HELP! Spoed in Rusland, kapotte koppeling

speder

Rookie
10 jan 2010
27
0
houten
Hallo allemaal,

Ik heb de mogelijkheid mijn droomreis te verwezelijken. Momenteel ben ik tegen de grens van Kazachstan in Rusland. Echter op zoek naar een slaapplek kwam ik 'vast' te zitten in de modder, bij het rustig omhoog rijden met slippende koppeling merkte ik iets verschrikkelijks. Ik kon de koppelingshendel oplaten, maar mijn achterwiel draait niet ondanks dat mijn motor wel draait en de motor in versnelling staat.

Nu ben ik gelukkig m.b.v. een auto en twee aardige russen bij iemand thuis gekomen waar ik kan overnachten en mijn motor in een garagebox. (hier is het vier uur later). Morgenochtend gaat er een garage open (ook garagebox) dus gereedschap is aanwezig.

Wat zou het probleem kunnen zijn en hoe ga ik dit oplossen zonder reserveonderdelen?
 
Blijft door al die modder je schakel mechanisme niet hangen?

Een koppeling kan best wat hebben en zou normaal gesproken niet in een keer pats boem over mogen zijn. Dat ga je eerst merken tijdens zware belasting in hoge versnellingen.
 
Ik ben benieuwd. Volgens mij kan het de koppeling niet zijn. Zelfs als die volkomen versleten en verbrand is heb je nog iets van aandrijving. Dan kan je door spelen met e slip en je gas nog rijden. Met een vulplaat kan je dan het volgende punt in de beschaving nog redden.
Dit is een gebroken as, losgelopen tandwiel of iets dergelijks. Nog steeds in de rimboe, dus zeker in Rusland te repareren.
 
Ik ben benieuwd. Volgens mij kan het de koppeling niet zijn. Zelfs als die volkomen versleten en verbrand is heb je nog iets van aandrijving. Dan kan je door spelen met e slip en je gas nog rijden.

Nou heb ik een keer op de DHR gestaan met een motor die absoluut niet meer bewoog terwijl ik de gehele versnellingsbak doorfietste. Waren toch echt alleen versleten platen.
Burnout doen met zatte kop is niet altijd handig.
 
Ik had in rusland een geklapt wiellager, (geen reserve van bij me :+ ), fixen ze lokaal zo voor je. Sterker nog, ze wilden er niet eens iets voor hebben... Was bij moermansk.

Vriend waarmee ik daar was had z'n koppeling er na flink stuk offroad er ook uit liggen, zelfde als jij, maar om de een of andere reden deed die het na een uur weer. Maar geen zorgen, toen ging gewoon z'n startmotor stuk. En wie fixte het? Een rus, voor een habbekrats. Niet MF :) niet om het een of ander, maar het grote probleem is dat niemand hier voor jou even naar rusland rijdt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan