Het 'grote' Husqvarna Nuda 900 topic! Nudisten for life!

Hi Nudarijders en liefhebbers,

Sinds afgelopen najaar toch wel erg gecharmeerd geraakt van de Nuda. Met het hoekige design en de gruwelijke klank uit de uitlaat wil iedereen zich wel een beetje Royal Jordanian van de lage landen noemen. Heerlijk ook om de ruim 200 pagina's van dit forum door te lezen en alle positieve en enthousiaste reviews (met name dank aan Snijkamp en Luckyducy) in me op te nemen. Aangezien ik met mijn lengte (1.95m) niet op veel motoren comfortabel kan zitten en ik las dat dit voor de Nuda geen probleem is, ben ik van plan om mijn huidige Scrambler 1200XE in te ruilen voor de strakke lijnen van de Husky.

Na 3 jaar verschillende Triumphs te hebben gereden ben ik nu dan ook op zoek naar een mooie Nuda met ABS. Op MP heb ik de afgelopen maanden enkele versies voorbij zien komen, maar ik was telkens te laat om de knoop door te hakken.

Ik zie door heel Europa wel dat er een aantal Nuda Rs worden aangeboden, maar ik heb zelf niet echt ervaring met het importeren van een motor. Met transportkosten ed daarbij denk ik dat het uiteindelijk qua prijs ook niet zo heel veel uit maakt. Ik acht de kans klein maar onder het motto, niet geschoten altijd mis: mocht er hier iemand zijn die gedurende deze wintermaanden toch van plan is op zoek te gaan naar ander mooi speelgoed, dan houd ik mijzelf graag aanbevolen!

Nu maar hopen dat het snel weer een tikkie warmer wordt om lekker te gaan rijden. Tot die tijd kan ik me zeker nog goed vermaken met de verschillende updates in deze thread.
 
Laatst bewerkt:
Hi Nudarijders en liefhebbers,

Sinds afgelopen najaar toch wel erg gecharmeerd geraakt van de Nuda. Met het hoekige design en de gruwelijke klank uit de uitlaat wil iedereen zich wel een beetje Royal Jordanian van de lage landen noemen. Heerlijk ook om de ruim 200 pagina's van dit forum door te lezen en alle positieve en enthousiaste reviews (met name dank aan Snijkamp en Luckyducy) in me op te nemen. Aangezien ik met mijn lengte (1.95m) niet op veel motoren comfortabel kan zitten en ik las dat dit voor de Nuda geen probleem is, ben ik van plan om mijn huidige Scrambler 1200XE in te ruilen voor de strakke lijnen van de Husky.

Na 3 jaar verschillende Triumphs te hebben gereden ben ik nu dan ook op zoek naar een mooie Nuda met ABS. Op MP heb ik de afgelopen maanden enkele versies voorbij zien komen, maar ik was telkens te laat om de knoop door te hakken.

Ik zie door heel Europa wel dat er een aantal Nuda Rs worden aangeboden, maar ik heb zelf niet echt ervaring met het importeren van een motor. Met transportkosten ed daarbij denk ik dat het uiteindelijk qua prijs ook niet zo heel veel uit maakt. Ik acht de kans klein maar onder het motto, niet geschoten altijd mis: mocht er hier iemand zijn die gedurende deze wintermaanden toch van plan is op zoek te gaan naar ander mooi speelgoed, dan houd ik mijzelf graag aanbevolen!

Nu maar hopen dat het snel weer een tikkie warmer wordt om lekker te gaan rijden. Tot die tijd kan ik me zeker nog goed vermaken met de verschillende updates in deze thread.
Ik was in totaal als ik me het goed herinner €350,- kwijt voor transport, importeren, RDW-gedoe etc.
Motor in Parijs opgehaald met een dieselbusje.
BPM was maar €138,-
 
Hallo allemaal,

Nieuwe Nudist hier :)! Ik gok dat jullie deze misschien nog wel van een eerdere gebruiker herkennen maar bij deze ook even een plaatje van mijn Nuda 900 :)! Geen idee of ik hier heel actief zal zijn (ooit wel geweest toen ik m'n eerste CB500'tje had), maar een begin is t halve werk zullen we maar zeggen!

744A2408.jpg
 
Zijn er mensen die met een andere tandwiel verhouding rijden? Zo ja, welke en waarom?
Ik rij zelf met een Nudas 900 R en merk dat wanneer ik een stukje snelweg pak hij toch wel aardig veel toeren maakt in z'n 6.
 
Laatst bewerkt:
De voorpoten van mijn 900R zijn lek flink bekrast en moeten gepolijst worden om het te herstellen. Weet iemand hier een adres voor? Liefst in de buurt van Eindhoven N.B.
 
De voorpoten van mijn 900R zijn lek flink bekrast en moeten gepolijst worden om het te herstellen. Weet iemand hier een adres voor? Liefst in de buurt van Eindhoven N.B.
Bedoel je niet-voelbare streepjes net waar de binnenpoot in de buitenpoot gaat? Hebben ze allemaal.
 
Die bedoel ik wel ja, maar mijn poot loopt ook nog eens leeg :(
Dan moet je de vork een beurt geven. Nieuwe seals (skf) en stofkappen en laat he vooral doen door iemand met kennis van Sachs vorken. Die zitten intern iets anders in elkaar dan een ander merk. Ik had die van mij bij een aprilia specialist laten doen omdat aprilia hetzelfde type Sachs vork gebruikt.
Voor dat je de vork open doet moet je de rebound en compression al maximaal opendraaien.

Die streepjes, MITS niet voelbaar, zijn geen probleem.
 
Dames en Heren; ik ben een vriend van mij aan het helpen een Nuda opnieuw op te bouwen, de vorige eigenaar heeft het voor elkaar gekregen om een krukaslager kapot te laten lopen ;(.

Nu is het meeste al vervangen alleen lopen we bij het opnieuw inelkaar zetten van het blok tegen het volgende aan, we kunnen namelijk niet meer de oude kopbouten gebruiken en hebben hier nieuwe voor nodig. Alleen zijn deze nergens meer te krijgen ( Onderdeel n. 8524144 ).

De kopbouten van de BMW F800R zijn nog wel goed te krijgen; alleen die zijn 5mm korter, wel zag ik dat de Husq bouten een spacer hebben, die de BMW bouten niet lijken te hebben.
1651045972078.png


Heeft iemand hier toevallig nog een adresje voor 900(R) kopbouten, of ervaring bij het gebruik van de F800R kopbouten?
 
Hallo allemaal,

Ik ben nu in bezit van een BMW S1000R, maar ben hier niet echt helemaal tevreden mee.
En zou wel graag een nuda willen hebben, alleen heb ik nog niet op één kunnen rijden.

Nu woon ik in Zuid-west Friesland en zijn er op dit moment geen nuda's in de buurt te koop.
Er stond één bij barbiermotorsport, alleen was deze afgelopen weekend alweer verkocht.

Nu vroeg ik mij af of er misschien iemand is in de buurt van zuidwest Friesland waarvan ik een proef ritje zou mogen maken op zijn / haar Nuda.
Hier heb ik best een kleine vergoeding voor over.
 
Hey allemaal,
Wegens verkoop van mijn motor heb ik nog een paar spullen liggen en ik dacht ze eerst hier te zetten voor ze op 2dehands te plaatsen.
Het gaat hier over een aangepaste titanium headers en een windscherm.
Graag hoor ik of er interesse voor is.
Groetjes Loren
 

Bijlagen

  • moto1.jpg
    moto1.jpg
    76,2 KB · Weergaven: 45
  • moto2.jpg
    moto2.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 47
  • Tit.uitlaat.jpg
    Tit.uitlaat.jpg
    53,1 KB · Weergaven: 42
  • Dempers.jpg
    Dempers.jpg
    52,3 KB · Weergaven: 38
  • windscherm.jpg
    windscherm.jpg
    42,7 KB · Weergaven: 43
Wat is dit toch een prachtige motor.. heb recent mijn rijbewijs gehaald en ben aan het rondkijken. "Helaas" deze machine al meermaals tegengekomen op internet o.a bij de man zonder gezicht, en zelfs in het echt. Rete dik geluid en uiterlijk. Het voelt alleen niet goed om als groentje deze motor te gaan proberen te bemachtigen op een of andere manier. Dit is wel echt liefde op het eerste gezicht.. maar wat nu niet is kan nog.
 
Even een vraag, ik rij nu al wat jaren op de Nuda en heb laatst de bougies laten vervangen door een motorzaak in Nieuwleusen. Zij gaven aan dat ze in de cilinder roest zagen, waarschijnlijk doordat er water via de luchtinlaat is gekomen tijdens het wassen/regen of i.d.

Heeft iemand hier ervaring mee en weet iemand een adres waar ik naartoe kan om bijvoorbeeld een keer de cilinders na te laten kijken (partij/bedrijf die gespecialiseerd is in BMW of liefst zelfs Nuda)? Ik ben best handig maar zie zo'n ingreep niet echt zitten. Heb namelijk het idee dat de motor hierdoor slechter start en qua toeren af en toe wat hapert.

Omgeving Overijssel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan