Het Drenthe & Groningen Topic - nieuwe stijl Super Sicks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een 595 hier naast het bureau staan maar ik ben er niet echt van overtuigd.
De 395 zou voor mij net zo goed werken. Daarbij is het scherm van de 395 veel beter afleesbaar.
De 595 is wat dat betreft flets.
 
Ik heb een 595 hier naast het bureau staan maar ik ben er niet echt van overtuigd.
De 395 zou voor mij net zo goed werken. Daarbij is het scherm van de 395 veel beter afleesbaar.
De 595 is wat dat betreft flets.

Mr.GPS vind dit ervan....

scherm

We hebben te maken met drie soorten schermen:
◾de zumo 3xx heeft een resistief scherm dat mat en lichtsterk is. Uitstekend afleesbaar, behalve als de zon er recht in schijnt
◾de zumo 5xx heeft een transflectief resistief scherm. Is bij ‘gemiddelde omstandigheden vrij flets en slechter dan de zumo 3xx en rider maar lacht iedereen uit als de zon er recht in schijnt. De meningen over dit scherm zijn sterk verdeeld tussen ‘redelijk’ en ‘subliem’.
◾de rider heeft een capacitief scherm. Het heeft een hoog contrast maar spiegelt meer. Zeker als je met een geel hesje rijdt zul je nu en dan het toestel willen verzetten om te voorkomen dat je alleen jezelf ziet. Maar verder gaat het prima. Het capacitieve scherm moet je vergelijken met de smartphone en bedient met blote vingers fijner dan een resistief scherm. Met zomerhandschoenen wordt het minder; met winterhandschoenen wordt het tricky. De vraag is in hoeverre je het toestel tijdens het rijden wilt bedienen’da’s persoonlijk.
 
Er zit wel verschil in de cradle...
Bij 395 een omvormer in de kabel
Bij 595 zit deze in de cradle.

En meen me te herinneren dat er mensen zijn geweest die 395 hebben met lege motor accu
Dacht op GS forum
 
Laatst bewerkt:
Er zit wel verschil in de cradle...
Bij 395 een omvormer in de kabel
Bij 595 zit deze in de cradle.

En meen me te herinneren dat er mensen zijn geweest die 395 hebben met lege motor accu
Dacht op GS forum

Op een Engelstalig forum heb ik gelezen dat het overzetten van routes in/naar de 395 nog wel een dingetje was.
Lukte niet of niet zoals gewenst.

Kortom:

Navigatie.... actioncams, banden.... etc etc.... ik denk dat alles erg persoonlijk is.
De één zweert bij Garmin de ander loopt weg met TomTom. De één kiest Bridgestones en ik wil daar niks meer mee te maken hebben... dus... sluit ik me in deze aan bij de laatste woorden van Mr. GPS inzake de TOP3 navigatiesystemen.

Citaat:

"Maar laten we wel zijn. Als eerder al gezegd: aanschaf van zo’n gps is ook een beetje jezelf verwennen. En als je daar toch mee bezig bent: dan maar meteen de duurste. En gezien de te verwachten levensduur is daar een hoop voor te zeggen. " *D

Tot vanavond.... btw. als het goed is zijn er 2 cradles om in te bouwen... O-) ;)
 
Laatst bewerkt:
Op een Engelstalig forum heb ik gelezen dat het overzetten van routes in/naar de 395 nog wel een dingetje was.
Lukte niet of niet zoals gewenst.

Kortom:

Navigatie.... actioncams, banden.... etc etc.... ik denk dat alles erg persoonlijk is.
De één zweert bij Garmin de ander loopt weg met TomTom. De één kiest Bridgestones en ik wil daar niks meer mee te maken hebben... dus... sluit ik me in deze aan bij de laatste woorden van Mr. GPS inzake de TOP3 navigatiesystemen.

Citaat:

"Maar laten we wel zijn. Als eerder al gezegd: aanschaf van zo’n gps is ook een beetje jezelf verwennen. En als je daar toch mee bezig bent: dan maar meteen de duurste. En gezien de te verwachten levensduur is daar een hoop voor te zeggen. " *D

Tot vanavond.... btw. als het goed is zijn er 2 cradles om in te bouwen... O-) ;)

Mijne is ingepland bij Motorplaza, toch via Canbus.... 2 cradles zijn er.. maar twee kabelbomen niet.

En gloepende, gloepende... het was een VERJAARDAGSCADEAUTJE!!!! die cradle... (niet de zumo he...) :P
 
Laatst bewerkt:
Er zit wel verschil in de cradle...
Bij 395 een omvormer in de kabel
Bij 595 zit deze in de cradle.

En meen me te herinneren dat er mensen zijn geweest die 395 hebben met lege motor accu
Dacht op GS forum

Betrof een 340 maar die cradle heeft zelfde principe als de 390 en 395

Maar de beslissing is al gevallen begrijp ik beetje uit verschillende media
 
VOER
full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 595 hier naast het bureau staan maar ik ben er niet echt van overtuigd.
De 395 zou voor mij net zo goed werken. Daarbij is het scherm van de 395 veel beter afleesbaar.
De 595 is wat dat betreft flets.
Er is een aangepast kleurenschema verkrijgbaar waar je dat mee oplost.
Ik ken iemand die dat gebruikt en er best tevreden mee is.
Op de volgende site is daar e.e.a. terug te vinden.
Kleuren Zumo 590/595 aanpassen - BMW MC NNL
Heb het zelf ook geprobeerd, maar het beviel mij niet.
 
Laatst bewerkt:
Krijg net na navraag te hebben gedaan te weten dat hij het aangepaste schema niet meer gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
@Mr. D&Gps.....

Anthony-Hopkins-Thank-You.gif


.... ook namens de feestcommissie.... ;)
 
Laatst bewerkt:
Trouwens wel heel vreemd gedroomd vannacht..

Zat na het werk in de auto onderweg naar huis, maar...
Ik was veel langer onderweg dan normaal
en het huis waar ik stopte was niet mijn huis.
Dat huis stond ook niet in het altijd pittoreske Tjuchem.
De vrouw in de deur opening was ook niet mijn vrouw,
werd trouwens wel uiterst vriendelijk door haar ontvangen.
Ik kon ook meteen aan tafel, op tafel stond eten wat ik nooit krijg en kreeg er zelfs een wijntje bij.
Er liep ook nog een mini-me die zeker weten niet van mij komt.....
Na het eten mocht ik lekker klussen in de garage aan 1 van de motorfietsen.
Tot op een gegeven moment ik op de klok keek, ik weet het nog precies om 20:15 uur werd ik met een schok wakker...
 
Mjah, Ik kan mijzelf beter hernoemen naar Sjaak Afhaak volgens mij; ik heb nachtdienst en nu dacht ik tot 04:00, wat nog wel te doen is, maar ik heb een 20:00-07:00 dienst zaterdagnacht. Dat word hem dus niet.
 
Mjah, Ik kan mijzelf beter hernoemen naar Sjaak Afhaak volgens mij; ik heb nachtdienst en nu dacht ik tot 04:00, wat nog wel te doen is, maar ik heb een 20:00-07:00 dienst zaterdagnacht. Dat word hem dus niet.

Misschien kun jij je aanmelden bij Kee.... en MC de Afhakers.... :P
 
Trouwens wel heel vreemd gedroomd vannacht..

Zat na het werk in de auto onderweg naar huis, maar...
Ik was veel langer onderweg dan normaal
en het huis waar ik stopte was niet mijn huis.
Dat huis stond ook niet in het altijd pittoreske Tjuchem.
De vrouw in de deur opening was ook niet mijn vrouw,
werd trouwens wel uiterst vriendelijk door haar ontvangen.
Ik kon ook meteen aan tafel, op tafel stond eten wat ik nooit krijg en kreeg er zelfs een wijntje bij.
Er liep ook nog een mini-me die zeker weten niet van mij komt.....
Na het eten mocht ik lekker klussen in de garage aan 1 van de motorfietsen.
Tot op een gegeven moment ik op de klok keek, ik weet het nog precies om 20:15 uur werd ik met een schok wakker...

Altijd al gezegd dat ik getrouwd ben met de vrouw van jouw dromen.... :')
 
Thanx Ronny... in eerste instantie was ik eigenlijk helemaal niet zo blij met de aanschaf van de 595. Maar nu alles gewoon gefixed is en de routes in het toestel zitten en alles geupdate is, ben ik gewoon blij en opgelucht.

Nu krijg ik ook zin om te vertrekken.

Mooi dat je het eten lekker vond... en die Barolo... ja, tuurlijk.. :P *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan