Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Dan moet je dat kratje bier ook in Duitsland kopen, want voor 23*0.25=€5.75 lukt dat niet in Nederland _O-
Naar Duitsland eens in de 2-3 maanden.

Om te beginnen: Foute rekensom: Ik ga niet voor 23 liter.
Doe er op z'n minst maar 200 bij. Er was een keer dat ik 278L heb getankt.

En als ik er toch ben dan haal ik ook 0.5L-bierblikken. (6 trays à 18 stuks= 54L) Goed voor een tijdje zonder dorst.
Tegenover de slijter zit de drogisterij. Nee daarna hoef ik niet meer naar de Kruitvat.
Bij de naastliggende supermarkt haal ik een ris blikken kattenvoer (goedkoper en deze vindt ie lekker) Ook natuurlijk gewone boodschappen.
Afsluiten met een rondje door Polo-motorshop met voor de deur een snackwagen met prima Curry-Wurst. Mmmmm:9

Kortom: Ik heb m'n buikje weer vol en de auto hangt diep in de veren.
 
@superrobke de recensies komen van ANWB stelletjes die geen bereik hadden op hun mobiel daar, en daardoor noooooit er meer kwamen.. |(
Zelf lijkt het mij wel een leuke camping, heb er nu al zin in..
Prima camping hoor, niet zo groot en een tikje primitief. Een keer of 4 geweest. Laatste keer dat ik er stond was een jaar of 3/4 terug, toen was hij volgens mij net overgenomen, dus misschien dat er in de tussentijd wat veranderd is. De locatie is in ieder geval prima.
 
Had het een keer gelezen idd dat je het een prima camping vond @Frazer .. + vuurtje stoken erbij, dus die gedachte vastgehouden en ik ga het meemaken de 21e april.. en later dit jaar maar weer eens naar het niet van daar ver afgelegen C&P, dus een vergelijk ligt in de maak..

Al staat de camping onderhand al weer in de verkoop, maar ga het meemaken..
 
Heb zelf een kleine Helinox.
Heb alwel voor iemand de hoek moeten oplappen met stukje autogordelband.
De bovenste hoek begon uit te scheuren.
En het is een licht meneke waaroor ik hem heb gerapareerd.
Maar als je ze naast elkaar zet zijn er weinig verschillen te ontdekken.
Is echt goed nagemaakt.
Ik weeg 100 plus en mijn Ali stoeltje is ook nog goed:) gewoon normaal mee omgaan.
 
Ben weer op die camping in Lindlar, want hier heb ik prachtig uitzicht over de bergen en de hele dag zon. 😊

Ik heb een Asta Gear tent van AliExpress. De kwaliteit is erg goed, maar opzetten duurt even.
Ik kan beide zijden en de voorzijde open zetten. Voor heb ik ook nog een luifel en een hor. Dus afhankelijk van de wind kies ik een ingang. En door de horren kan ik naar buiten kijken als ik dat wil. Bij de vorige tent zag ik binnen helemaal niks.
De binnentent kan ik gedeeltelijk los maken voor meer ruimte overdag.

IMG_20240325_131034.jpg

IMG_20240325_131445.jpg


IMG_20240325_133721.jpg


IMG_20240325_131314.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vind het een mooie tent.:}
Goede slikranden.
Daar waait of tocht het onderdoor.
Als ze niet goed aansluiten of ontbreken.
We hebben ooit een Vaude bustent uitgeprobeerd.
Daar zat dus ook niks aan slikrand onder.
Heb er toen zo.n hekel aan gekregen.
Dat ik tot nu toe nooit meer geen Vaude spul wil hebben.
M.n kinderen waren nog klein geloof dat ze elk iets van 25 muggenbulten in hun gezicht hadden.
Weekendje limburg.
Ach van je fouten leer je. :)
 
Vind het een mooie tent.:}
Goede slikranden.
Daar waait of tocht het onderdoor.
Als ze niet goed aansluiten of ontbreken.
We hebben ooit een Vaude bustent uitgeprobeerd.
Daar zat dus ook niks aan slikrand onder.
Heb er toen zo.n hekel aan gekregen.
Dat ik tot nu toe nooit meer geen Vaude spul wil hebben.
M.n kinderen waren nog klein geloof dat ze elk iets van 25 muggenbulten in hun gezicht hadden.
Weekendje limburg.
Ach van je fouten leer je. :)
Dankjewel! 😊

Slikranden zijn voor de winter (en vooral tegen sneeuw). In de zomer moet het juist tochten onder de randen door om condensatie tegen te gaan. Ik heb ook een Vaude tent, maar daar heb ik nu niks aan zonder slikranden. In de zomer is die Vaude tent fantastisch.

De kachel brandt inmiddels. Ik ga zo Reibekuchen eten.

IMG_20240325_172118.jpg
 
Laatst bewerkt:
Omdat Het grote motorkamperen topic 3 vol is gaan we hier lekker verder.
full

en waar het begon : Het grote motorkamperen topic

MotorkamperenH1.pdf

Onderstaande tekst kom uit de OP van deel 1,2 en 3.

Beste kampeerders,​

Uit andere posts kon ik afleiden dat behoorlijk wat mannen en vrouwen hier met de tent op zwier gaan. Zowel motoren als kamperen zijn onderwerpen waar overloos kan over geluld worden . Dus een topic moet kunnen toch? Kom maar op met die ervaringen, tips, verhalen en foto's :9

Ik trap af mijn mijn idee van kamperen en mijn lijst 'mee te nemen':

Ik wil het sportief rijden niet laten omdat ik toevallig een tent bijheb. Ik vind het een uitdaging om mijn bepakking zo licht en efficiënt mogelijk te maken. Dus mijn uitrusting is niet al te uitgebreid maar ik zorg dat ik behoorlijk kan slapen. Dus ik neem eerder een goede matras mee dan een grote tent. Ik ben niet vies van wat (zeer mild) offroad en wat avontuur. Motorkamperen is voor mij puur escapisme.

Lijst:

-Motor (duh)
-Motorkledij
-1 Fleece
-Thermische ondergoed
-Onderbroeken, kousen
-Twee t-shirts
-één korte broek
-Sjaaltje (type buff)
-Compressiezak voor kleren.
-Kettingvet

-Lichte tent (één of tweepersoons)
-Slaapzak
-Thermarest matras (compact en warm)
-Gasbrander met gasflesje
-Kookpotjes, bestek, alu mok
-Leatherman multitool (zakmes)
-Hoofdlamp (onmisbaar)
-Toiletgerief in miniverpakking: shampoo, douchegel, contactlensvloeistof, tandpasta, toiletpapier (niet veel)
-Surivialspiegeltje
-Kampeerhanddoek ultracompact
-Schotelhanddoek ultracompact
-Sponsje en klein flesje detergent
-Opblaaskussen van PVC als zitkussen (hoef ik geen stoeltje mee en het opgeplooid volume is verwaarloosbaar, slaapt wel niet goed)
-Hoofdkussen compact (comfortabel én slim, je kan er een fleece of trui in proppen als je hoger wilt liggen)
-Alu drinkfles 1l
-Alu drinkfles 0.5l (Als we met twee zijn, bewaren we alcohol in }) )
-Mountainbike rugzakje met 2l waterzak. (Beste manier om water te vervoeren, rugzakje amper voelbaar en strak aan te gespen voor hoge snelheden)
-EHBO kit met wat extra pilletjes van basisgeneesmiddelen
-Bandenreparatiekit (in zitje van motor)
-Vuilniszakken (erg belangrijk, om op te zitten en om dingen droog te houden)
-Schoenen
-fototoestel, gsm, opladers
-Zonnebril
-Klein flesje visierreiniger (echt handig)

-eten: muesli, kant en klare rijst, ... (Kunnen we een heel topic mee vullen)
-Oploskoffie (behoorlijk lekker)

Ik zal wel nog iets vergeten zijn. Maar dat is het voorlopig. :W

P1010093.JPG

P1010092.JPG

full


Een mooie opsomming wat al voldoende kan zijn bij temperaturen van-8 :

Frazer in "Reisverslag Wintertrip 2017"


En aan aluminium ga je niet dood, tenzij je een hele rol folie in 1 keer inslikt :





Wat nemen jullie zoal mee. Je moet niet alles opsommen hoor. Iets waar je gek van bent? Iets speciaals?

Als aanvulling een lijst van winkels waar regelmatige lezers en schrijvers (essen) ervaring mee hebben.

decathlon , erg grote winkels, erg in opkomst breed en diep assortiment maar wat minder merken, anno 2016 erg veel qeuchua.
Obelink 1 hele grote winkel tegen de grens, echt voor een dagje uit heel veel verschillende artikelen ook voor campers, grote gezinstenten etc , erg veel op display.
Bever , erg luxe winkels , vooral A merken en (dus) wat prijziger ook slaapzakken tm -30 e.d

Meer dan 70.000 outdoor en kampeerartikelen

de Wit in Schijndel
Outdoorxl Barendrecht
www.Soellaart.nl Haarlem
Ton van Bemmelen Ton van Bemmelen Sports | Online Shop Zoeterwoude Rijndijk
Vervat Rotterdam ( tijdelijk in Capelle)
Perry Sport Sprinter (betaat die nog :?) 9-2-2017

Bever heeft een paar grote Flagstores met veul tenten
Klinkt als veel. Hoe ziet dat er bepakt op de motor uit? Ik hou van kamperen en motorrijden maar heb het vooralsnog niet gecombineerd
 
Klinkt als veel. Hoe ziet dat er bepakt op de motor uit? Ik hou van kamperen en motorrijden maar heb het vooralsnog niet gecombineerd
Lees gerust ( delen van) het topic door en zoek eventueel op zoekwoorden als expad/expet/exped/axpad/expat of thermarest als je matjes zoekt enzo.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt als veel. Hoe ziet dat er bepakt op de motor uit? Ik hou van kamperen en motorrijden maar heb het vooralsnog niet gecombineerd
Valt wel mee, gewoon kleine tent mee enz.
Decathlon heeft van die 2pers paraplu tenten.
En dan een compacte slaapzak. Rolmatje.
En dan noodzakelijke spullen. En als je een kar hebt of zijspan kun je je vol laden met
luxe spullen:)

Terug weg ging makkelijker, groene slaapzak achter op, zwarte tas op me rug als rugzak. Zitten namelijk van die banden op zo dat dat kan.
Als je mijn slaapzak ziet op de foto dan weet je meteen waarom dat groene ding zo groot is achter op de motor. Dik matras is ook belangrijk. Koud weer is andere tak van sport:)
bb06b982-8eb3-41a9-8d70-34c094af7d4e.jpeg
IMG_3115.jpeg
IMG_3117.jpeg
IMG_3119.jpeg
IMG_3118.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Valt wel mee, gewoon kleine tent mee enz.
Decathlon heeft van die 2pers paraplu tenten.
En dan een compacte slaapzak. Rolmatje.
En dan noodzakelijke spullen. En als je een kar hebt of zijspan kun je je vol laden met
luxe spullen:)

Terug weg ging makkelijker, groene slaapzak achter op, zwarte tas op me rug als rugzak. Zitten namelijk van die banden op zo dat dat kan.
Als je mijn slaapzak ziet op de foto dan weet je meteen waarom dat groene ding zo groot is achter op de motor. Dik matras is ook belangrijk. Koud weer is andere tak van sport:)
IMG_20240326_162749.jpg


Als je nu in het vervolg het omcirkeld icoontje gebruik, komen de afbeeldingen in je bericht te staan.
Mooier, lijkt me 😉

1711470580690.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan