Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Burgman 650 tocht op 17 mei 2008!!!

Na al de reacties op mijn voorstel voor een Burgman 650 ontmoeting met leuke tocht kan het niet anders dan dat de bijeenkomst er komt. *O* :Y De vraag is in welke vorm en wanneer?
Over de vorm valt veel te zeggen en zijn er verschillende varianten mogelijk: Alle maxi-scooters, alle Burgman - maxi-scooters of de Burgman 650ers etc. Het is maar waar je de grens wil trekken. Voor ieder van deze vorm is wat te zeggen en wellicht komt een dag dat de maxi-scooters in Nederland zo populair worden (volgens mij zijn we op weg daar naar toe!) dat een initiatief voor verschillende varianten eens komt zowel nationaal als internationaal. En als iemand een initiatief daartoe wil nemen: ga je gang: het lijkt mij de moeite waard!

Ik ben echter een voorstaander van een bescheiden begin: het is voor iedereen nieuw; waarschijnlijk kent niemand elkaar; een grotere groep vergt m.i. meer verantwoordelijkheid, meer voorbereiding en meer doordenken en dus ook meer mensen, die bij de voorbereiding betrokken zijn. Kortom: My lijkt de variant van de Burgman 650 rijders een goed begin, ook al wordt het een kleine groep.

Bij deze nodig ik de Burgman 650 rijders en bij-rijders (m/v) uit voor een leuke tocht van ca 250km. De start zal waarschijnlijk in de buurt van Utrecht zijn en zal later precies bekend gemaakt worden in dit forum. Ik zorg voor een leuke en afwisselende route door een mooie omgeving waar we onderweg af en toe zullen stoppen voor koffie/thee/ijsje en natuurlijk een praatje. We zullen dan ook besluiten of en zo ja welk vervolg ervan komt.

Als datum kies ik zaterdag, 17 mei 2008. :} Als op die dag het weer het helemaal laat afweten, dan stel ik zaterdag, 24 mei als uitwijk-datum voor. Natuurlijk zal niet iedereen kunnen, want er is altijd een schoonmoeder, een dochter of opa jarig of je bent op vakantie. Je kan nu eenmaal niet op twee plekken tegelijk zijn. Komt het je uit, en wil je mee, noteer dan 17 mei in je agenda en bid voor mooi weer O-)

Het wordt hoe dan ook een mooie dag! :] :] :] :] :] :]

Ik verheug mij erop! _O-

Luis
 
Een klein foutje |(

omdat ik thuis niet altijd dezelfde computer gebruik is er een foutje in het vorige bericht geslopen. Het lijkt nu alsof Atomias (mijn zoon :Y ) het bericht over de Burgman 650 tocht op 17 mei a.s. geschreven heeft. Dat is dus niet zo. :N De inhoud van het bericht kloppt en is van mijn hand. Mijn excuses voor de verwarring! :}

Luis :]
 
Zijn er al NL Burgman 650 rijders die van Suzuki iets hebben gehoord over terugroepactie voor de 2007 modellen waarbij stationairregelventiel EN de "computer" vervangen moeten worden om een onregelmatig, hoog stationairloop-probleem op te lossen?

Heb net zelf een 2008 standaard model besteld en vroeg me af of het daar ook voor zou gelden ...

Louis.

Yep,

deze week bericht gehad van Suzuki en gelijk een afspraak gemaakt bij de dealer.
 
Kijk, 't duurt effe maar komt uiteindelijk toch ...

Werd in de brief soms reeks van frame-nummers genoemd of duidelijk aangegeven dat het alleen om 2007 modellen ging?

Louis.
 
Werd in de brief soms reeks van frame-nummers genoemd of duidelijk aangegeven dat het alleen om 2007 modellen ging?

Louis.

Nee, alleen dat volgens hun gegevens ik in het bezit was van de Burgman 650 met het kenteken xxx.

De ISC klep en de bijbehorende ECM moeten vervangen worden.
 
Gisteren naar auto/motorsalon te Brussel geweest. Honda DN-01 is tegengevallen, ziet er mooier uit op foto dan in het echt. Dan alle maxiscooters bekeken en de Burgman AN650 executive viel me heel erg in de smaak helaas mijn madam die achterop zat klaagde van een te breed zadel en bijgevolg niet comfortabel zitten. Iemand dezelfde bemerkingen en welke oplossing eraan te geven?
 
Laatst bewerkt:
Te breed?
Mijn vrouw zat er al enkele malen meer dan 1000km achterop en ze zat heerlijk.
groetjes aan alle burgmannen.
 
TE BREED??? Goh ik dacht dat voor vrouwen de zadels niet breed genoeg konden zijn... Mijn vrouw (een Zuid-Italiaanse dus wat "compacter" dan de gemiddelde Noord-Europese vrouwen) zit prima achterop de 650... Misschien als ze gewend is achterop een SM te zitten wat moet wennen aan het comfort van de dikke Soes? Of misschien zitten de voetsteunen voor haar wat te laag?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,allemaal ik ben in bezit van een Burgman 400an 2006 (9000KM),maar ben aan het twijfelen om een nieuwe 650AN te kopen ,de 400 is voor in de stad ideaal,maar ik wil ook een wat langere ritten maken ook naar het buitenland ,of is deze weer te zwaar ?
Ik gebruik de burgman elke dag weer of geen weer,het hele jaar door.Maar kan niet beslissen...
 
LaserRK: met de 400 is het uitstekend lange toertochten maken met behoorlijke gemiddelden >120 km. Verder uitstekend in de bergen, laag benzine verbruik, rond de 1 op 24/25; stukken voordeliger in aanschaf en onderhoud dan de 650 en voor het overige, bekeuringsgewijs snel.
En de nieuwe 400's hebben een even grote begageruimte als de 650 en 40 kg minder zwaar.
Ik zou het bij de 400 houden...
 
Hallo,allemaal ik ben in bezit van een Burgman 400an 2006 (9000KM),maar ben aan het twijfelen om een nieuwe 650AN te kopen ,de 400 is voor in de stad ideaal,maar ik wil ook een wat langere ritten maken ook naar het buitenland ,of is deze weer te zwaar ?
Ik gebruik de burgman elke dag weer of geen weer,het hele jaar door.Maar kan niet beslissen...

ZO GROOT MOGELIJK!!! :}

Hoe geweldig de AN400 ook mag zijn, de 650 overtreft hem gewoon in alles behalve in agiliteit op lage snelheid. Als je niet in een hele drukke stad woont waar je continu aan het slalommen bent om vooruit te komen (ik geloof niet dat er in de Benelux een stad is waar dat elke dag veelvuldig voorkomt zoals in grote zuidelijke (dus minder gedisciplineerde) steden als Marseille, Barcelona, Roma of Napoli (ja echt waar, in Milano, Torino of Parijs is de situatie al heel anders)) komt de 650 prima in beeld. En voor langere ritten naar het buitenland is er al helemaal geen vergelijking meer. Niet dat de 400 het niet kan, maar met die extra cilinder (en de rest) gaat het gewoon allemaal makkelijker, comfortabeler en sneller. Ja, natuurlijk kost het meer, een Mercedes S kost ook meer dan een E, niet? ;)

Als je budget het toelaat, gewoon doen! :Y
 
Laatst bewerkt:
Maar ik vind het model 400 (2008)mooier en vernieuwend uit zien ,dan de 650 , ook de snelheids klok en toeren teller,daar ik aan de digitaalsnelheids meter zou moet wennen.
Daarin tegen heeft de 650 natuurlijk wel een unieke secvt-versnelling systeem.
Ik denk dat het maar eens tijd is voor een proefrit bij de Suzukidealer.
 
hoi mensen, sommige kennen mij nog vanwege het helaas in een fiasco afgelopen Piaggio X9 avontuur. Ik heb daarna toch weer gekozen voor een motor omdat de snelwegkm die ik maakte eigenlijk teveel waren voor de X9 (250cc).
Na de afgelopen week 2 keer van mijn motor afgereden te zijn (zie MF algemeen) is de gekozen motor TL.
Ik ben dus weer aan het rondkijken voor wat anders en twijfel enorm of ik ga voor een bloedsnelle motor (ZX12 of Hayabusa) of dat ik kies voor comfort. Ik heb namelijk mijn kniebanden gescheurd en ben wat benauwd of ik weer lange afstanden opgevouwen op een motor kan gaan zitten. Ik heb er wel al een oud troepje gekocht voor de verzekeringsperiode maar dat is natuurlijk niet wat er straks weer staat.

Mocht ik kiezen voor comfort dan is er natuurlijk geen comfotabelere motor meer dan een scooter en dan wel de grootste. Mijn budget zal ongeveer liggen op de 7000 euro en ik hoop er met inruil van het tijdelijke prutteltje een executive voor te kunnen aanschaffen.

Ik heb twee belangrijke vragen erover. Ik ben 1,96, kon op de Piaggio prima rijden maar pas niet fatsoelijk op een 400. Hoe is dat met de 650?

2, hoeveel km gaat de 650 ongeveer mee? Ik rijd ongeveer 20000 per jaar en wil er zeker 3 a 4 jaar mee doen.
Bedankt voor jullie reacties.
 
Laatst bewerkt:
Hé Stekman, natuurlijk kennen we je nog ! Ik las over jouw onfortuinlijkheden; nogmaals sterkte, succes met de afwikkeling en beterschap voor jezelf.

Je noemt jouw X9-250 avontuur een fiasco; tja, zoals je weet wordt mijn scooter aangedreven door hetzelfde blokje en met #1 heb ik vorig jaar de ton volgemaakt. Geen klachten (behalve de dynamo die de geest gaf net over de ton) en geen olieverbruik, het is dus zeker geen slecht blokje... Ik weet zeker dat er nog veel meer kilometers uit te persen zijn.

Leuk dat je nu toch weer een scooter overweegt, maar bespeur ik enige reserve voor wat betreft de levensduur ?

Splinternieuw op de markt is er nu een scooter die speciaal voor jou lijkt te zijn ontworpen, de Gilera GP800, met 75 Pk en een top van 190 Km/h.
 
Laatst bewerkt:
Pas nieuw hier op dit forum (gisteren begonnen met lezen hier) en reeds een Burgman AN650 op de kop kunnen tikken.
Een 2004 met 40.000 km op de teller en in nieuwstaat.

Zo te zien zitten de meeste leden hier in het Nederlandse gebied , zijn er ook Belgen hier ? (regio Oudenaarde hier)

Pas maandag kan ik er mee gaan rijden na het in orde brengen van de verzekering en mijn plaat ophalen.

Waar zou ik in zuid Oost-vlaanderen terecht kunnen voor onderhoud , iemand enige tips ?

Mvg Luc
 
Laatst bewerkt:
Hallo Hobbyist !
Gefeliciteerd met je mooie Burgman, houd je ons op de hoogte van jouw bevindingen ?

Op dit forum komen mensen uit meerdere landen waaronder België, wellicht ook mensen uit jouw streek ?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Hybride,

Ben even bezig geweest om mijn scooter in mijn profiel aan te brengen , trouwens hoe kan je hier een foto bij de tekst bijvoegen (heb dit niet direkt gevonden op het forum).

Misschien kan iemand mij een beetje uit mijn twijfel halen, ik hoor bij stationair draaien van de motor een licht ratelend geluid (motor staat koud) , naarmate je iets meer gas geeft hoor je dit niet meer. Kan het zijn dat dit verdwijnt nadat de motor warm word ?
Het geluid hoor ik het beste gwoon onder de trede , dus niet nabij of achter de uitlaat of aandrijving.

Mag er nog niet de baan mee op en kan het dus niet weten bij warme motor.

Een onderhoud ga ik het beste ineens doen maar zoek nog een dealer in mijn streek.
Wat kan een onderhoud normaal kosten , klein of groot onderhoud?

Mvg Luc
 
sorry voor de dubbelpost , hierbij mijn foto van de scooter.

Mvg Luc
full
 
... Misschien kan iemand mij een beetje uit mijn twijfel halen, ik hoor bij stationair draaien van de motor een licht ratelend geluid (motor staat koud) , naarmate je iets meer gas geeft hoor je dit niet meer. Kan het zijn dat dit verdwijnt nadat de motor warm word ?
Het geluid hoor ik het beste gwoon onder de trede , dus niet nabij of achter de uitlaat of aandrijving.
Het geluid dat je beschrijft doet mij denken aan een distributieketting met blijkbaar een hydraulische spanner. Dat is de ketting die vanaf de krukas de bovenliggende nokkenas aandrijft, bij stationair toerental draait de oliepomp te langzaam om voldoende druk op te bouwen voor de spanner zodat de ketting ietwat klappert.
Geef je gas dan draait natuurlijk ook de oliepomp sneller, de druk neemt toe en de spanner gaat zijn werk doen.

Ik weet het natuurlijk niet maar dit lijkt me aannemelijk. Ik denk ook niet dat het heel erg is; maar wellicht kun eens overleggen met de dealer, misschien dat die je een dikkere olie aanraadt.
 
gaat die toch nog door op 17 mei ?


Hoi LaagVliet en alle AN 650 rijders,

natuurlijk gaat de tocht op 17 mei a.s door *O* . Ik heb vandaag bij prachtig weer een stukje van die geplande tocht persoonlijk uitgeprobeerd: heerlijke bochten en schitterende afwisselende omgeving. _O-
Ik verheug mij erop! :] :] :]

Luis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan