelen van dar merk, of -beter- de ontsteking.

S&S blok kun je ook uit catalogus bestellen.

Voorbeeld: www.chopperheaven.nl daar staan de gidsen van zodiac, mcs en kuryakyn online

dank voor de info!
 
dank voor de info!
Je weet toch onderhand wel dat alles, maar dan ook alles, zo te koop is voor een Harley?

Die blokken zijn trouwens niet goedkoop. Daarom zei ik eerder al: waarde verdubbeld door het S&S blok.

Tis eigenlijk een optelling vd de waarde vd onderdelen x 0.75, met ev een opslag voor geslaagde uitvoering.
 
Heuj wiebelen rond de 130 per uur is opgelost,

Ik had achterwiel opnieuw uitgelijnd, spaken nagekeken, banden nagekeken of ze nog rond waren en nog steeds slingerde dat ding. Dan maar balhoofdlagers afstellen, bleek dat er een bout van mijn onderste kroonplaat los zat, bout aangedraaid, testritje gedaan, slingeren was weg :)
 
Vraag van een (toch wel) motorleek: is een 883 sportster groot genoeg voor iemand van 1m88? Ik weet wel: proefzitten zegt een hoop of het kan, ja of nee. Een collega heeft er een maar adviseert mij een grotere. Maar om nou meteen een Roadking naast mijn huidige motor te zetten gaat me wat ver. Ik zit te denken aan een sporster 1200 of een XR1200. Ik ben nu verwend met een Honda Pan European met 100pk en een benzinetank van 30 liter.
 
Vraag van een (toch wel) motorleek: is een 883 sportster groot genoeg voor iemand van 1m88? Ik weet wel: proefzitten zegt een hoop of het kan, ja of nee. Een collega heeft er een maar adviseert mij een grotere. Maar om nou meteen een Roadking naast mijn huidige motor te zetten gaat me wat ver. Ik zit te denken aan een sporster 1200 of een XR1200. Ik ben nu verwend met een Honda Pan European met 100pk en een benzinetank van 30 liter.
Fwc'c en iets hoger stuurtje dan oem :t

Het is onzin om te denken dat een motor met meer massa beter zit. Het gaat uiteindelijk om zithouding.

De fwc's geven veel beenruimte.
Oem stuurtje is eigenlijk te laag, hoger maken geeft prettiger houding voor armen en bovenlijf.
 
Heuj wiebelen rond de 130 per uur is opgelost,

Ik had achterwiel opnieuw uitgelijnd, spaken nagekeken, banden nagekeken of ze nog rond waren en nog steeds slingerde dat ding. Dan maar balhoofdlagers afstellen, bleek dat er een bout van mijn onderste kroonplaat los zat, bout aangedraaid, testritje gedaan, slingeren was weg :)
:t
 
Vraag van een (toch wel) motorleek: is een 883 sportster groot genoeg voor iemand van 1m88? Ik weet wel: proefzitten zegt een hoop of het kan, ja of nee. Een collega heeft er een maar adviseert mij een grotere. Maar om nou meteen een Roadking naast mijn huidige motor te zetten gaat me wat ver. Ik zit te denken aan een sporster 1200 of een XR1200. Ik ben nu verwend met een Honda Pan European met 100pk en een benzinetank van 30 liter.

Ik ben 1.96 en ben te lang voor mijn Electra's...maar ja, doe het er toch maar mee...
 
Mocht je toch voor een sportster kijken, de versies tot 2003 hebben de OEM Forward Controls iets verder naar voren dan de latere versies. De 883 of 1200 maakt voor de zitpositie niet uit.

Verder wordt de Dyna in bepaalde opzichten wel gezien als een grotere sportster. Als je niet bekend bent met Harley kan de modellenlijn als een doolhof overkomen. Als je er een klein beetje in verdiept zul je merken dat er door de jaren heen een paar basislijnen zijn qua frame en blok. De XR1200 is dan net een model dat standaard afwijkt. De Bigtwins kennen vanaf 1999 meer variaties qua blok, maar mocht je daarvoor kiezen komt dat later wel en kan men je hier wel wegwijs maken.
 
Jongens,....bij de heetste zomerdagen krijgt m'n Road Glide 96"
het toch een pietsie benauwd.
M'n distributie-kant wordt luidruchtiger en het blok loopt rauwer en staat meer te stampen.

Olie : Syn3 .

Toegevoegd : halve fles LUCAS olie stabilisator.

Nou ja,....dat genas i.i.g. wel wat maar is toch niet helemaal zaligmakend, bovendien is het motorblok zo ontworpen dat ie het met die 20W50 Syn3 kan doen ,....en dat betekent niet dat er een flessie stroop bij geflikkerd moet worden :(

Andere oliepomp staat dus binnenkort op het program .

Wat denken jullie ? ,....een Feuling 7060 (high volume) oliepomp
een goeie keuze ?

( deze kan namelijk icm de stock cam-plate gemonteerd worden )
 
Laatst bewerkt:
koop bij een 2ehands Harley ook gelijk maar een kist "Melisana" :r


Hoezo ? Het ding maakt gewoon mooie muziek als ie lekker warm is .. dat doet die van mij ook . })
ze zeggen dat het normaal is , pas als het stil wordt zou ik nerveus worden . _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met TC alleen met sportster. Het is niet mijn dagelijkse brommer, maar ik gebruik hem om te rijden. Als ik in de binnenstad moet zijn pak ik een andere brommer. Mijn japanse luchtgekoelde blokken gingen bij warm weer na een aantal stoplichten ook anders klinken.

Oliepomp zal geen kwaad kunnen al kan ik niet adviseren welke nu goed is. Vaak wordt het ook het brandstor/lucht mengsel gezocht. Te arm maakt natuurlijk te heet, maar te rijk geeft weer meer vervuiling in je blok. Dat blijft kiezen uit twee kwaden. Het valt mij wel op dat de blokken waar veel aan gesleuteld is ook weer eerder uit elkaar moeten (of mijn beeldvorming is onjuist kan ook). Dat kan natuurlijk door goedbedoelde onkunde komen of doordat er meer gevraagd wordt van die blokken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan