Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoi mb 650 toen ik mijn burgman in augustes vorige jaar kocht stond hij op 19.000 km bij 24.000 ging de achterlagers eraan nu op mijn vakantie afgelopen woensdag in frankrijk bij 38.000 km ging de voorwiel lagers eraan dus heb ik ze nu allebei wel gehad en hoop er voorlopig ervan af te zijn de dealer in frankrijk was overigens in het geheel niet verbaast.
ik spreek geen frans maar toen hij mijn motor zag en ik naar het wiel wees begreep hij gelijk wat ik bedoelde.
zo heeft die nadeligheden wel een universele taal.
 
hoi sossa,
nou dat klinkt al vrij snel dus maar goed alles kost wat zeggen ze dan.
dan kan ik nu nog een klein 19.000km gewoon rijden denk ik dan en dan zien we wel weer toch?
moet wel zegen het rijd wel goed.
heb jij je windscherm ook verhoogt of niet?
zo ja scheelt het en is het een aanraader ik ben zelf vrij groot dus 10cm daar ben ik niet mee gered een idee hier over??
alvast bedankt groet mb
 
hoi mb650 ja ik heb sinds december de givi ruit ik ben 1.79 en zit nu dus voledig uit de wind en regen.rijd nu altijd met mijn helm open(intergraal)het is geweldig zo ver mij alleen. in de winter als het geijsselt heeft kan ik er net over heen kijken dus dat zit dan ook wel goed.
helaas zitten er ook nadelen aan.
vooral voor mijn vriendin dan :p de wind gaat nu om mij heen en heeft de neiging om er via de achterkant weer terug te komen hieroodr heeft zij achterop meer last van druk in haar rug en rwind ruis.
dit was minder met het orginele scherm.
met of zonder topkoffer maakt het niet zoveel verschil voor haar.
ik merk dit ook wel aan mijn rug als ik harder dan 140 rijd. turlijk merk ik ook meer weerstand van voren omdat de scherm natuurlijk groter is.
voor mij is hij ideaal speciaal met die harde wind van de laatste tijd maar voor mijn vriendin dus wat minder.
maar straks natuurlijk met de warme dagen gaat hij er weer af en doe ik de rginele erweer op. dan zet ik de hoge tijdens de herfst er wel weer op.
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
 
L.s. een eerste poging, sinds een paar weken een 650. Als ik wat handiger ben met deze manier van communiceren heb ik wat vragen. Dit epistel is meer om het effect waar te nemen.
 
Hallo, vandaag voor het eerst in dit Burgman walhalla. Is het plaatsen van gripheating te doen of is dat erg specialistisch werk. Vast bedankt voor jouw reactie.
 
hoi pandjang gefeliciteert met je nieuwe aankoop.
ik zou het echt niet weten ik heb de oxfort hite en voor 130 ongeveer zat hij erop bij motoport
 
.... Is het plaatsen van gripheating te doen of is dat erg specialistisch werk....
Welkom en gefeliciteerd met jouw Burgman.

Op mijn eigen motortje (Honda) heb ik de bijbehorende originele handvat verwarming zelf gemonteerd; het was heel eenvoudig, er was een uitgebreide en heel duidelijke beschrijving bij, het was echt "plug and play"; aansluiten gebeurde gewoon met stekkers.

Bedenk dat de monteurs ook niet dagelijks een Burgman onder handen hebben, het moet dus wel duidelijk zijn. Bij een aftermarket set kan het lastiger zijn.
 
Hoi Sossa,
Dank voor je info maar ik zelf ben 1.95 dus dat scheelt wel erg.
Toch denk ik datik het zo eerst maar eens laat en het een jaartje aankijk.
Dan zie ik daarna wel wat ik doe.
groet MB650
 
Hoi mb650 ik ben ook 1.95 en heb ook een givi raam, maar het is echt wel hoog genoeg, ik zit er lekker beschermd achter. Alleen wat sossa zegt dat klopt wel wat betreft die wind die van achter komt, maar dat weegt niet op tegen die bescherming van van voren. groetjes Ger
 
kijk een lot genoot qua lengte dan .
dank voor deze info Ballie57 daar heb ik iets aan ga er dan ook gelijk maar 1 bestellen.
dank dank dank
groet mb650
 
Sossa en Hybride, bedankt voor jullie reactie. Bij Motoport vertelde men mij dat het problematisch zou zijn de juiste + te vinden met het risico de electronica te beschadigen en het plaatwerk demonteren niet eenvoudig is. Verder kreeg ik een prijs door van Euro 300,00 (geleverd en gemonteerd).
 
Luis,
een paar berichten terug op 9 maart j.l. had je het over een tour op 17 mei a.s lijkt mij in principe leuk. Hoe is de stand van zaken?
 
Hoi Pandjang,

Ik ben verleden week een weekje in Rome geweest en heb gezien hoeveel scooters daar op de weg zijn: Ongeloofelijk! Het overgroote deel van de twee-wielers zijn scooters, die zich door het drukke verheer heen wringen; mij is ook opgevallen hoeveel dames zich daar van dit makkelijke vervoersmiddel bedienen.
Maar nu zit ik thuis met een flinke griep. Het heerst blijkbaar. Hopelijk gaat het weer snel voorbij! Wat 17 mei a.s. betreft: dan wordt er een mooie tocht gemaakt met Burgnman 650 rijders, die daar aan mee willen doen. Het exacte vertrekpunt en de tijd etc. zal ik t.z.t. hier bekend maken. Dus reserveer de 17 mei alvast in je agenda. Het wordt een leuke tocht!

En nu vlug weer terug naar bed vanwege de koorts ...

Luis
 
luis,
sterkte voor nu met je griep.
ik zelf weet nog niet of ik die dag kan maar als het wel zo is kom ik ook.
heeft mijn wederhelft ook eens een uitje achterop.
of is dit weer niet de bedoeling?
groet MB650
 
Hoi Luis,
Hartelijk dank voor jouw reactie. Spoedig beterschap gewenst. Kom je zo dicht bij de Paus vandaan overkomt je dit!!! Maar goed het moet geweldig toeven geweest zijn in het Kingdom of Scooters. Ik heb de 17e ( IJs en Weder dienende ) in mijn agende genoteerd.
 
Hallo mede Burgmannen (maar ook vrouwen hoor),

Ik ben hier nu voor het eerst dus even in het kort; Ik heb een 650 uit 2004 (is dat dan een K4?). Gekocht met 10.000 op de teller in nov 2005, inmiddels staat er 31.000 km op dus dat gaat lekker. Ik heb er onlangs een Givi V46 topkoffer opgezet en dat bevalt uitstekend. Ik rij ook met een groot Givi scherm en ook daar ben ik (met m'n 1,96m) zeer tevreden over. Kortom deze scooter bevalt me 100%.
Meteen maar even een vraagje, klopt het dat als je de bougie wilt vervangen de hele radiateur moet demonteren?

Groetjes,
Melgert.
 
ok mede burgers wie kan mij helpen.
als ik op weg ben met mijn zij tassen (vakantie he)en dus genootzaak ben om achteraan in de file te sluiten dan loopt de tempratuur van de motor erg op tot aan het rode en knipperen toe.
als de file oplost en we rijden weer en dan vooral in de schakel mode dan gaat de temp weer omlaag.
bij langer dan 10 min (15 km/pu)langzaam rijden of stilstand loopt het weer omhoog.
in het dagelijkse leven heb ik hier geen last van omdat je dan tussen de file door rijd maar ja het kriebelt en men gaat op vakantie.
iemand enig ervaring met dit heikele punt?
 
Hoi mensen

ik ben er weer en 80% hersteld na een flinke griep. Dus dat gaat de goede kant uit! Morgen ga ik weer met mijn Burgman naar mijn werk! :]

mb560: natuurlijk is je wederhelft welkom op 17 mei! Socia's horen er gewoon bij! En op de Burgamn is het achterop best aardig zitten, zegt o.a. ook mijn vrouw! Veel relaxter dan op veel andere motoren... :]

beste Melgert, welkom in de groep! Ik heb een K5 en doe zoveel mogelijk zelf aan mijn machine: vervangen van olie, oliefilter, luchtfilter, remblokjes en ook de bougies etc. Net voor Pasen heb ik het allemaal zelf vervangen binnen het uur voor de 36.000 km beurt! Een makkie! Om de bougies te vervangen hoef je alleen maar twee schroefjes links en rechts van de radiator los te draaien om de plastik verpakking rond de radiator eraf te krijgen. Dan met een schrofje rechts van de radiator de radiator los maken, dan kan je de radiator naar links draaien, waardoor je dan achter de radiator aan de 2 bougies kan komen. Het is een beejtje prutsen, er is niet echt veel ruimte over, maar met een beetje geduld kan je er eigenlijk goed bij. Als je ook nog de plastic deksel die normaliter tussen je voeten zit weghaalt (een schroef), dan jeb je ook beter licht daar en kan je ook redelijk goed zien wat je doet. 8-)

NB: Ik heb gelezen op het duitse Forum dat bij sommige oudere types Burgman 650 de kabel op de bougies los kan laten (lostrillen) en dan merk je blijkbaar dat de motor als het ware gaat stotteren. Dus is het niet gek om af en toe te voelen of de kabel er nog goed op de bougies zit. :? Vanaf K5 is dat blijkbaar technisch verbeterd.

Pandjang,
zoals je uit eerdere mails kan lezen wordt er op 17 mei een Burgamn 650 tocht gehouden. Het wordt een dagje door prachtige natuur en mooie bochten rijden midden in Nederland in de omgeving van Utrecht. Ik ben de route nog aan het bestuderen en ik denk zo aan de 170km in totaal met natuurlijk af en toe een pauze voor koffie of een ijsje en een onderonsje voor het uitwisselen van allerlei ervaringen. Het gaat dan vooral om de gezelligheid! Het is de eerste keer dat Burgamn 650 ers in Nederland bij elkaar komen voor een tocht. Zodra ik de route helemaal heb uitgeprobeerd (een flink stuk heb ik al gereden!) dan zal ik hier bekend maken hoe laat en waar we elkaar op die dag zullen ontmoeten Dus even nog geduld dan hoor je meer daarover! *O*

Luis
 
@sossa

Ik heb met de Burgman geen ervaring op het punt van te warm lopen , maar iets zegt me dat het wel eens de ventilator zou kunnen zijn en of de thermostaat die deze bedient (al dan niet geschakeld met een relais)

Dit zou de temperatuur kunnen verklaren omdat als je rijd voldoende luchtstroom door de radiator heen krijgt.


Mvg Luc
 
.....iemand enig ervaring met dit heikele punt?...

Hoi Sossa, heb je geen garantie meer ? Drie jaar toch ?

Je zou kunnen beginnen met kijken of er genoeg koelvloeistof in zit, maar het lijkt erop dat jouw koelfan niet meedoet. Kijk dus eerst of die zekering wel goed is.
De koelfan is een ventilator die lucht geforceerd door de radiateur trekt als de koelvloeistof te warm wordt, dat gebeurt meestal als je langzaam rijdt of stilstaat. De fan wordt aangestuurd door een thermoschakelaar, die zit meestal onderop de radiateur.

Normaal gesproken ligt de fan via het contact aan de plus en krijgt hij z'n massa via die thermoschakelaar. Als je de schakelaar kortsluit, dus de korte draad tussen de koelfan en de schakelaar even aan massa legt moet (met de motor op contact) de fan gaan draaien.

Draait de fan niet dan is ie stuk of ligt het aan de voeding, doet ie het wel dan is de thermoschakelaar wellicht stuk; dat gebeurt vaker.
 
Laatst bewerkt:
Beste mede(burger)mensen,
Onder de bud van mijn 650 zit een snoertje met een tweepolig stekkertje vermoedelijk aan de accu vast, ik denk voor de druppelaar= vraag --> is dat standaard? Ik heb een optimate 2 liggen maar met een ander stekkertje. Ik wil dat graag weten omdat mijn burg mij volgende week gaat verlaten en plaats gaat maken voor de nieuwe 650 A/Z K8 0 km. en dan indien niet standaard, zo'n kabeltje laat aansluiten

SOSSA​
Gisteren ben ik flink aan het rijden geweest en dan hoor ik bij stationnair draaiende motor, bijv. voor een verkeerslicht, de fanmotor aan- en afslaan. De temperatuur aanwijzer blijft consequent op één punt staan!!!
 
Hoi Luis,

Bedankt voor je tips over het vervangen van de bougies, ik zal ze de volgende keer zeker toepassen. Dat van die bougiekabel klopt, ik had regelmatig last van een brandend FI lampje. Bleek dus (na lang zoeken) de bougiedop te zijn.

Op 17 mei kan ik helaas niet mee met de toertocht omdat ik dan met de Scootie langs de Moezel aan het tuffen ben. Helaas, anders was ik zeker meegegaan. Misschien kunnen we na de vakantie nog met z'n allen een rondje maken, daarvoor wil ik best de organisatie op me nemen. Maar daar hebben we het nog wel over.

Groetjes,
Melgert.
 
Luis,

Ik wi mij bij deze ook aanmelden voor de rit op 17 mei ( 2 personen).\Hoe gaat het verder, hoe worden we verder hiervan op de hoogte gehouden,

Groet,

Ed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan