Kibbe
Heeft een pens met veteraan
koop bij een 2ehands Harley ook gelijk maar een kist "Melisana"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
koop bij een 2ehands Harley ook gelijk maar een kist "Melisana"
Jij bent er helemaal aan toe met je AMF
Ik tuf al meer dan 25 jaar op dat ding rond......
Als dat ding kon praten...
Vraagje aan de kenners
Ik word oud denk ik want ik wil ook een Harley Niet echt bekend ermee maar na tientallen advertenties bekijken worden de types soort van iets duidelijker
Hier zou ik wel wat van kunnen maken:
https://www.marktplaats.nl/a/motore...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer
De advertentie geeft aan een Fatboy uit 1992, hoort er dan geen riemaandrijving op zon ding te zitten?
Zijn de blok upgrades een pluspunt of gaat dat enkel maar veel geld kosten bij onderhoud/reparatie?
wtf graaf je hem dan elke keer opnieuw op uit je hok ?
1200 of 1340 shovel ?
1976, toen had je nog geen 1340. Die kwam pas in 79 na de emissie wet.
10 koelribjes dus ipv 9
Weet ik` voet van de 1340 is dikker vandaar 1 rib minder .. ik wist niet hoe oud je shovel was ..
Heb recent nog een 1200 klaar gemaakt en verkocht uit 1978 ..
Heeft iemand hier hem gekocht ?
[afbeelding]
Nee maakt geen moer uit.Jongens,....bij de heetste zomerdagen krijgt m'n Road Glide 96"
het toch een pietsie benauwd.
M'n distributie-kant wordt luidruchtiger en het blok loopt rauwer en staat meer te stampen.
Olie : Syn3 .
Toegevoegd : halve fles LUCAS olie stabilisator.
Nou ja,....dat genas i.i.g. wel wat maar is toch niet helemaal zaligmakend, bovendien is het motorblok zo ontworpen dat ie het met die 20W50 Syn3 kan doen ,....en dat betekent niet dat er een flessie stroop bij geflikkerd moet worden
Andere oliepomp staat dus binnenkort op het program .
Wat denken jullie ? ,....een Feuling 7060 (high volume) oliepomp
een goeie keuze ?
( deze kan namelijk icm de stock cam-plate gemonteerd worden )
Spuitwerk zelv gedaan ?
antwoord van de (andere) leek:
ik heb het idee dat deze motor niet erg origineel is (betekent niet dat-ie slecht is, he...), zo'n verbinding van krukas naar versnellingsbak heb ik nog niet eerder gezien op de foto's van HD's die ik op internet heb bekeken.
voor mezelf zou ik zoiets nader gaan bekijken:
Harley-Davidson Benelux
of:
Harley Motoren Kopen? Koop Harley Davidson Motorfiets Occasion
of deze:
Speurders.nl: Harley XR 1200 bj 2010
maar hoe zit het met de fwc's op deze HD? zijn die (nog) leverbaar?
vraag van mij, mbt de spaakwielen+bandencombinatie: zitten daar nou binnenbanden in?
Weet ik` voet van de 1340 is dikker vandaar 1 rib minder .. ik wist niet hoe oud je shovel was ..
Kijk dat er een belt op zit vind ik een voordeel ,maar om er een te smalle op te gooien is vreemd
En de ketting is waarschijnlijk om er een brede achterband te monteren
Is dit sarcastisch of hoe moet ik dit interpreteren
Ik vind een belt drive voor de hoofdoverbrenging er gewoon gaaf uit zien dus leuk als het er bij aankoop al op zit. Verder wil ik het ding toch een beetje naar eigen smaak brengen dus een motor in fabrieksstaat etc. is voor mij enkel zonde van het geld.
Kan iemand nog wat vertellen over PK`s? Racemonsters zullen het niet worden maar ik kom HD`s tegen met 48pk tot aan ruim over de 100pk. Beetje pit mag er wel inzitten en het hoeft van mij geen echt HD blok te zijn Een Evo blok lijkt mij dan de beste keus?
Nee maakt geen moer uit.
Advies voor die nieuwe jongens :
Wend je tot iemand die al jaaaaaaaaaren HD rijdt , en neem die mee voor advies bij aankoop.
Verbouwde fietsen : Hoe stoerder ze er uit zien ( skippy-bal achterwielen ,....mongolige hoge of idioot brede sturen ,....vork verder naar voren door balhoofdplaat-truukjes,....enz
....hoe kutter het in de regel rijdt.
Kun je (of wil je) NIET sleutelen ? , Shovels ( en iron heads ) laten staan.
IMO : Evo-blokken zijn veruit het betrouwbaarste concept.
2eHands TC's : De zgn distributie is een grote mislukking bij deze blokken ,....vanaf 2007 , 96" ( met 6-bak ) is dit wat verbetert (maar niet zaligmakend)
Ze rijden wel het lekkerst,... met het meeste comfort , die TC's ,....dat wel
TC's hebben bovendien waardeloze (geperste) wegwerp-krukassen , die uit zgn alignment kunnen gaan .
Gaat het pignon slingeren , .....dan loopt je HD'tje gewoon helemaal aan gort.
( bij nieuw-aankoop speelt dit bovenstaande niet , ....fabrieks-garantie zal je lekker doen slapen.
Bij 2e hands wordt het oppassen ,...als bijv. 3e eigenaar zijnde , en een km-stand van vanaf zo'n 50.000 km , mag je het na een paar maanden na verstrijken van de aankoop-garantie helemaal lekker zelf uitzoeken. )
Welkom in de romantische wereld van HD
1 positief dingetje : Voor alle HD's ,....hoe OUD ook , zijn overal en altijd onderdelen te koop ,......van alle merken heeft HD bovendien de allergrootste after-market .
Waar je met je 7 jaar oude Kawa'tje de boom al in kan ,...met je oude WLA'tje uit de 2e wereld-oorlog hoef je je geen zorgen te maken wbt onderdelen.
Nou ja,..... toch blijft het mijn merkje hoor,....die HD
tuurlijk niet