Het grote Kamperen op je motor deel 4 met je zak op de mat.

Grondzeil wat niet goed waterdicht is. Ik haat dat. Twee mooie tentjes van mij hebben daar last van. Niet heel erg, maar wel vervelend.
Met tape kun je dat toch makkelijk plakken. Duct tape is gemaakt om water dicht af te sluiten.
Mijn tentje begon er ook last van te krijgen.
Als 't dan een keer wel hard regent staat je tent vol met water.
Ik heb er wel een grondzeil voor, maar die blijft meestal gewoon thuis.

Vorig jaar zomer bij thuiskomst vakantie heb ik de binnentent aan de waslijn gehangen.
Tegen het licht in zijn de gaatjes dan goed zichtbaar.
Met zelfdichtende rubber-boten-lijm heb ik alle (?) gaatjes dichtgelijmd. Ik heb er weer vertrouwen in.
Ik verwacht als ooit weer opnieuw nodig, dat tentje tegen die tijd wel klaar is voor de afvalbak.

O ja, repareren door tent binnenste-buiten en dan vanaf de donkere kant (=buitenkant tent) lijm erop smeren.
Kort gezegd: De lijm zit dan uiteindelijk aan de grond-zijde die je toch nooit ziet.
 
De Terra nova heb ik nieuw gekocht.
Weet niet hoe snel weekmakers hun werk doen maar dat is volgens mij iets van de lange duur.
Tentje staat maar 1 nacht en dan trek je weer verder.
 
En weer een nacht, en weer een nacht, en weer een nacht, en weer.....................
Dus na 4 weken is het kwaad geschied??
Weet niet wat de waterkolom is van die lichtgewicht meuk maar dat zal niet meer zijn als 3000mm
Denk dat het em daarin zit.
Want in het tentdoek zelf zitten natuurlijk ook weekmakers.
 
Als het grondzeil van mijn Robens gaat lekken ga ik proberen het zelf opnieuw waterdicht te maken met een oplossing van siliconenkit in alcohol.
Ik heb er al verschillende positieve berichten over gelezen en als het al stuk is kun je het niet meer kapot maken.
 
Heb nu al zoveel gore tex kleding gehad.
na verloop van tijd allemaal lek.
van goedkope Revit troep tot dure Klim goretex is gewoon erg kwetsbaar
 
Als het grondzeil van mijn Robens gaat lekken ga ik proberen het zelf opnieuw waterdicht te maken met een oplossing van siliconenkit in alcohol.
Ik heb er al verschillende positieve berichten over gelezen en als het al stuk is kun je het niet meer kapot maken.
En wat over is drink je op neem ik aan?
 
Als het grondzeil van mijn Robens gaat lekken ga ik proberen het zelf opnieuw waterdicht te maken met een oplossing van siliconenkit in alcohol.
Ik heb er al verschillende positieve berichten over gelezen en als het al stuk is kun je het niet meer kapot maken.
We horen graag van je wat het resultaat is!
 
Valt mij wel op dat veel Fransen geen Crit sticker hebben. Was vorige week in Lyon, maar daar ook nergens borden gezien die verwijzen naar de milieuzone.
 
Ik heb inmiddels zo vaak in mijn katoenen slaapzak geslapen dat de stof op nek hoogte begint te slijten en er al een stuk van de binnenvoering zichtbaar is.
Dat zal met camping spul niet vaak gebeuren lijkt me 😉 .

Had dat in huis met slaapzak hoezen op den duur ook hoor en truien die al 20 jaar meegaan 🤐
 
Terug
Bovenaan Onderaan