Harley Davidson - episode 16 - American legend

Status
Niet open voor verdere reacties.
.
full
 
Vraagje aan de kenners :+

Ik word oud denk ik want ik wil ook een Harley O-) Niet echt bekend ermee maar na tientallen advertenties bekijken worden de types soort van iets duidelijker _O-

Hier zou ik wel wat van kunnen maken:

https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De advertentie geeft aan een Fatboy uit 1992, hoort er dan geen riemaandrijving op zon ding te zitten?
Zijn de blok upgrades een pluspunt of gaat dat enkel maar veel geld kosten bij onderhoud/reparatie?
 
antwoord van de (andere) leek:
ik heb het idee dat deze motor niet erg origineel is (betekent niet dat-ie slecht is, he...), zo'n verbinding van krukas naar versnellingsbak heb ik nog niet eerder gezien op de foto's van HD's die ik op internet heb bekeken.

voor mezelf zou ik zoiets nader gaan bekijken:

Harley-Davidson Benelux

of:

Harley Motoren Kopen? Koop Harley Davidson Motorfiets Occasion

of deze:

Speurders.nl: Harley XR 1200 bj 2010
maar hoe zit het met de fwc's op deze HD? zijn die (nog) leverbaar?

vraag van mij, mbt de spaakwielen+bandencombinatie: zitten daar nou binnenbanden in? :?

:]
 
Laatst bewerkt:
Vraagje aan de kenners :+

Ik word oud denk ik want ik wil ook een Harley O-) Niet echt bekend ermee maar na tientallen advertenties bekijken worden de types soort van iets duidelijker _O-

Hier zou ik wel wat van kunnen maken:

https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

De advertentie geeft aan een Fatboy uit 1992, hoort er dan geen riemaandrijving op zon ding te zitten?
Zijn de blok upgrades een pluspunt of gaat dat enkel maar veel geld kosten bij onderhoud/reparatie?

Kijk dat er een belt op zit vind ik een voordeel ,maar om er een te smalle op te gooien is vreemd
En de ketting is waarschijnlijk om er een brede achterband te monteren
 
Laatst bewerkt:
1976, toen had je nog geen 1340. Die kwam pas in 79 na de emissie wet.

10 koelribjes dus ipv 9

Weet ik` voet van de 1340 is dikker vandaar 1 rib minder .. ik wist niet hoe oud je shovel was ..

Heb recent nog een 1200 klaar gemaakt en verkocht uit 1978 ..

Heeft iemand hier hem gekocht ?
full
 
Laatst bewerkt:
Jongens,....bij de heetste zomerdagen krijgt m'n Road Glide 96"
het toch een pietsie benauwd.
M'n distributie-kant wordt luidruchtiger en het blok loopt rauwer en staat meer te stampen.

Olie : Syn3 .

Toegevoegd : halve fles LUCAS olie stabilisator.

Nou ja,....dat genas i.i.g. wel wat maar is toch niet helemaal zaligmakend, bovendien is het motorblok zo ontworpen dat ie het met die 20W50 Syn3 kan doen ,....en dat betekent niet dat er een flessie stroop bij geflikkerd moet worden :(

Andere oliepomp staat dus binnenkort op het program .

Wat denken jullie ? ,....een Feuling 7060 (high volume) oliepomp
een goeie keuze ?
Nee maakt geen moer uit.
( deze kan namelijk icm de stock cam-plate gemonteerd worden )
 
antwoord van de (andere) leek:
ik heb het idee dat deze motor niet erg origineel is (betekent niet dat-ie slecht is, he...), zo'n verbinding van krukas naar versnellingsbak heb ik nog niet eerder gezien op de foto's van HD's die ik op internet heb bekeken.

voor mezelf zou ik zoiets nader gaan bekijken:

Harley-Davidson Benelux

of:

Harley Motoren Kopen? Koop Harley Davidson Motorfiets Occasion

of deze:

Speurders.nl: Harley XR 1200 bj 2010
maar hoe zit het met de fwc's op deze HD? zijn die (nog) leverbaar?

vraag van mij, mbt de spaakwielen+bandencombinatie: zitten daar nou binnenbanden in? :?

:]

ik zou voor een Big twin gaan, maar dat is persoonlijk ..



Nee , geen biba ..
full
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat er een belt op zit vind ik een voordeel ,maar om er een te smalle op te gooien is vreemd
En de ketting is waarschijnlijk om er een brede achterband te monteren

Is dit sarcastisch of hoe moet ik dit interpreteren O-)

Ik vind een belt drive voor de hoofdoverbrenging er gewoon gaaf uit zien dus leuk als het er bij aankoop al op zit. Verder wil ik het ding toch een beetje naar eigen smaak brengen dus een motor in fabrieksstaat etc. is voor mij enkel zonde van het geld.

Kan iemand nog wat vertellen over PK`s? Racemonsters zullen het niet worden maar ik kom HD`s tegen met 48pk tot aan ruim over de 100pk. Beetje pit mag er wel inzitten en het hoeft van mij geen echt HD blok te zijn :9 Een Evo blok lijkt mij dan de beste keus?
 
Is dit sarcastisch of hoe moet ik dit interpreteren O-)

Ik vind een belt drive voor de hoofdoverbrenging er gewoon gaaf uit zien dus leuk als het er bij aankoop al op zit. Verder wil ik het ding toch een beetje naar eigen smaak brengen dus een motor in fabrieksstaat etc. is voor mij enkel zonde van het geld.

Kan iemand nog wat vertellen over PK`s? Racemonsters zullen het niet worden maar ik kom HD`s tegen met 48pk tot aan ruim over de 100pk. Beetje pit mag er wel inzitten en het hoeft van mij geen echt HD blok te zijn :9 Een Evo blok lijkt mij dan de beste keus?


Zou ik niet doen :N is ook gemaakt door harley .. |( |(
 
De enige spaakwielen waar ik mee te maken heb zitten onder mijn Harde Trapfiets en die hebben binnenbandjes. Vandaar...

BigTwin, dat is dan dus 1200cc en meer?
 
Nee maakt geen moer uit.

Ik ga er denk ik wel voor ( heb ook nog de keuze om een zgn "Daytona" pomp te laten monteren , maar dat ding is "made in Taiwan" ,...en kost een keutel )

Ik laat het onder garantie doen , ...valt de keuze op een luxere pomp ( incl cam-plate ) dan zal ik een meerprijs uit eigen zak bij gaan leggen.

Ik heb al behoorlijk wat voor eigen rekening er in zitten ( ben niet kinderachtig ) , maar met dit gezeik erbij wordt het me te gek,
....vandaar dat ik me nu maar beroep op garantie.

Als dat achter de rug is komt er nog een bezoekje voor eigen rekening aan de Dyno-bank tuner ( Vosselman ) en dan moet die motor "AF" zijn.
 
Laatst bewerkt:
Advies voor die nieuwe jongens :

Wend je tot iemand die al jaaaaaaaaaren HD rijdt , en neem die mee voor advies bij aankoop.

Verbouwde fietsen : Hoe stoerder ze er uit zien ( skippy-bal achterwielen ,....mongolige hoge of idioot brede sturen ,....vork verder naar voren door balhoofdplaat-truukjes,....enz
....hoe kutter het in de regel rijdt.

Kun je (of wil je) NIET sleutelen ? , Shovels ( en iron heads ) laten staan. :/

IMO : Evo-blokken zijn veruit het betrouwbaarste concept.

2eHands TC's : De zgn distributie is een grote mislukking bij deze blokken ,....vanaf 2007 , 96" ( met 6-bak ) is dit wat verbetert (maar niet zaligmakend)

Ze rijden wel het lekkerst,... met het meeste comfort , die TC's ,....dat wel :)

TC's hebben bovendien waardeloze (geperste) wegwerp-krukassen , die uit zgn alignment kunnen gaan .
Gaat het pignon slingeren , .....dan loopt je HD'tje gewoon helemaal aan gort. -O-

( bij nieuw-aankoop speelt dit bovenstaande niet , ....fabrieks-garantie zal je lekker doen slapen.
Bij 2e hands wordt het oppassen ,...als bijv. 3e eigenaar zijnde , en een km-stand van vanaf zo'n 50.000 km , mag je het na een paar maanden na verstrijken van de aankoop-garantie helemaal lekker zelf uitzoeken. )

Welkom in de romantische wereld van HD :+

1 positief dingetje : Voor alle HD's ,....hoe OUD ook , zijn overal en altijd onderdelen te koop ,......van alle merken heeft HD bovendien de allergrootste after-market .
Waar je met je 7 jaar oude Kawa'tje de boom al in kan ,...met je oude WLA'tje uit de 2e wereld-oorlog hoef je je geen zorgen te maken wbt onderdelen. ;)

Nou ja,..... toch blijft het mijn merkje hoor,....die HD :Y
 
Laatst bewerkt:
Advies voor die nieuwe jongens :

Wend je tot iemand die al jaaaaaaaaaren HD rijdt , en neem die mee voor advies bij aankoop.

Verbouwde fietsen : Hoe stoerder ze er uit zien ( skippy-bal achterwielen ,....mongolige hoge of idioot brede sturen ,....vork verder naar voren door balhoofdplaat-truukjes,....enz
....hoe kutter het in de regel rijdt.

Kun je (of wil je) NIET sleutelen ? , Shovels ( en iron heads ) laten staan. :/

IMO : Evo-blokken zijn veruit het betrouwbaarste concept.

2eHands TC's : De zgn distributie is een grote mislukking bij deze blokken ,....vanaf 2007 , 96" ( met 6-bak ) is dit wat verbetert (maar niet zaligmakend)

Ze rijden wel het lekkerst,... met het meeste comfort , die TC's ,....dat wel :)

TC's hebben bovendien waardeloze (geperste) wegwerp-krukassen , die uit zgn alignment kunnen gaan .
Gaat het pignon slingeren , .....dan loopt je HD'tje gewoon helemaal aan gort. -O-

( bij nieuw-aankoop speelt dit bovenstaande niet , ....fabrieks-garantie zal je lekker doen slapen.
Bij 2e hands wordt het oppassen ,...als bijv. 3e eigenaar zijnde , en een km-stand van vanaf zo'n 50.000 km , mag je het na een paar maanden na verstrijken van de aankoop-garantie helemaal lekker zelf uitzoeken. )

Welkom in de romantische wereld van HD :+

1 positief dingetje : Voor alle HD's ,....hoe OUD ook , zijn overal en altijd onderdelen te koop ,......van alle merken heeft HD bovendien de allergrootste after-market .
Waar je met je 7 jaar oude Kawa'tje de boom al in kan ,...met je oude WLA'tje uit de 2e wereld-oorlog hoef je je geen zorgen te maken wbt onderdelen. ;)

Nou ja,..... toch blijft het mijn merkje hoor,....die HD :Y

Maar` Je slaapt nog wel goed ?
_O- _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan