Het 13e Show je gereedschap Topic Handschoenen aan!

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.513
11.141
Op reis
Facebook
Het 13e Gereedschapstopic op (bijna) de 13e , we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​
















Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen :W

Even een vraagje, ik zou ook wel een compressortje willen hebben voor het oppompen van banden, wielbouten los en vastzetten en voor een polijstmachientje als hieronder (foto even gebruikt van NC35 Race). Welk type kan hiervoor het beste gebruikt worden en waar zijn onderdelen (polijstmachine, luchtpomp e.d.) te verkrijgen?
full
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen :W

Even een vraagje, ik zou ook wel een compressortje willen hebben voor het oppompen van banden, wielbouten los en vastzetten en voor een polijstmachientje als hieronder (foto even gebruikt van NC35 Race). Welk type kan hiervoor het beste gebruikt worden en waar zijn onderdelen (polijstmachine, luchtpomp e.d.)?
[afbeelding]

Eigenlijk mag je de wielbouten niet vastzetten met een luchtsleutel, en trek je die altijd aan met een momentsleutel....
Het verbruik van lucht zal voor een groot gedeelte afhangen van de kwaliteit van je persluchtgereedschap...
Een polijst of boormachine van een gerenommeerd merk zal minder lucht verbruiken dan een gamma of lidl apparaat, dus dat moet je meenemen in je keuze
 
De polijst machine verbruikt veel lucht dus daarvoor heb je een flinke compressor nodig. 100 liter tank, 2 cilinder met goede opbrengst.

Voor wielboutjes en banden pompen kun je je met een veel kleinere al redden.

Is je budget en ruimte voldoende voor zo een grote compressor? Anders kun je beter kijken voor een elektrische polijst machine.
 
Eigenlijk mag je de wielbouten niet vastzetten met een luchtsleutel, en trek je die altijd aan met een momentsleutel....
Het verbruik van lucht zal voor een groot gedeelte afhangen van de kwaliteit van je persluchtgereedschap...
Een polijst of boormachine van een gerenommeerd merk zal minder lucht verbruiken dan een gamma of lidl apparaat, dus dat moet je meenemen in je keuze
Bouten zouden optioneel zijn, luchtpomp en polijstmachientje gaat de voorkeur naar uit.

De polijst machine verbruikt veel lucht dus daarvoor heb je een flinke compressor nodig. 100 liter tank, 2 cilinder met goede opbrengst.

Voor wielboutjes en banden pompen kun je je met een veel kleinere al redden.

Is je budget en ruimte voldoende voor zo een grote compressor? Anders kun je beter kijken voor een elektrische polijst machine.
Geen idee nog, ben me aan het oriënteren. Vandaar mijn vraag hier, ik ben nog een leek op het gebied van compressoren.
Heb ook al wat gekeken naar elektrische polijstmachines, maar vond die op de foto wel lekker compact. Ik heb alleen zo'n log apparaat gehad en dat vond ik niks..
 
Laatst bewerkt:
polijstmachientje als op lucht... maar dan zonder lucht ;) geen idee of het wat is, behalve dat milwaukee wel sterk spul maakt, dat weet ik dan weer wel uit ervaring.

Milwaukee M12BPS-421X Accu Polijstmachine

En goedkoper dan compressor met polijstmachientje, maarja heb je alleen polijstmachientje....
Wist niet eens dat die apparaten er ook met accu waren, dat is opzich ook wel mooi. Ga 'm iig even in de favorieten zetten. Thanx :t
 
Laatst bewerkt:
ZGdVvos.jpg


Als het werkt , is het niet dom !

Die rot-jappen-filtertjes zijn zo klein dat zelfs een kleine maat ( kneller?? ) hoe heet zo'n ding ?? niet past..

Uiteraard gemaakt voor Japanse ninja-handjes de ruimte, dus iets anders erop zetten past gewoonweg niet ( ok ok, een passende OEM dop heb ik ook niet er voor )
 
Even kijken wat een polijstmachine que lucht verbruikt en wat de compressor oplevert. Dat elkaar op afstemmen.


Afgaande op fabrieksgegevens kan je nog wel eens de mist ingaan.

De compressor op aanzuigvolume en het luchtverbruik gemiddeld per minuut waarbij ze een niet continu inzet gebruiken en je komt letterlijk de helft tekort.

Kijk dus erg goed naar de aangeleverde data!
 
De japanse ruimte slaat op de ruimte die je hebt om *eventueel* een universele riem/ketting ( of, totaal beun.. een schroevendraaier ) te gebruiken.

Bij deze Toyota zit het oliefilter aan alle kanten ingebouwd ( behalve, jawel.. de onderkant )
 
Ik heb ooit eens een boren op het werk gekregen toen ik veel m6 moest tappen in staal, heb volgens mij met 1 boor wel meer dan 100gaten geboord en nog scherp! (Wel beetje olie bij gebruikt).
Kwam laatst een kokertje tegen met aantal van die borenvan toen , zal hem eens opzoeken van het weekend dan zal ik het merk eens vermelden. Het zijn wel cobalt boren, denk dat ze niet goedkoop zijn maar super spul!
Wil zelf een hele set met verschillende maten aanschaffen. Heb nu prutspul, iedere keer trap ik er weer in.

en?
 
polijstmachientje als op lucht... maar dan zonder lucht ;) geen idee of het wat is, behalve dat milwaukee wel sterk spul maakt, dat weet ik dan weer wel uit ervaring.

Milwaukee M12BPS-421X Accu Polijstmachine

En goedkoper dan compressor met polijstmachientje, maarja heb je alleen polijstmachientje....
Die accu poetser heb ik al bij meerdere schade herstellers en spot repair vaklui gezien, zelf ook even mee gespeeld en werkt echt goed, naar verhouding zit er een kleine poetstol op en dus niet echt geschikt voor grote delen, deuren motorkappen etc. Maar voor de motor echt super!!
 
Heren,

Weer een vraagje over compressors...Ik heb nu 2 verschillende modellen op het oog

De Airpress 425/50 en de Airpress 340/90. Beide voor het gemak even van dezelfde website gelinkt.

In eerste instantie zal hij een flinke tacker moeten aandrijven voor de bouw van mijn nieuwe schuur, daarna geen toepassingen die enorme hoeveelheden lucht vragen (tijdens stralen kan ik wel af en toe pauzeren). Hebben beide compressoren voldoende capaciteit hiervoor? De 340/90 is wat ik kan zien een stuk stiller maar wel een beduidend lagere volumestroom, of valt dit in de praktijk wel mee?

Als we niet op de prijs letten, welke zou dan de betere keuze zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan