LePensZeur
MF Frietkraam
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En clignoteurs ipv......
Een oude degelijke. Met zo groot mogelijk vat. Dat heb je namelijk nodig voor luchtsleutel.Iemand een aanrader voor een compressor? Mijn oude is deze week doorgeroest. Was 20 jaar oud en had maar een 10L tankje.
Ik gebruik hem voor het oppompen van de banden, maar nu ik een nieuwe moet hebben zou het nou zijn als er een slagmoersleutel op kon. Wat kan ik halen tot ongeveer 200 euro?
En tegenwoordig is (bij ondergetekende) een EFKA set goedkoper dan de Chinese synchronisator setjes elders
Een lachende Rintje Ritsma staat ook in de advertentie, die heeft er blijkbaar wel ervaring mee.Iemand hier ervaring mee?
Autobanden balanceer apparaat
Lijkt me wel handig om zelf eens een bandje te wisselen, maar is het voldoende nauwkeurig voor een moderne auto?
Een lachende Rintje Ritsma staat ook in de advertentie, die heeft er blijkbaar wel ervaring mee.
Dan moet het wel goed zijn!
Maar eigenlijk heb je zo'n apparaat niet echt nodig. Zie =>
( Trouwens.....tegenwoordig veel auto's hebben voorwielaandrijving. Meeste trilling voel je altijd in het stuur via de voorwielen. Balanceren van de voorwielen doe ik altijd zelf door één van de voorwielen te liften en die dan 60-70km/h mbv de motor op de teller te laten draaien. Dan draait dat losse wiel 120-140km/hr. Door loodjes op goede plek te slaan krijg je het wiel zo in balans. Oke, oke ik heb vroeger in een bandenbedrijf gewerkt, dus ik weet zo ongeveer hoe je dat het makkelijkst kan doen)
Iemand hier ervaring mee?
Autobanden balanceer apparaat
Lijkt me wel handig om zelf eens een bandje te wisselen, maar is het voldoende nauwkeurig voor een moderne auto?
En jouw auto stopt dan het wiel op de juiste positie en geeft aan hoeveel je moet plakken?
Tsssk, jij snapt ook niks
Tijdens de omwentelingen met 120/140 per uur zet je een krijtstreepje op de juiste plek. Je moet hier voor wel een steen op het gaspedaal leggen, of je moet bijzonder lenig zijn.......
En jouw auto stopt dan het wiel op de juiste positie en geeft aan hoeveel je moet plakken?
@ BoskawouterTsssk, jij snapt ook niks
Tijdens de omwentelingen met 120/140 per uur zet je een krijtstreepje op de juiste plek. Je moet hier voor wel een steen op het gaspedaal leggen, of je moet bijzonder lenig zijn.......
@ Boskawouter
Een ander was mij al voor om jouw onkunde aan te duiden...................
Met een paar boskaboutertjes heb ik heel snel in de gaten waar het lood precies moet zitten
@lenig......
Je kan het doen in je eentje, maar makkelijker is iemand anders achter het stuur!
Dit zijn de apparaten die in de analoge wereld gebruikt werden. Niets mis mee. Je moet er alleen een beetje geduld en inzicht in hebben. Dat hebben ze bij de Kwik fitten van tegenwoordig niet meer. Daar moet een 16 jarige ongeschoolde op een schermpje zien hoeveel hij waar moet plakken.Iemand hier ervaring mee?
Autobanden balanceer apparaat
Lijkt me wel handig om zelf eens een bandje te wisselen, maar is het voldoende nauwkeurig voor een moderne auto?
Dit zijn de apparaten die in de analoge wereld gebruikt werden. Niets mis mee. Je moet er alleen een beetje geduld en inzicht in hebben. Dat hebben ze bij de Kwik fitten van tegenwoordig niet meer. Daar moet een 16 jarige ongeschoolde op een schermpje zien hoeveel hij waar moet plakken.
Iemand hier ervaring mee?
Autobanden balanceer apparaat
Lijkt me wel handig om zelf eens een bandje te wisselen, maar is het voldoende nauwkeurig voor een moderne auto?
Een lachende Rintje Ritsma staat ook in de advertentie, die heeft er blijkbaar wel ervaring mee.
Dan moet het wel goed zijn!
Maar eigenlijk heb je zo'n apparaat niet echt nodig. Zie =>
( Trouwens.....tegenwoordig veel auto's hebben voorwielaandrijving. Meeste trilling voel je altijd in het stuur via de voorwielen. Balanceren van de voorwielen doe ik altijd zelf door één van de voorwielen te liften en die dan 60-70km/h mbv de motor op de teller te laten draaien. Dan draait dat losse wiel 120-140km/hr. Door loodjes op goede plek te slaan krijg je het wiel zo in balans. Oke, oke ik heb vroeger in een bandenbedrijf gewerkt, dus ik weet zo ongeveer hoe je dat het makkelijkst kan doen)
Dit zijn de apparaten die in de analoge wereld gebruikt werden. Niets mis mee. Je moet er alleen een beetje geduld en inzicht in hebben. Dat hebben ze bij de Kwik fitten van tegenwoordig niet meer. Daar moet een 16 jarige ongeschoolde op een schermpje zien hoeveel hij waar moet plakken.
Tja, vragen vragenDat idee heb ik ook.
Maar zie de post van Daf400 over het lood dat links of rechts geplakt dient te worden, dat kun je met dit apparaat niet bepalen.
In hoeverre zou dat invloed hebben?
Of moet het lood dan in het midden van de velg geplakt worden?
Is ook onzin.In principe ben ik niet bang aangelegd maar dit wordt me te gek...
Ik denk dat je tot zo'n 175 breed geen verschil zal merken. Banden van 225 zullen inderdaad invloed hebben.Hier balanceer je alleen statisch mee.
Dit apparaat kan geen onderscheid maken of de onbalans aan de buitenkant of aan de binnenkant van het wiel zit. Hoe breder het wiel, hoe meer last je hiervan kunt hebben.
Mijns inziens dus niet voldoende voor een auto
Tja, vragen vragen
Dynamisch gebalanceerd is het beste. Dan pak je ook de onbalans tussen links en rechts mee.
Statisch balanceren is beter dan niet balanceren, en dan moeten de loodjes in het midden vd velg. Plaklood dus, ipv slaglood.
Het getoonde ding is leuk voor thuis, en zal in 90% vd gevallen een ok resultaat geven, mits goed gebruikt.
Ik vind m duur. Koop dan voor 50 euro meer een gebruikte balanceermachine. Of een nieuwe voor 150 euro meer.
Ik denk dat je tot zo'n 175 breed geen verschil zal merken. Banden van 225 zullen inderdaad invloed hebben.
Voor 1973 had geen garage een elektronisch balanceer apparaat en er was geen maximum snelheid. Ging dus prima met je TR7 100 mijl in het uur blazen met statisch gebalanceerde wielen.
Hoe smaller de band, hoe minder last van dynamische onbalans.Ik denk dat je tot zo'n 175 breed geen verschil zal merken. Banden van 225 zullen inderdaad invloed hebben.
Voor 1973 had geen garage een elektronisch balanceer apparaat en er was geen maximum snelheid. Ging dus prima met je TR7 100 mijl in het uur blazen met statisch gebalanceerde wielen.
Tja, vragen vragen
Dynamisch gebalanceerd is het beste. Dan pak je ook de onbalans tussen links en rechts mee.
Statisch balanceren is beter dan niet balanceren, en dan moeten de loodjes in het midden vd velg. Plaklood dus, ipv slaglood.
Het getoonde ding is leuk voor thuis, en zal in 90% vd gevallen een ok resultaat geven, mits goed gebruikt.
Ik vind m duur. Koop dan voor 50 euro meer een gebruikte balanceermachine. Of een nieuwe voor 150 euro meer.