Harley softail springer vs Heritage or roadking

Om die tourbuffel zo snel te maken als de motor die ik wil aanschaffen ben je kapitalen kwijt.Dat bedoel ik, kapitalen...

Ik zat te denken om weer een H-D te kopen en wel een V-rod. Lekker wat power en het uiterlijk vind ik na een periode van eerst even wennen best wel mooi (Vooral de night rod special). Maar na een proefrit zag ik er van af. Bij elke rotonde zat ik met de voetsteunen aan de grond. In de bochten moet je dat ding met geweld induwen. De zwaardere Roadking stuurt makkelijker.
Dus de Vrod viel af. Ik heb btw nog nooit zo lang achter elkaar met hetzelfde merk gereden als met H-D. Ik wil ook gewoon wel eens wat anders.

Dus mijn volgende wordt geen dikke zwarte amerikaanse meer. Maar een engelse. Een Triumph Rocket III

Een maat van mij heeft daar precies 1 jaar op gereden en toen heeft hij een duc 999 gekocht. Reden het stuurt als een dweil. Koppel oke en power meer dan genoeg. Wat betreft met de steppen aan de grond, alleen maar vonken als ik er achter reed
Dat ding is alleen leuk om eens keihard op te trekken op stuk rechte weg.

Maar ervaren als je bent ga ik ervan uit dat je een dagje proef gaat rijden op dat beest.

Ps. Heb waanzinnig genoten van je site en de beelden :)
 
Laatst bewerkt:
Over kapitalen gesproken... :?

Toen ik voor het eerst een nieuwe motor kocht was het inderdaad een kapitaal, veel overuren gemaakt en hard sparen.
Als je één keer een nieuwe hebt valt het wel mee wat je erbij moet doen om weer een nieuwe te kopen. Dat is een heel stuk minder dan de aanschafprijs van een nieuw S&S blok of een Rev-Tech blok.

Een maat van mij heeft daar precies 1 jaar op gereden en toen heeft hij een duc 999 gekocht. Reden het stuurt als een dweil. Koppel oke en power meer dan genoeg. Wat betreft met de steppen aan de grond, alleen maar vonken als ik er achter reed
Dat ding is alleen leuk om eens keihard op te trekken op stuk rechte weg.

Maar ervaren als je bent ga ik ervan uit dat je een dagje proef gaat rijden op dat beest.

Ps. Heb waanzinnig genoten van je site en de beelden :)

Een 999 is natuurlijk heel iets anders en mag je ook niet vergelijken met een dikke cruiser. Zo'n 999 stuurt helemaal fantastisch maar heeft weer andere beperkingen. Een RIII zal in vergelijking tot een 999 sturen als een dweil. Maar in vergelijking met een Roadking vind ik dat niet.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt een goede proefrit op een RIII heb gemaakt, maar dat komt nog. Over de korte proefrit die ik gemaakt heb was ik echter vol lof.

Mooi dat je hebt genoten van mijn site, daar maak ik die voor *D
 
Laatst bewerkt:
Een 999 is natuurlijk heel iets anders en mag je ook niet vergelijken met een dikke cruiser. Zo'n 999 stuurt helemaal fantastisch maar heeft weer andere beperkingen. Een RIII zal in vergelijking tot een 999 sturen als een dweil. Maar in vergelijking met een Roadking vind ik dat niet.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog niet echt een goede proefrit op een RIII heb gemaakt, maar dat komt nog. Over de korte proefrit die ik gemaakt heb was ik echter vol lof.

Mooi dat je hebt genoten van mijn site, daar maak ik die voor *D

Natuurlijk wil ik de 999 niet vergelijken met de rocketlll maar heb ook even op de rIIIi gereden en vond ut wat log. Punt van aandacht zijn de steppen aan de grond.

Heb pas een proefritje gemaakt op een springer en dat voelde direct goed. Blijft persoonlijk :)

Kan ook best begrijpen dat je weer eens iets heel anders wil qua beleving ;)

Wat je keuze uiteindelijk wordt. Veel rijplezier en veilig km!
 
Natuurlijk wil ik de 999 niet vergelijken met de rocketlll maar heb ook even op de rIIIi gereden en vond ut wat log. Punt van aandacht zijn de steppen aan de grond.

Heb pas een proefritje gemaakt op een springer en dat voelde direct goed. Blijft persoonlijk :)

Kan ook best begrijpen dat je weer eens iets heel anders wil qua beleving ;)

Wat je keuze uiteindelijk wordt. Veel rijplezier en veilig km!


Dat gaat zeker lukken :)
 
Dat gaat zeker lukken :)

In Twente komt het altijd goed :) Zelf vele jaren in Almelo een vismaat gehad. Ja en dat voor een westerling }) Veel gevist in de buurt van de Waarbeek.

Toen ik daar voor het eerst naar het toilet ging las ik deze tekst bie mien moat.

God schiep uit de aren de Twentenaren en uit de resten de.... uit het westen hahahahahaaha. Nou ik heb er een heerlijke tijd gehad. Helaas is mijn maat te vroeg overleden en kom ik niet zoveel meer in de regio.

Trouwens een mooie omgeving om daar rond te tuffen. Nordhorn kanaal enz..

Breek me de bek niet los _O-
 
Ik zat te denken om weer een H-D te kopen en wel een V-rod.
Dus mijn volgende wordt geen dikke zwarte amerikaanse meer. Maar een engelse. Een Triumph Rocket III

Gerard, mischien heb ik het mis maar volgens mij weet jij helemaal niet wat je nu werkelijk wil. Je bent nu aan je 5e motor toe in 6 jaar en je hebt al zo'n beetje alle merken al onder je kont gehad. Als ik nu op je site lees dat je sportster hebt gereden, aan een Fatboy en een Heritage hebt gedacht, nu je 3e Roadking rijdt en je een V-rod hebt overwogen, bevestigd alleen maar mijn idee.
Begrijp me goed, iedereen mag natuurlijk zelf bepalen wat hij met z'n centjes doet, maar ik beloof je dat over een jaar je triumph Rocket ook weer de deur uit moet omdat je weer een nieuw 'speeltje' wil.

Trouwens je filmpje op http://video.google.com/videoplay?docid=3937810363338120248&q=harley is werkelijk grote klasse. :}
 
Gerard, mischien heb ik het mis maar volgens mij weet jij helemaal niet wat je nu werkelijk wil. Je bent nu aan je 5e motor toe in 6 jaar en je hebt al zo'n beetje alle merken al onder je kont gehad. Als ik nu op je site lees dat je sportster hebt gereden, aan een Fatboy en een Heritage hebt gedacht, nu je 3e Roadking rijdt en je een V-rod hebt overwogen, bevestigd alleen maar mijn idee.
Begrijp me goed, iedereen mag natuurlijk zelf bepalen wat hij met z'n centjes doet, maar ik beloof je dat over een jaar je triumph Rocket ook weer de deur uit moet omdat je weer een nieuw 'speeltje' wil.

Trouwens je filmpje op http://video.google.com/videoplay?docid=3937810363338120248&q=harley is werkelijk grote klasse. :}

Oke, ik bekijk het zo. Voordat ik een sportster kocht had ik een Ducati.Daarvoor had ik jaren japanse toer en sportmotoren gereden (en ook nog een Guzzi met hangtitten). Met de sportmotoren had ik het wel gehad. Sportmotoren vind ik nog wel mooi, zolang ze van een ander zijn.
Omdat ik ook vaak verhalen hoorde over h-d, dat ze slecht zijn en niet sturen en niet remmen had ik er toch een bepaalde afkeer van. (harley rijders zwaaien nooit enz. je kent het wel :) ) Tot ik een keer op een h-d reed. Dat stuurde in werkelijkheid helemaal niet zo slecht en het remde ook redelijk. Voor echt weinig geld kocht ik een 2de hands sportster om te proberen of een h-d wat voor me was. Het ding beviel me prima, maar ja de power he, dat hield niet over. Daarna kocht ik mijn allereerste nieuwe motor. Een roadking classic. Na 2 jaar had ik er bijna 60.000 km op staan. De garantie was er af, en het groter onderhoud kwam eraan. Pullys,belt,banden enz. Een behoorlijke kostenpost dus. Als ik de delen niet liet vervangen kon ik voor heel iets meer (ik heb het over een paar honderd euro) de mijne inruilen voor een splinternieuwe. Weer 2 jaar garantie en weer 0 km. Dan is voor mij de keuze niet moeilijk.
Het werd echter een roadking custom en die beviel me qua rijden gewoon lang niet zoals de roadking classic. Bijna dezelfde motor maar qua rijden compleet verschillend. Dat is de reden waarom ik al een jaar later een door mij prima bevonden classic weer kocht. De fout die ik bij de custom gemaakt heb is dat ik een proefrit van een half uur heb gemaakt, dat is veel te kort.
Nu weer 2 jaar later staat er weer bijna 60.000 km op mijn classic. Op zich kan die h-d dat zat hebben,maar als ik er iets bij doe rijd ik weer lekker op een frisse. Als je 3000 km per jaar rijdt kun je er nog jaaaaaaren plezier aan hebben.
Als ik mijn 2002 king nog had gehad had ik er nu 140.000 km op staan. Uit ervaring met japanse toermachines die alom bekend staan als betrouwbaar weet ik gewoon dat er na 100.000 km kleine iritante dingen ontstaan. Niet alleen het blok heeft >100.000 km gedraait, ook het rijwiel gedeelte. Je zal zien dat je net op een plek ergens in het buitenland zit en je achterwiellager loopt kapot. Daar heb ik geen zin in.
Ik ben gewoon verslaafd aan motorrijden. En daarbij vind ik het heerlijk om zo'n machine te temmen en de machine te laten doen wat ik wil. ( ik kan je vertellen dat het kicken is om een sportmotor op een h-d voorbij te knappen in de Dolomieten *D ) Uit de h-d kan ik niet veel meer halen, daarom wordt het voor mij weer eens tijd voor wat anders.

Don't worry H-D4ever. Ik weet precies wat ik wil *D

Het wordt weer tijd voor een nieuwe uitdaging, het wordt weer tijd om een nieuw beest te temmen! :]
 
~
Don't worry H-D4ever. Ik weet precies wat ik wil *D

Het wordt weer tijd voor een nieuwe uitdaging, het wordt weer tijd om een nieuw beest te temmen! :]

Gelukkig, dan ben ik gerustgesteld. _O-

Mischien moet je als sportieve kilometer vreter eens overwegen over te stappen op een sportieve toermotor. Bij bijvoorbeeld een FJR1300 heb je pk's in overvloed, kan je ook rustig mee touren, en hoef je tot 140000 km niets eens aan groot onderhoud te denken.
Ook een Pan European lijkt me wel wat voor je.
 
hoi ik ben een trotse bezitter van een H-D en ik heb nog nooit zo'n kick gevoeld als op een harley.
niet alleen het geluid, maar ook het vermogen voel je door je hele lichaam schieten.
iets wat ik op geen enkel andere motor gevoeld heb.
Een harley is meer dan een motor, hij leeft.
Een yap (sorry voor de afkrakende benaming) geeft dat gevoel niet het is gewoon een machine en daar blijft het bij. helaas
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg altijd zo ik rij geen motor maar Harley davisonen weet prusies wat je bedoeld Harley :] :]
 
\
Gelukkig, dan ben ik gerustgesteld. _O-

Mischien moet je als sportieve kilometer vreter eens overwegen over te stappen op een sportieve toermotor. Bij bijvoorbeeld een FJR1300 heb je pk's in overvloed, kan je ook rustig mee touren, en hoef je tot 140000 km niets eens aan groot onderhoud te denken.
Ook een Pan European lijkt me wel wat voor je.

Ik heb twee keer een st1100 gehad, veel kilometers mee gereden. Prima motor hoor maar daar is het ook mee gezegd. Verder totaal zielloos. Eigenlijk saai.

hoi ik ben een trotse bezitter van een H-D en ik heb nog nooit zo'n kick gevoeld als op een harley.
niet alleen het geluid, maar ook het vermogen voel je door je hele lichaam schieten.
iets wat ik op geen enkel andere motor gevoeld heb.
Een harley is meer dan een motor, hij leeft.
Een yap (sorry voor de afkrakende benaming) geeft dat gevoel niet het is gewoon een machine en daar blijft het bij. helaas

Een harley is ook gewoon een machine, maar ik begrijp wat je bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee keer een st1100 gehad, veel kilometers mee gereden. Prima motor hoor maar daar is het ook mee gezegd. Verder totaal zielloos. Eigenlijk saai.

Dan heb ik nog maar een voorstel voor je _O- De Boss Hoss. Mischien is dit ook wel iets voor jou. Saai is hij dus zeker niet, alleen zuipt dat ding sloten benzine :) . Chevy Edelbrock short block. 5,7 liter V8 met 350 pk of de grotere versie met 8,2 liter V8 en 502 pk. Ik schat dat er nu totaal zo'n beetje 50 stuks van deze USA brommers in Europa rondrijden.
Volgens de leverancier onverwoestbaar, en alle revisie en onderdelen zijn gewoon bij de USA automaterialen handel te koop en altijd goedkoper dan het HD spul.

 
Laatst bewerkt:
Dan heb ik nog maar een voorstel voor je _O- De Boss Hoss. Mischien is dit ook wel iets voor jou. Saai is hij dus zeker niet, alleen zuipt dat ding sloten benzine :) . Chevy Edelbrock short block. 5,7 liter V8 met 350 pk of de grotere versie met 8,2 liter V8 en 502 pk. Ik schat dat er nu totaal zo'n beetje 50 stuks van deze USA brommers in Europa rondrijden.
Volgens de leverancier onverwoestbaar, en alle revisie en onderdelen zijn gewoon bij de USA automaterialen handel te koop en altijd goedkoper dan het HD spul.

[~[url="http://m1.freeshare.us/126fs1255425.jpg"]afbeelding~][/URL]

Dat ding is echt supervet! Op de Europeanbikeweek in Oostenrijk was er een meeting met die beesten. Er waren er een stuk of 15. Voornamelijk Zwitsers.

full

 
Dat ding is echt supervet! Op de Europeanbikeweek in Oostenrijk was er een meeting met die beesten. Er waren er een stuk of 15. Voornamelijk Zwitsers.

Klopt, ik sta ook ieder jaar bij Arneitz te kwijlen bij die dingen :9~
Er is inmiddels een club opgericht en ze hebben jaarlijks in Zuid-Duitsland een treffen. Ik meen dat ze nu circa 45 leden hebben. Voornamelijk bestaande uit ex-Harley rijders en een enkeling is zelfs van de Goldwing overgestapt op de Boss-Hoss.

Ik heb op motorsale al met de Importeur gesproken en denk eraan om in het voorjaar eens een proefritje te gaan maken. Eens kijken hoe dat rijdt met 500 kg gewicht en het model met de Big Block is nog eens 100 kg zwaarder. :X

Nog enkele voorbeelden:























En als ze voor jou te langzaam zijn kun je altijd nog de Viper V10 aanschaffen :}

 
Klopt, ik sta ook ieder jaar bij Arneitz te kwijlen bij die dingen :9~
Er is inmiddels een club opgericht en ze hebben jaarlijks in Zuid-Duitsland een treffen. Ik meen dat ze nu circa 45 leden hebben. Voornamelijk bestaande uit ex-Harley rijders en een enkeling is zelfs van de Goldwing overgestapt op de Boss-Hoss.

Ik heb op motorsale al met de Importeur gesproken en denk eraan om in het voorjaar eens een proefritje te gaan maken. Eens kijken hoe dat rijdt met 500 kg gewicht en het model met de Big Block is nog eens 100 kg zwaarder. :X

Inderdaad, bij Arneitz! Daar sta ik ook altijd. Prima plek.
Die met die V10 heeft in elk geval de zelfde diameter zuigers als een RIII :)
Wel ff een filmpje maken als je een proefrit gaat maken.

ik heb een keer op zo'n ding gezeten bij Duckers, maar ik blijf het niets vinden hoor, is echt te....

Ik vind het echt helemaal te gek, maar ik pas niet op dat ding. Ik denk dat ik niet met de benen aan de grond kom. En met zijwieltjes lijkt me ook niet wat.

De Boss Hoss? ''Dames!''; ik zoek een motor en geen brommert :Y _O- ;)

Misschien is die er wel met een kickstarter :+
 
Vond mijn HD altijd erg leuk maar als je echt snel wilt rijden kun je beter wat anders nemen. Ducati of zo.
Je zou gewoon 2 motoren moeten hebben, 1 voor het toeren en 1 voor het snelle werk.
 
Gisteren twee proefritten gemaakt. 1 op de springer en 1 op de road king. De roadking heeft bij mij de meeste indruk achtergelaten. Stuurt best goed en weinig gevoelig voor spoorvorming. Vering stond wat zacht maar dat is achter bij te stellen en voor zou ik een iets zwaardere veer er in knallen. Echte verbetering vond ik de dubbele remschijf.

Door het natte weer heb ik niet echt gek kunnen doen. Koppel is gewoon goed en dit was nog het type met een 1450 blok. Later heb ik nog een ruit op de road king laten zetten en dan is het wel heel erg comfortabel rijden.

Tja een Harley geeft me (net als bij een duc) het gevoel dat je een motor onder je ballen ................ Heeft ook te maken met de liefde voor een twin.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren twee proefritten gemaakt. 1 op de springer en 1 op de road king. De roadking heeft bij mij de meeste indruk achtergelaten. Stuurt best goed en weinig ongevoelig voor spoorvorming. Vering stond wat zacht maar dat is achter bij te stellen en voor zou ik een iets zwaardere veer er in knallen. Echte verbetering vond ik de dubbele remschijf.

Door het natte weer heb ik niet echt gek kunnen doen. Koppel is gewoon goed en dit was nog het type met een 1450 blok. Later heb ik nog een ruit op de road king laten zetten en dan is het wel heel erg comfortabel rijden.

Tja een Harley geeft me (net als bij een duc) het gevoel dat je een motor onder je ballen ................ Heeft ook te maken met de liefde voor een twin.

Op de King zit luchtvering. Aan de achterkant rechts onder de buddyseat zit een ventiel waar je lucht in kunt pompen. Hoeft maar heel iets in, dan krijg je die al een heel stuk strakker.
 
Op de King zit luchtvering. Aan de achterkant rechts onder de buddyseat zit een ventiel waar je lucht in kunt pompen. Hoeft maar heel iets in, dan krijg je die al een heel stuk strakker.

Klopt alleen de verkoper gaf me de raad om dit door de monteur te laten doen.

Nog bedankt voor je uitleg in je mail. Had eerst de Heritage met het softail frame in mijn hoofd zitten en de road king custom. Door je advies een proefrit op de op de road king geregeld en ben aardig om. Je heb geen woord teveel gezegd, voor zo'n bak stuurt het best lekker :9~ en ik vermoed dat je uit moet kijken om niet met je treeplank aan de grond te rijden. :Y

Wanneer ga je dat vreselijke beest met drie cilinders ophalen? [/gein modus] Volgens mij rijdt tie ook op diesel ;) . Zal wel wennen zijn zo'n kanon onder je
 
Laatst bewerkt:
Klopt alleen de verkoper gaf me de raad om dit door de monteur te laten doen.

Tuurlijk!

Maar ik weet niet of je al eens een fietsenband hebt opgepompt? Nou, dit is ietsie makkelijker; het enige wat je nodig hebt is een speciaal (redelijk) duur handpompje (al dan niet OEM _O- ) paar keer pompen en klaar Hubby.

Lees dit maar eens door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan