Het grote GS-topic deel 31 - the story continues ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daarstraks heb ik nog eens de noodzaak van stevig motorschoeisel aan den lijve ondervonden (in mijn geval degelijke Daytona's) : het voorwiel katapulteerde namelijk met grote kracht een scherp en groot stuk rotsblok tegen mijn rechterlaars : flinke schade aan het leder en 1/3 van mijn voet is één grote blauwe plek.

Indien ik , zoals vele Fransen hier, linnen schoentjes had gedragen (type All Stars), dan had ik zeker hechtingen nodig gehad en had ik wellicht enkele voetonderdelen gebroken ...

Moraal : niet beknibbelen op beschermende motorkledij... O-)
 
Laatst bewerkt:
Zo... jullie hebben het er goed voor staan TenCatsen! *O*
Wat een batterij aan leuke ritten. Mooi vooruitzicht.
Ik ben nog niet eens begonnen aan een rit in elkaar te knutselen.
En dat zal ook wel even duren want het is weer jaarrekening seizoen en volle bak aan het werk.

Zomervakantie al wel de tickets geboekt en wat overnachtingsplekken links en rechts. Dat dan weer wel.
Kato gaat in juni 8 dagen rijden met een maat. En mijn 8-daagse-trip weet ik gewoonweg nog niet. Het lijkt derde week september te worden maar is niet zeker. Ach... ik kan altijd schuiven.

Silvretta is leuk om een keer mee te pakken als je toch in de regio zit.. niet zozeer qua rijden maar wel vanwege de mooie omgeving. En dat is ook genieten. *D
Het lijkt trouwens dat je er ook helemaal omheen kan... en naar een hut/restaurantje kan rijden.
(kaartengek he... dan krijg je dat). :P
 
Eigenlijk moet je ook weer crosslaarzen hebben als je de onverharde paden op gaat. Het zijn onhandig stugge dingen, maar je hebt iets meer kans dat je onderbenen het overleven als je motor er bovenop ligt.
 
@TenCats; flink rondje om de kerk dit jaar. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, de Adriatische kust staat ook nog op mijn lijstje.

@Girl; heb jij de Denzel ASF?
 
Juist, Verhulst.

Bij mij gebeurde het gewoon op het asfalt : achter een bocht lag over de hele breedte van de weg een rij middelgrote, vlijmscherpe brokken steen die ik niet kon vermijden.

Nooit vermoed met welke kracht zo'n steen door het voorwiel wordt opgeworpen .

10 minuten voordien had ik een motorrijder helpen rechtkrabbelen die met kaalkoppen van banden op zijn ouwe CB 750 uit de bocht was gegaan....in de lokale traditionele klederdracht, nl. een linnen broek, windjack en gewone schoenen aan...
 
Wij zijn er ook in juni..Dat geeft hoop...haha..
en....
Genoeg andere passen in de buurt....

Vorig jaar ook in juni geweest... vollebak zomer. Mooie pas!
13497608_10209597876854498_563352124554271185_o.jpg
 
@TenCats; flink rondje om de kerk dit jaar. Ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen, de Adriatische kust staat ook nog op mijn lijstje.

Maar daar komen wij dit jaar niet. Wel zijn we daar in 2012 geweest en ik moet zeggen dat met name Kroatië/Istrië ons tegenviel door de ontluikende commercie die gepaard gaat met "nogal" schreeuwerige reclameborden langs de weg. Het is trouwens net Italië, al die dorpjes.

Wat zuidelijker, in Montenegro, vonden wij het stukken leuker.

2012-05-30-09-58-38.JPG
 
Zo herinner ik het nog uit mijn prille jeugd. Ik ben voor het laatst in '75 in Joegoslavië geweest. In tussen is er een oorlog overheen gegaan en zijn we ruim 40 jaar verder.
 
:Y ... dacht laat ik ff antwoord geven.
[Drents aan] Dâ hak wel dach. [Drents uit/]
Is het een bruikbaar boekwerk, waarbij je de diverse passen ook makkelijk terug kan vinden in Basecamp, of is het één grote puzzel waar je vooral een lange adem voor moet hebben?
Ik zoek me krom naar berijdbare onverharde passen als verbinding tussen de bekende onverharde passen in het Italiaans/Frans grensgebied.
Ook de snelheid, waarmee men gillend wegvlucht bij jullie binnenkomst, zal wellicht vergelijkbaar zijn..., vermoed ik. 8-)
Echt niet, ik ben een bron van entertainment. Ze weten dat ik niks koop en iedereen een half uur van zijn of haar werk af hou, maar als ze naar mij kijken beseffen zij zich dat ze het nog zo gek niet hebben en gaan ze weer goed gemotiveerd aan het werk. Zo zie je maar, andermans ellende heeft een functie. :+
 
Ik gebruik een gpx bestand met pas informatie die, eenmaal geladen in Basecamp, best wel een beetje overzicht geeft:

Niet dat ik nu de onverharde passen zoek, maar juist al die andere.
passies.jpg


Ik stuur dat bestand wel ff naar je toe, ook al is het nog niet helemaal perfect.
 
Komt goed, ik ben er blij mee.
@Girl; even een steekproef, staat de Fort de l'Olive of route de L'Olive in de Denzel?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan