Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
goeie smiddags allemaal!
Normaal gesproken ga ik elk jaar met de auto op vakantie, kamperen in Zwitserland.
vorig jaar rond die tijd had ik ook net een maand mijn A'tje dus ben ik toen ook gewoon met de auto gegaan.
dit jaar wil ik het anders doen, met de motort! nu heb ik een Varadero met alle koffers die erbij horen, geen andere personen bij me en de mogelijkheid voor een tanktas dus ik heb de mogelijkheid om flink wat mee te nemen.
navigatie heb ik in de vorm van mijn Garmin Oregon 600.
de meeste dingen voor het kamperen heb ik al, ik ga altijd met een tent, maar die tent is 16 kilo (Vango Tigris 400, niet de xl versie) heeft iemand ervaring met het meeslepen van zo'n tent? hij is verpakt als een koffer zeg maar. niet opgerold. voor een tafel en stoeltje ga ik kijken voor de chinese Helinox versies denk ik.
Het hangt echt van de motor af wat je er op kunt krijgen.
Kwestie van even proberen.
 
Altijd jiffy.
En als ik op pad ga, gaat er een onderzettertje mee. Niet in je bepakking doen, maar in borstzak van motorjas oid.

En met een touwtje aan het stuur zodat het plaatje niet op de vorige camping blijft liggen!
Op deze manier kun je het plaatje ook makkelijk binnenharken als je op een vol bepakte motor zit.
 
Laatst bewerkt:
zo'n grote tent heb ik niet nodig, die heb ik omdat ik het lekker vind om wat ruimte te hebben met minder goed weer en omdat ik wat luxe dingen bij me heb, een koelkast, een redelijke stoel en tafel en een opvouwkastje. Met de auto is het nogal makkelijk, je dumpt alles er in en gaan!
maar de eerste paar keer had ik ook een klein tentje bij me, dus ik kan prima zonder. ik zat te kijken naar een Vango Omega 350 of een Coleman Tasman 3.
dat is in ieder geval het model dat mij erg aanspreekt. Mede omdat hij een zijdeur heeft, niet iedereen kijkt dus zomaar je slaapcabine in. dat heb je met veel andere tentjes wel.

andere vraag, zetten jullie een zwaar bepakte motor nog op de bok als je hem neerzet? of alleen op de zijstandaard?

Ik zet hem nog altijd op de bok, bij mij staat die best schuin op de jiffy en dan is de bok veel stabieler.
 
andere vraag, zetten jullie een zwaar bepakte motor nog op de bok als je hem neerzet? of alleen op de zijstandaard?
probeer het eens als hij vol beladen is _O- ik kreeg het voor elkaar om beide banden van de grond te tillen voor hij eenmaal op de middenbok stond. dat gaat niet zonder slag of stoot. na omvallen optillen is lichter _O-
 
Op de middenbok trekken is idd geen optie ivm het gewicht van de bepakking,is meer een soort krachttraining.En daarna weer van de bok af is hetzelfde verhaal.
Zonder uitgeklapte jiffy afstappen doe ik ook niet meer omdat ik 2 keer omgekiept ben omdat ik met mijn voet achter de bagagerol bleef hangen.
Alleen op de jiffy staat ie erg schuin dus heb ik daar een blokje ondergeschroefd waardoor de motor iets rechterop komt te staan.
Af/opstappen gaat nu veel gemakkelijker, eigenlijk zoals je op een paard stapt ( zeg je dat zo? )

 
Mijn Vara heeft dat "probleem" ook een beetje, hij zal niet doorzakken, maar hij zakt best ver door. misschien iets van rubber onder het voetje om dit te voorkomen?

Ik heb zoiets onder mijn motor:
Honda NC700S, NC700X Forums (het is een voorbeeldje, ik heb niet precies die)

Met een beetje handigheid zelf te maken, maar ook voor een paar tientjes voor de meeste motoren wel te koop. Voordeel is dat hij er vast onder zit, dus je kunt hem nooit vergeten en je hebt geen geklooi met wegrijden.
 
Laatst bewerkt:
Toevallig vandaag mn chinese helinox stoeltjes binnen gekregen uit honghong. 9 mei verzonden :P. Zitten best prima, verslaat op de grond zitten!.

Heb jij al een chinese kopie gevonden van dat tafeltje dan :?

Ik weet niet of die imitatie tafeltjes bestaan, maar ik neem persoonlijk nooit een tafel mee. Als ik een tafel nodig heb gebruik ik mijn koffers, voor wat groter oppervlak zou je zelfs nog een plankje op twee koffers kunnen leggen. Ik red het prima zonder echte tafel, maar dat is mijn idee.
 
Ik heb zoiets onder mijn motor:
Honda NC700S, NC700X Forums (het is een voorbeeldje, ik heb niet precies die)

Met een beetje handigheid zelf te maken, maar ook voor een paar tientjes voor de meeste motoren wel te koop. Voordeel is dat hij er vast onder zit, dus je kunt hem nooit vergeten en je hebt geen geklooi met wegrijden.
alleen jammer als het ergens achter blijft haken :X had er zelf eentje gebeund en na een keertje omdonderen offroad mijn standaard krom getrokken. -O-
 
Ik heb geen bok, dus nee, altijd op de jiffy. Maar zelfs al had ik een bok, dan zou ik die alleen gebruiken bij onderhoud oid... jiffy is veel stabieler.

Om zo even te parkeren is de jiffy natuurlijk het makkelijkst.
Als ik op reis ben gebruik ik bij het opladen liefst toch de middenbok. Alles staat dan iig recht!!!
 
alleen jammer als het ergens achter blijft haken :X had er zelf eentje gebeund en na een keertje omdonderen offroad mijn standaard krom getrokken. -O-

Tot op heden nog geen last mee gehad, en vaak genoeg omgedonderd O-)
Mijn standaard zit vlak naast mijn voetsteun, dus als ik ergens blijf hangen zal het daarmee wel zijn denk ik. Ik vind het wel makkelijk, afgezien van zeer mul zand nog nooit problemen met omvallen gehad.
 
Laatst bewerkt:
ik dacht dat ze hetzelfde waren als die van Helinox, maar ze zijn iets anders. maar als de pakmaat niet te groot is kan het wel. ik kan een topkoffer gebruiken, er zijn 6 persoons eettafels die niet zo groot zijn als het oppervlak van mijn topkoffer, maar ik gebruik liever een gewoon tafeltje.

ik ga denk ik zelf maar wat maken voor een standaardverhoger. de Vara zelf doet al een wedstrijdje gewicht wegen met de gemiddelde tank, met bepakking oprapen is een uitdaging.
 
Mijn Vara heeft dat "probleem" ook een beetje, hij zal niet doorzakken, maar hij zakt best ver door. misschien iets van rubber onder het voetje om dit te voorkomen?

Dit jaar voor het eerst met meer bepakking op vakantie, dus ben ook bang dat ik hem niet meer op de bok krijg of dat dit gepaard gaat met bijna omvallen, dus toch maar iets onder de jiffy maken.
 
jiffy/middenbok:
als ik mijn Honda op de jiffy zet, staat-ie al behoorlijk schuin, en ik vraag me dan ook ernstig af of-ie [beladen] niet meteen oml*zert. ik heb gezien dat het gat aan het frame, waar de jiffy aan vast zit, in de loop van 32 jaar iets of wat is uitgesleten, waardoor er speling in het scharnierpunt is ontstaan. of een (dik) stuk hout dit zal oplossen weet ik niet, het valt te proberen.

om 'm op de middenbok te krijgen is [onbeladen] al een tour. met een rijklaargewicht van 230kg is het namelijk niet de lichtste motor.
 
Mijn laatste kampeertripjes op de motor was op mijn K75 en als ik mijn 8 kg zware Tipi overdwars op de buddy plaatste stak het niet uit buiten mijn koffers daar ging mijn 4 pers oprol tafel ook bij met de slaapmat en de stoel + slaapzak. :Y
in de ene koffer kleding + Whisky :9 in de andere koffer pannetjes gasflesjes + klein spul. :Y
schoenen + toillettas + wat kleine zaken in de tanktas. *D
Qua gewicht is het altijd minder dan een duo passagier O-)
Als ik moest stopen om te tanken of af te stappen dan moest ik hem op de jiffy zetten anders kwam ik er niet af :+ om hem vervolgens direct op de bok te zetten :Y
Met de motor die ik nu heb kan ik beduidend minder meenemen. (kleinere koffers)
Danny :W :]
 
PS: dat oprol tafeltje leek erg op dat meest rechtse tafeltje onder de foto van het tafeltje dat jij op het oog hebt.
 
Mijn zijkoffers (Krauser K2) kunnen 30l elk hebben en dan heb ik nog een behoorlijke topkoffer voor spullen die ik direct nodig mocht hebben.
 
Een vraag die vast al eens voorbij gekomen is, maar weet er iemand een leuke camping in de Eifel? Hoeft geen motorcamping te zijn (liever niet zelfs), en afgezien van een knap toiletgebouw hoeven er ook niet veel faciliteiten te zijn. Wel graag een beetje centraal in de Eifel. Iemand tips?
 
Laatst bewerkt:
Mijn zijkoffers (Krauser K2) kunnen 30l elk hebben en dan heb ik nog een behoorlijke topkoffer voor spullen die ik direct nodig mocht hebben.

Ik heb nu 3 koffers gekocht met elk 50l en op de topkoffer komt mijn tentje met slaapzak. Het word een heel gevaarte, en dan moet de vriendin ook nog achterop haha
 
Kussensloop met een dikke trui er in of zo.
Of twee :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan