Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Voor mijn gevoel “gooi” je deze motor elke kant op welke je wil. Echt wel verschil. Dit komt ook door voor mijn gevoel echt meer contact. Maar buiten dat is die natuurlijk erg mooi om te zien hahaha
 
Ik durf de stelling wel aan dat hij hetzelfde rijdt als een verlaagde 2016-2020 NCX. Ik kan dat niet aantonen trouwens. Voor mij (1,77 m) voelt de nieuwe net te laag. Dat heb ik (in de showroom) wel geconstateerd.
 
Voor mijn gevoel “gooi” je deze motor elke kant op welke je wil. Echt wel verschil. Dit komt ook door voor mijn gevoel echt meer contact. Maar buiten dat is die natuurlijk erg mooi om te zien hahaha
Een paar goede nieuwe bandjes maakt ook al een wereld van verschil
 
Ik durf de stelling wel aan dat hij hetzelfde rijdt als een verlaagde 2016-2020 NCX. Ik kan dat niet aantonen trouwens. Voor mij (1,77 m) voelt de nieuwe net te laag. Dat heb ik (in de showroom) wel geconstateerd.
Nadeel van verlagen is dat de kniehoek ook erg veranderd ,ik heb verlaagde 2017 .
 
Precies.
Tenzij je het zadel verlaagd. Maar daar is niet zo veel ruimte voor. Zo dik is het zadel nu ook weer niet.
 
Wel jammer dat het weer afgelopen periode niet echt “rijweer” is. Hopen dat het snel lente wordt!
 
Ik dacht die zijkappen van mijn 2017 Nc750x te vervangen voor het 2018-2019 model. Deze zijn antraciet in plaats van licht grijs, dat antraciet vind ik toch wel een stuk mooier eigenlijk, maar ik kan ze helaas 2e hands en netjes niet vinden voor minder als €250,- per stuk 😓 en dat is het me nou ook weer niet waard. Zelf opnieuw spuiten is ook nog een optie natuurlijk, maa dan moet ik ook nieuwe stickers zien te vinden. Dus daar wacht ik denk nog even mee.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
 
Ik dacht die zijkappen van mijn 2017 Nc750x te vervangen voor het 2018-2019 model. Deze zijn antraciet in plaats van licht grijs, dat antraciet vind ik toch wel een stuk mooier eigenlijk, maar ik kan ze helaas 2e hands en netjes niet vinden voor minder als €250,- per stuk 😓 en dat is het me nou ook weer niet waard. Zelf opnieuw spuiten is ook nog een optie natuurlijk, maa dan moet ik ook nieuwe stickers zien te vinden. Dus daar wacht ik denk nog even mee.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
Ik was de lichtgrijze kleur van de mijne (2017) ook zat, terwijl die van het 2018 model veel mooier is. Heb de opties toen uitgebreid onderzocht:

-"Niets van aantrekken, het is maar een vervoersmiddel" -> dit idee is als eerste gesneuveld :+

-Laten spuiten -> lastig een goede spuiter met tijd te vinden. Begreep dat er veel gestopt waren omdat het prijzig stoken was met de nieuwe gasprijzen. Bij de lokale autospuiterij in Beilen gevraagd. Die hebben geen tijd voor dit soort kleine klusjes. Enige optie was de kappen daar achter laten en 'ergens de komende maanden doen we ze wel tussendoor'. Ja dan kan je niet rijden... Kosten lagen op €200 (zwart/cash) als ik dat geaccepteerd had.

-Laten wrappen -> duur. Online staan er veel prijsvoorbeelden maar die zijn heel positief. Alle kuipen in kleur (dus in ons geval wit rood blauw grijs of zwart) + die grijze zijkappen met Honda logo, reken dan op €1800-2000. Wel uni met basic wrap en geen aparte patronen, anders nog duurder.

-Zelf wrappen -> voor €50 aan goede kwaliteit wrap kopen (Avery, 3M)...maar die hoeken van de zijkuip zijn zo lastig. Heb wat kleine stukjes ervaring met wrappen en ik zag het tot nu toe niet zitten.

-Zelf Plastidippen -> voor €50 aan goede kwaliteit spuitdip kopen (Plastidip), de kuip verwijderen en dan in de gewenste kleur spuiten. Dit is hem dus geworden! Originele lak blijft behouden, dus altijd veilig weer terug te draaien als het mislukt. Maar dit kost, net als met echte verf spuiten, wel wat training. Bij mij pas in de derde poging gelukt...en nog steeds kan het beter.


Stickers zijn overal wel te krijgen, maar ze staan zelden op websites. Honda 'jaagt' echt op inbreuk van hun eigendom en logo. De meeste stickerzaken kunnen je prima een set Honda Wings aanleveren in de gewenste kleur, maar je moet ze gewoon even mailen of bellen. Ik had mijn set voor €8 bij Tigerreclame (maar ook zij bieden deze niet rechtstreeks meer aan).

Even wat 'oude' plaatjes opgescharreld.
thumbnail_img_1426-jpg.1865073

2-jpg.1875194
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht die zijkappen van mijn 2017 Nc750x te vervangen voor het 2018-2019 model. Deze zijn antraciet in plaats van licht grijs, dat antraciet vind ik toch wel een stuk mooier eigenlijk, maar ik kan ze helaas 2e hands en netjes niet vinden voor minder als €250,- per stuk 😓 en dat is het me nou ook weer niet waard. Zelf opnieuw spuiten is ook nog een optie natuurlijk, maa dan moet ik ook nieuwe stickers zien te vinden. Dus daar wacht ik denk nog even mee.
Mocht iemand iets weten dan hoor ik het graag.
Die zilvergrijze zijkappen passen mooi bij de zilvergrijze wielen en zilvergrijs steps-frame. De antraciet kappen vanaf 2018 heb ik nooit gesnapt. Steps-frame heeft Honda op dat model zilvergrijs gelaten en de wielen zwart gemaakt. Dat zijn samen met matzwart frame en gespoten delen in kleur 5 verschillende tinten. Ga je daar nog aanpassingen aan doen?
 
Die zilvergrijze zijkappen passen mooi bij de zilvergrijze wielen en zilvergrijs steps-frame. De antraciet kappen vanaf 2018 heb ik nooit gesnapt. Steps-frame heeft Honda op dat model zilvergrijs gelaten en de wielen zwart gemaakt. Dat zijn samen met matzwart frame en gespoten delen in kleur 5 verschillende tinten. Ga je daar nog aanpassingen aan doen?
Als ik de all-black versie zou hebben die je hier beschrijft, dan zou ik de stepframes zwart laten poedercoaten of vervangen voor die van het 2015 model (die waren soms? ook zwart).
 
Een bandenvraag. Ik heb over een paar duizend km een nieuwe voorband nodig en over ca 5000 een nieuwe achterband. Mooi moment om weer eens de keuze te bepalen.

Heb dan 2 setjes Bridgestone A40/41 versleten. Mijn ervaringen ermee:
+ Goede droog weer eigenschappen
+ Voldoende slecht weer eigenschappen
+ Voldoende comfort
+ Voldoende levensduur (18.000 voor/ 20.000+ achter)
+ Allroad-look
- Feedback (die zou goed moeten zijn)
- Slijtagepatroon voorband (middencompound slijt minder hard dan daarnaast, terwijl ik vrij veel snelweg rijd)

Bandenpanning: voor 2,5/ achter 2,7 (ipv 2,9) bar

Wat zijn jullie bandenkeuzes en wat zijn daarvan de voors en tegens?
 
Een bandenvraag. Ik heb over een paar duizend km een nieuwe voorband nodig en over ca 5000 een nieuwe achterband. Mooi moment om weer eens de keuze te bepalen.

Heb dan 2 setjes Bridgestone A40/41 versleten. Mijn ervaringen ermee:
+ Goede droog weer eigenschappen
+ Voldoende slecht weer eigenschappen
+ Voldoende comfort
+ Voldoende levensduur (18.000 voor/ 20.000+ achter)
+ Allroad-look
- Feedback (die zou goed moeten zijn)
- Slijtagepatroon voorband (middencompound slijt minder hard dan daarnaast, terwijl ik vrij veel snelweg rijd)

Bandenpanning: voor 2,5/ achter 2,7 (ipv 2,9) bar

Wat zijn jullie bandenkeuzes en wat zijn daarvan de voors en tegens?
1706172979445.png


Had geen zin om heel uitgebreid te gaan zoeken naar de meest optimale band.
Meningen verschillen ook nogal op dat punt, ook omdat het gebruik en het rijgedrag verschilt.

Heb gekozen voor de zal-altijd-wel-goed-zijn-band, dus Pilot Road 4.
Zag geen meerwaarde in de road 5 of 6, gezien die meteen een stuk duurder zijn.

Enige 'nadeel' wat ik tot nu toe heb gemerkt aan deze banden, is dat ze er qua profiel niet mooi uit zien. Geen off-road look, geen sporty look, gewoon -O-. Maar daar zou ik een verder geschikte band niet om laten liggen.
1706173354195.jpeg
 
Banden zijn persoonlijk. Maar ik herken wel je plus- en minpunten van de Bridgestones.
Bij mij met voorsprong de Michelin (Pilot) Road-serie op de eerste als bandenkeuze.

Als je de bandenspanning netjes in de gaten houdt, slijten de banden best wel netjes rond af.

Waarom de (Pilot) Road serie?
Zowel koud, warm als in de regen altijd evenveel vertrouwen in de band. Ook als de banden nog koud zijn.
Lekker makkelijk sturen zonder nerveus te zijn.
Iets soepelere band waardoor je nog een beetje extra comfort krijgt. Sommige andere merken/modellen voelen harder aan.
Toch best wel een goede levensduur.
 
Ik ben een grote fan van pirelli scorpion trail 2. Gaat makkelijk 15.000km mee, veel grip in alle omstandigheden, goed op gravel wegjes, ziet er cool uit (in mijn zicht)
 
Terug
Bovenaan Onderaan