Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
@afred..............

Heb je geen tijd meer om iets te posten

Je hebt het natuurlijk veel te druk met rijden he ! en met foto's maken ?

Ja en daar heb je gelijk in:) ik heb hem afgelopen woensdagmiddag gehaald, Wat een mach.*)
Ik zal van het weekend een aantal foto,s posten (moet het weer wel mee zitten)
Het is voor mij een nieuwe "wereld" (dat motor rijden) maar het is wel gaaf.
De Burgman 650 is een "zware" mach. merk ik ook met draaien en dergelijke. maar bij het weg rijden gaat hij als de "brandweer" .
Ik moet nog even wennen aan de breedte (bij het file rijden) ik heb gisteren een stukje A13 gereden vanuit Zoetermeer richting Waddinxveen stond een file ik durfde het nog niet aan om tussen het verkeer te rijden maar goed het was ook slecht weer.
Alles komt goed en de tijd zal het leren.
Burgman 650; ik heb er handverwarming op laten monteren:) zo maar dat is "lekker" (met zomer handschoenen).
En natuurlijk de Zumo met mic (telefoneren) het werkt perfect.
Goed nu moet ik even werken tot weekend.
afred.
 
Zijn er al NL Burgman 650 rijders die van Suzuki iets hebben gehoord over terugroepactie voor de 2007 modellen waarbij stationairregelventiel EN de "computer" vervangen moeten worden om een onregelmatig, hoog stationairloop-probleem op te lossen?

Heb net zelf een 2008 standaard model besteld en vroeg me af of het daar ook voor zou gelden ...

Louis.
 
Is een Burgman 650 geschikt voor het rijden met duo wetende dat zowel berijder als duo volslanke (vriendelijk gezegd hé ;) ) personen zijn!
 
Hey hallo Allemaal, :W

Ik heb net een Burgman AN 650 gekocht. (bj 2004). Het is mijn eerste scooter. ik heb jaren op een Honda Goldwing gereden. :] Wel leuk om die verhalen te lezen van andere Burgman bezitters. Ik ben nog op zoek naar en werkplaatshandleiding van dit model uit 2004. Kan iemand mij een tip geven waar ik deze op het net kan vinden.
full
 
Hoi dr.ham...dan kijk ik vol verwachting uit naar je bevindingen. Momenteel ben ik nog in het bezit van een Goldwing maar wegens gezondheidsredenen zou ik willen overschakelen naar een maxiscooter (Burgman 650 of Silverwing...daar ben ik nog niet uit) maar vrees eenbeetje voor de prestaties als je gewoon bent aan het geweldige koppel van de 6cilinder Goldwingmotor!
 
Gefeliciteerd dr. Ham! En wat een enorme ruggensteun zit er op, het lijkt wel een autofauteuil! *D Dat is in ieder geval niet standaard! ;)

De Burgman 650 kan natuurlijk niet op tegen het geweld van de 6-cilinder boxer, of het nou de 1500 of de 1800 betreft. Maar ik denk dat ook bij de gewone motoren je niet snel een equivalent zult vinden! Toch is de AN650 wel de "Gold Wing" onder de scooters door zijn grootte, zijn motorkarakter (snel en sterk maar niet uitgesproken "sportief") en zijn comfort. Ik heb er ook met duo op gereden (geen van beide "volslank" ;) ) en er was genoeg ruimte voor nog een derde persoon. In een mum van tijd heb je 160 op de teller, ABS aan boord, manueel te schakelen indien gewenst en het geluid van de USS Enterprise! *D
 
Bedankt voor je reactie buikschuiver, ik wacht in elk geval geduldig het auto/motorsalon af in januari om daar eens uitgebreid de voor en tegens van de Silverwing tov de Burgman 650 te bekijken en hoop daar ook een afspraak te kunnen maken om op een later tijdstip een ritje te maken met beide.
Verdere reacties zijn nog steeds welkom.
 
Ik heb in feb 2006 een nieuwe AN650 gekocht..deze scoot beviel uitsteken..alleen zwaar te verplaatsen..dit was voor mij de doorslag om een yamaha t-max aan te schaffen.
Voor de rest een perfecte scooter..ik heb er ongeveer 18.000 km in 1 1/2 jaar mee gereden.
Since september een T-max 2007 ....bevalt erg goed...
 
Was idd in het begin wel even wennen tijdens de proefrit, maar ik kan je vertellen dan die sissibar echt een heerlijke zit genereerd. :Y Wat me opviel is dat deze 650 nog redelijk vlot wegrijdt i.t.t. de verhalen die de ronde gaan over scooters in zijn algemeenheid. Tijdens de proefrit volnd ik hem wel wendbaar, maar dat is natuurlijk tot waar je aan gewent bent. (Ik wen makkelijk). O-)

1) Weet iemand hoe de 650 zich gedraagt bij slecht / glad / regenachtig / koud weer. Ik heb namelijk niet de beschikking over een verwarmde garage ( hij komt wel droog te staan- gelukkig). :+

2) Weet iemand al iets van een werkplaatshandleiding voor het Onderhoud van de 650 uit 2004??

thnx in advance. :9
 
Hallo dr. ham. Ik ben een heropstapper, en ben van plan om in febr. een an 650 te kopen.Ik ben mij hier op dit forum een beetje aan het orienteren/inlezen of ik nog problemen o.i.d. kan verwachten, maar als ik alle reacties en verhalen lees moet het toch een fantastische scooter zijn, ik kan haast niet wachten.
Maar ik las dat je op zoek bent naar een werkplaats handleiding, als je op speurders .nl "werplaatshandboek burgman"invult staat er een van 2003. wellicht zijn er op andere sites nog meer. Ook vraag ik mij af of er een Burgman scooterclub is of misschien in oprichting. In België Duitland U.S.A en zelfs nieuw Zeeland zijn er wel. Zou leuk zijn.

Ik hoop dat je iets kunt vinden succes.
 
1) Weet iemand hoe de 650 zich gedraagt bij slecht / glad / regenachtig / koud weer. Ik heb namelijk niet de beschikking over een verwarmde garage ( hij komt wel droog te staan- gelukkig). :+

Ik heb een paar weken geleden op een zaterdag gereden met keiharde wind en extreme regenbuien en de Burgman gaf geen krimp.
Op de snelweg en op de binnenwegen was ik zo zeker als maar kan omdat de Burgman als een blok op de weg lag.
Echt super en geen gevoelige scooter wat betreft de wind.

En over je stalling, ik heb hem wel aan de optimate staan dus ik weet niet wat ie doet zonder.
 
Beste 650 Burgmannen,

nu er toch wel heel wat Burgman 650'ers hier in Nederland blijken rond te rijden is het misschien geen gekke idee om eens ergens bij elkaar te komen en eventueel samen een tochtje te maken :] :] :] . Zomaar, voor de lol! Als er voldoende interesse is dan wil ik best een passend datum (b.v. op een zaterdag in mei 2008???) en een geschikte ontmoetingsplaats met een leuke route uitzoeken.

Interesse? laat het horen!

Een spetterende jaarwisseling en dan een gelukkig, gezond en veilig nieuw Jaar 2008!

Luis


NB. Do you know the difference betweeen men en boy' s?
I'ts the price of their toys! :] :]
 
Lijkt mij wel leuk. Mijn voorkeur gaat echter wel uit naar een dag in het voorjaar idd, want dan is het waarschijnlijk wat minder fris en komen er minder Liefhebbers op af.

Is er geen Poll te starten waar iedereen zijn voorkeur in kan aangeven??

:]
 
...Is er geen Poll te starten waar iedereen zijn voorkeur in kan aangeven??...
Poll kan wel maar dan komt het niet van de grond.

Het best kun je zo vroeg mogelijk (nu dus) één of twee data (uitwijkdatum) plannen over een maand of 5, nu staat er bij de meesten nog niets in de agenda.
 
Zaterdag 25 mei of Zaterdag 14 juni?? Zou dus een optie kunnen zijn.

In ieder geval ik vind het een leuk initiatief, Natuurlijk zijn alle scooterrijders welkom, of niet?
 
Zaterdag 25 mei of Zaterdag 14 juni?? Zou dus een optie kunnen zijn.

In ieder geval ik vind het een leuk initiatief, Natuurlijk zijn alle scooterrijders welkom, of niet?
Euhm.... 25 mei is een zondag.

Natuurlijk moeten de Burgmensen het zelf weten maar krijg eerst maar eens een aantal scooters bij elkaar ongeacht het type...
Wil je dat dit merkoverschrijdend slaagt maak er dan een mooi nieuw topic van zodat iedereen het leest, en met genoeg plannen om dat topic levend te houden zodat het onder de aandacht blijft.
 
Hebbes,

Na een regenachtige rit van Volendam naar Capelle aan den Ijssel heb ik heb nu eindelijk thuis. Is het geen plaatje. Alleen nog even wennen hoe ik hem in mijn schuurje krijg. Kan niet anders zeggen dat het heerlijk is om er mee op de weg te zijn. en Ondanks dat hij best breed is gedraagt hij zich bij het manoevreren tussen de file ook netjes.

BTW als er nog andere geïntresseerden zijn om een tochtje to organiseren of om mee te gaan. laat het dan even weten door een kort replyjte of zo. Bij geen belangsteling is het opstarten van een apartje topic ook niet echt zinvol toch??

Al met al wens ik mijzelf en jullie allemaal veelveilig km toe !
 
Hallo Allemaal.
Hejoja heeft zicht zojuist aangemeld, Wil als burgman 650 k5 rijder even zeggen dat het misschien wel mogelijk is om als scooterpiloten eens samen te komen op een meeting van de suzuki owners club nederland. Kijk op www.socn.nl voor meer info.
hopelijk tot gauw ergens in Nederland
 
Hallo Allemaal.
Hejoja heeft zicht zojuist aangemeld, Wil als burgman 650 k5 rijder even zeggen dat het misschien wel mogelijk is om als scooterpiloten eens samen te komen op een meeting van de suzuki owners club nederland. Kijk op www.socn.nl voor meer info.
hopelijk tot gauw ergens in Nederland


Bekijk ook ff deze site! Veel activiteiten :Y
Microsoft OneDrive - Access files anywhere. Create docs with free Office Online.

Helaas voor de T-max is er zoiets er nog niet :?
Wie,o,wie ;)
 
..... Momenteel ben ik nog in het bezit van een Goldwing maar wegens gezondheidsredenen zou ik willen overschakelen naar een maxiscooter (Burgman 650 of Silverwing...daar ben ik nog niet uit) maar vrees eenbeetje voor de prestaties als je gewoon bent aan het geweldige koppel van de 6cilinder Goldwingmotor!

Wat nog niet genoemd is; de Goldwing heeft de beperking van enkele vaste overbrengingen (schakelbak) terwijl een maxiscooter weliswaar minder vermogen heeft maar dit veel beter benut door de traploze versnellingsbak.
Ik denk dan ook dat de prestaties je alles zullen meevallen; je hebt helemaal geen 1800 cc nodig om mee te komen, door een slimme versnellingsbak gaat het ook prima met véél minder motorinhoud.

Pas als het écht hard gaat zal de scooter het afleggen omdat ie nu eenmaal veel minder vermogen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan