Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor julie reactie mensen ik denk dat het de termostaat is want die fan die doet het gewoon.
draaid als een gek als de tempretuur oploopt.
shit ik was het helemaal vergeten maar vandaag om 10 uur begon de msn burgman meeting in ac restaurant nieuwegeinbij de a 27.
welja ik kijk of ik 17 mei mee kan.
 
... ik denk dat het de termostaat is want die fan die doet het gewoon.
draait als een gek als de temperatuur oploopt...
Die thermoschakelaar is een ding dat nog wel eens stuk wil gaan, vandaar.
Meestal als de thermostaat stuk is wordt de motor juist niet warm, dan blijft ie openstaan en komt het blok dus slecht op temperatuur.

Ik zou hier zo snel mogelijk mee naar de werkplaats gaan, dit is niet goed voor het blok.
 
Laatst bewerkt:
hoi hybride de motor komt wel gewoon goed op tempratuur.
het te warm worden gebeurd alleen bij lange stilstand met de motor aan(dus 3x per jaar tijdens vakantie in file)verder nooit last van ook iet bij zeer sportief rijden.
 
Het had de indicatie kunnen zijn die wat hoog aangeeft maar dat de fan ook draait geeft al aan dat ie echt wel warm is.
.... dan loopt de tempratuur van de motor erg op tot aan het rode en knipperen toe....
Temperatuur in het rood, knipperend lampje; dat is niet goed, zou bij normaal gebruik niet mogen voorkomen.
Het kan meerdere oorzaken hebben; een (deels) afgeschermde radiateur, slecht werkende waterpomp of iets dat de doorstroming in het systeem blokkeert... Maar het is jouw motor.
 
Laatst bewerkt:
ok dan nu een wat intresantere vraag.
mischien is die al eens gestelt zo ja dan alvast mijn escusses.
wat voor ervaringen hebben julie met de banden van de 650.
zijn er mensen die verschillende merken hebben uitgeprobeert om te kijken welke het beste bevalt.
ik vind namelijk dat de banden die ze op de mijne meestal monteren niet echt bijster lang mee gaan meestal nog geen 7000 km.
 
Hoi Sossa,

Ik heb met de Michelin Pilots precies 10.000 km gedaan (voor en achter) fantastische banden, ook in de regen. Toevallig net vorige week Bridgestones gemonteerd en ik denk (hoop) dat die wel wat langer mee zullen gaan omdat die wat harder zijn. Maar 7.000 vind ik wel erg weinig, welk merk was dat?
 
ik geloof bridgstons.
ik hebnu al 2 keer een platte band gehad amber ingereden en dan al plat.
waarschijnlijk door hard rijden of overbelasting denk ik aangezien ik de motor wel flink vol gooit als we op vakantie gaan.
 
Burgman 650 AZ-K8, hallo mede scooterraars, zo te zien is het hier stil sinds 28-04-2007 dat is bijna één jaar. Ik ga morgen mijn nieuwe scooter halen en zou graag wat meer weten over jullie navigatie ervaringen. Voor de bevestiging ga ik liever niet boren. Zijn daar nog elegante varianten voor te bedenken? Wat is inmiddels jullie recente ervaring met het "beste "navigatie" systeem???
 
rectificatie,
om 11.30 zat ik ergens waar het laatste bericht van 28-04-2007 over navigatie ging daarop heb ik gereageerd en kwam met mijn bericht hier terecht enfin de computer zal het wel weten mij maakt het niet uit.
 
Burgman 650 AZ-K8
Bestaat er een (motorscooter) tourgroepje (ouwe knarren en/of vutters) mooi weerrijders dat ook tijdens werkdagen actief is.
 
Hoi, Burgman 650 rijders!

het heeft evetjes geduurd, maar hier komt een stuk langverwachte informatie over onze toertocht die op zaterdag 17 mei a.s. zal plaats vinden. *O* :] We ontmoeten elkaar bij het Restaurant 't Reeuwijkse Hout, slechts 300 m vanaf de rijksweg 12 (Afslag 12 Reeuwijk, halverwege Rotterdam- Utrecht). Vanaf afslag 12 is het Restaurant duidelijk met borden aangegeven. Bij het restaurant is er veel parkeerruimte, want vlakbij is het recreatiegebied de Reeuwijkse plassen. Vanaf 10 uur is het Restaurant open en om 10:30 hoop ik dat iedereen die mee doet er aanwezig kan zijn. We gaan daar dan eerst kennis maken met elkaar bij een kopje koffie, we bespreken de route, wisselen nuttige informatie uit en bekijken natuurlijk alvast onze verschillende modellen AN 650's etc. Na 11 uur vertrekken we vandaar voor onze toertocht door mooie rustige landschappen. Twee keer zullen we met een pont een rivier oversteken dus neem daarvoor ook wat kleingeld mee. Verder zullen we regelmatig even pauzes inlassen voor koffie/thee en ijsjes etc, want het wordt natuurlijk prachtig weer! :Y Expliciet wil ik vermelden, dat partners of andere meerijders achterop ook zeer welkom zijn! Zij kunnen ook nuttige informatie en ervaringen uitwisselen.
Het gaat - tenminste wat mij betreft - op die dag om de gezelligheid :W en het plezier :] onder elkaar en met onze machines, waar we best trots op mogen zijn; wellicht ten overvloede: voorop staat natuurlijk altijd veiligheid! En je mag alvast weten: ik heb een hekel aan stoer en onveratwoord rijgedrag; :N maar gelukkig zijn Burgman rijders daar niet niet bekend voor.

Ik ben nu weer een paar dagjes weg, (Parijs) dus met antwoorden op vragen moet je wat geduld hebben... Maar ik verheug me alvast op zaterdag 17 mei!

Groetjes

Luis
 
Hoi, hier een nieuwe deelnemer aan dit burgman 650 forum. :)
Sinds een paar weken in het bezit van een zwarte Burgman 650A exec. Z edition! Via deze site wil ik graag kennismaken met andere bezitters! Meteen maar een technisch vraagje: kun je de externe 12v aansluiting ook gebruiken voor het opladen van de accu (via druppellader)?
groet,
Marco
 
... Meteen maar een technisch vraagje: kun je de externe 12v aansluiting ook gebruiken voor het opladen van de accu (via druppellader)?...
Welkom.

Ik heb geen Burgman, maar normaal gesproken is zo'n aansluiting gewoon een 12V stopcontact. Je kunt er dus ook de accu mee opladen. Het zou (niet waarschijnlijk) kunnen dat ie via het contact geschakeld is maar daar ben je zo achter.

Zelf heb ik een bijpassende stekker aan de druppelader gemonteerd zodat hij met één handeling aan te sluiten is.
De originele klemmen van de druppellader heb ik weer voorzien van een chassisdeel waar die stekker weer in past zodat je ook een andere accu kunt laden.

Laat een druppellader er niet te lang aan; ik lees hier op het forum verschillende gebruikers die dezelfde ervaring hebben als ik, als je de druppellader er continu aan laat staat je accu veel te snel droog, dus er af halen als ie niet meer laadt, en gewoon een maand wachten voordat je hem weer bijlaadt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi, hier een nieuwe deelnemer aan dit burgman 650 forum. :)
Sinds een paar weken in het bezit van een zwarte Burgman 650A exec. Z edition! Via deze site wil ik graag kennismaken met andere bezitters! Meteen maar een technisch vraagje: kun je de externe 12v aansluiting ook gebruiken voor het opladen van de accu (via druppellader)?
groet,
Marco

Mijn ,zilvergrijze maar verder, vermoedelijk volkomen identieke motor heb ik gisteren opgehaald. Een druppelaar heb ik rechtstreeks op de accu. Gebruik daarvoor de optimate
 
In de beschrijving van mijn "Optimate" staat iets over "permanent geen probleem" omdat hij zelfgestuurd aan- en uitschakeld. Ik kom hier op terug, zal eventueel de gebruiksaanwijzing scannen.
 
bedankt voor jullie snelle reacties! Ik heb zelf ook een optimate met de bewuste "sigaretten" stekker. Ik ga morgen even het een en ander uit proberen! Ik hou jullie op de hoogte!
groet!
 
Hallo "grote" broers en zussen.
Ik heb een 125 cc versie, waarbij de plug pas "bekrachtigd" wordt, als de motor op contact staat !
 
...Ik heb een 125 cc versie, waarbij de plug pas "bekrachtigd" wordt, als de motor op contact staat !
Hij is dus beveiligd door middel van het contactslot... Normaal gesproken gaat de motor bij de eerste beweging van de sleutel op de accessoirestand, bij de mijne gaat ook de benzinepomp dan al draaien...
Als de grote Burgman dat ook heeft lijkt het me niet handig om daarmee de accu (te proberen) bij te laden; dan kun je beter een extra ongeschakeld stopcontact aanleggen.

Gewoon een snoertje met zwevende zekering zo dicht mogelijk bij de accu, aansluiten op een stopcontact dat je op een handige plek inbouwt.
Plaats hem op je dashboard en je hebt meteen voeding voor de navigatie.
Er zijn speciale afschermbare 12V stopcontacten met een waterdichte dop voor te koop.
 
Laatst bewerkt:
Berichtje (aan Luis) betreffende 17 mei aanstaande, is het raadzaam mee te doen met de tocht van Luis. Mijn Burgman 650 exec. AZ heeft op dit moment slechts 65 kilometer op de teller en ik zou bij 800 km. pas boven de 4000 rpm. mogen. Tot 4000 rpm. is het lastig bijsloffen rond de 95 km.p/h. Gisteren kwam ik met scherp 4000 niet boven de 85 km en met mijn ingeruilde 650 K6 AN reed ik 4000 om 120 km.p/h. In afwachting van jullie welwillende adviezen mvg. Chris
 
Hoi Pandjang,

op 17 mei gaan we tijdens de toertocht niet de snelweg op, dus we zullen niet echt veel harder dan 80 gaan; het lijkt me dus voor je nieuwe fiets helemaal geen probleem om "mee te komen"!

Luis
 
Of jouw scherm is te laag...

Een eindje hierboven kun je dit lezen:
....toertocht die op zaterdag 17 mei a.s. zal plaats vinden....

.... We ontmoeten elkaar bij het Restaurant 't Reeuwijkse Hout, slechts 300 m vanaf de rijksweg 12 (Afslag 12 Reeuwijk, halverwege Rotterdam- Utrecht). Vanaf afslag 12 is het Restaurant duidelijk met borden aangegeven. Bij het restaurant is er veel parkeerruimte, want vlakbij is het recreatiegebied de Reeuwijkse plassen. Vanaf 10 uur is het Restaurant open en om 10:30 hoop ik dat iedereen die mee doet er aanwezig kan zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan