Het grote NC 700 NC 750 topic deel 3

Volledig handmatig schakelen bij de NC750X vind ik nog wel lastig. Zoals gezegd is dat voorspelbaarder als je hem echt lekker bochten in wil gooien en dus stuurt op het gas. Maar dan kom je er pas achter hoe weinig toeren het blok kan draaien. Ik zit dus met volledig zelf schakelen constant in de begrenzer.
 
Volledig handmatig schakelen bij de NC750X vind ik nog wel lastig. Zoals gezegd is dat voorspelbaarder als je hem echt lekker bochten in wil gooien en dus stuurt op het gas. Maar dan kom je er pas achter hoe weinig toeren het blok kan draaien. Ik zit dus met volledig zelf schakelen constant in de begrenzer.
Ook een stukje gewenning. Ja, ik ben de grenzer wel eens tegengekomen, maar dat was met serieus raggen in de eiffel, met stevig doorrijden daar ook niet. Beetje tussen 2,3 en 4 heen en weer.

Ik heb een manual dus schakel altijd zelf, maar kom verder nooit in de buurt van de begrenzer. Koppel zat in dit blok, daar hoef je geen 6000 toeren voor te draaien.
 
In de Eifel kom je met alleen de 2e en 3e versnelling al best ver. Er zit best wel veel snelheid in die versnellingen. Wederom het 2015 model.
 
  • Eens
Waarderingen: KvM
Als ik het me goed herinner, ging de NC in de 3e vrij makkelijk naar de 100 km/u. 2e versnelling in de toerenbegrenzer zat ergens rond de 70-80 km/u

Mijn vrouw had de NC750X en ik had toen een Aprilia Shiver 750 (V-twin). Deze had op papier 95 PK met het daarbij behorende toerenbereik.
De Aprilia ging ruim 80 km/u in de tweede versnelling. De NC bleef niet eens zoveel achter ondanks het lagere vermogen en veel lagere toerenbegrenzer (6000 vs 9000 toeren)
 
Volledig handmatig schakelen bij de NC750X vind ik nog wel lastig. Zoals gezegd is dat voorspelbaarder als je hem echt lekker bochten in wil gooien en dus stuurt op het gas. Maar dan kom je er pas achter hoe weinig toeren het blok kan draaien. Ik zit dus met volledig zelf schakelen constant in de begrenzer.
Gewoon de toerenbegrenzer hoger zetten, kun je verder doortrekken als je handmatig schakelt :)
 
De ABS ring bij de voorrem is behoorlijk roestig. Wat kost een nieuwe en waar kun je die kopen?
Is er een betere kwaliteit verkrijgbaar, die niet roest?
Alternatief is zelf ontroesten en overspuiten, maar dan moet de remschijf er ook af. Die boutjes zitten meestal muurvast, heb er al eens een bitje op gebroken.
Ben benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben.
2016, 750X DCT.
bvd, Ed.
 
Nu had ik al vaker van het bedrijf gehoord Reifen SCHO
Zit in Ochtrup aan de Metelener Sta.49
De meeste motorrijders die bij de Felsenmule komen en door Ochtrup rijden komen er vanzelf langs.
Vorig jaar de achterband stuk gereden. Die ik verschillende keren opnieuw van een veter heb voorzien meestal rond de 1000 km een nieuwe veter is het nu na 13000 km tijd om nieuwe banden eronder te zetten.
Dit doe ik niet zelf lever de motor bij Reifen Scho en kan er op wachten.
Banden zijn iets duurder dan op internet.
Maar inclusief montage voor en achter iets onder de 400 euro.

Continental Trail attack 3
120/70 ZR17 (58W) Trailattack 3
160/60 ZR17 (69W) Trailattack 3
Totaal prijs iets onder de 400 euro
 
1712204974086.png

Had het gister al in het aankoop topic gepost:

Nieuwe fiets gekocht: NC750x DCT. Nu even geduld hebben.
 
Ik buig mijn hoofd in matzwarte teleurstelling.

Mooie bike, Kees! Issie zoals afgebeeld, met beugels en mistlampjes? Dat staat wel kik, maar ik vraag me altijd af of je, afgezien van de "bling bling" , echt functie hebt van die lampjes.
 
Ik buig mijn hoofd in matzwarte teleurstelling.

Mooie bike, Kees! Issie zoals afgebeeld, met beugels en mistlampjes? Dat staat wel kik, maar ik vraag me altijd af of je, afgezien van de "bling bling" , echt functie hebt van die lampjes.
da's inderdaad afwachten, vind het ook wel mooi. Middenbok erbij besteld, vreemd dat dat tegenwoordig niet standaard is maar wellicht ben ik ouderwets :-)
Verder wat dingen als handvatverwarming, standaard wordt dat toch een stuk mooier weggewerkt, net zoals handkappen en een extra USB aansluiting.
 
Die van mij ook, alleen als 70plusser niet zo lang meer (LOL)
Om die reden dus ook geen foto toegevoegd.;(

Proficiat ik heb dezelfde, ook met die snelle kleur.
Heb wel spiegel verbreders (Aliexpress) geplaatst, kan ik van harte aanbevelen.
veel plezier met je aanwinst.
 
Die van mij ook, alleen als 70plusser niet zo lang meer (LOL);(

Proficiat ik heb dezelfde, ook met die snelle kleur.
Heb wel spiegel verbreders (Aliexpress) geplaatst, kan ik van harte aanbevelen.
veel plezier met je aanwinst.
Thnx voor de tip, houd ik zeker in de gaten. Heb je toevallig nog een link ??
 
Hallo Kees;
Heb helaas geen link (weet niet hoe dat werkt) ben niet zo handig met computer.
Spiegel verbreders voor Honda nc750x va 2021.
Zie site van AliExpress DMJPartsStore no 1102165146. kosten €7,28 +1,99 verzendkosten.
succes, gr Gerard
 
Hallo Kees;
Heb helaas geen link (weet niet hoe dat werkt) ben niet zo handig met computer.
Spiegel verbreders voor Honda nc750x va 2021.
Zie site van AliExpress DMJPartsStore no 1102165146. kosten €7,28 +1,99 verzendkosten.
succes, gr Gerard
ik zoek tezijnertijd ff, thnx
 
Mooie bike. Als ik de foto zo bekijk een stuk minder suf als het 2015 model. Het huidige design komt krachtiger over.
 
Ik buig mijn hoofd in matzwarte teleurstelling.

Mooie bike, Kees! Issie zoals afgebeeld, met beugels en mistlampjes? Dat staat wel kik, maar ik vraag me altijd af of je, afgezien van de "bling bling" , echt functie hebt van die lampjes.
Als je regelmatig in het donker rijdt, vind ik die ‘lampjes’ onmisbaar. Ze geven een enorme bak extra licht t.o.v. het matige led dimlicht (2017). Het zijn breedstralers, althans die ik heb, maar die lijken er sprekend op.
 
Als je regelmatig in het donker rijdt, vind ik die ‘lampjes’ onmisbaar. Ze geven een enorme bak extra licht t.o.v. het matige led dimlicht (2017). Het zijn breedstralers, althans die ik heb, maar die lijken er sprekend op.
Je zou verwachten in een tijd dat zelfs fietsers je verblinden dit toch geen issue meer zou moeten zijn. We gaan het zien. (al rijd ik vooral overdag en met mooi weer 8-) )
 
De NC is prima te zien in het donker, maar hij geeft een vage bundel op de weg. Voor jou geen issue, maar voor mij wel (ik rijd zeker de helft van de tijd in het donker). Wat niet ter discussie staat: het is een fijn en capabel apparaat. Geniet ervan!
 
Heb toevallig gisteren iemand aan de deur gehad, die kwam het "licht" brengen.
De man had geen motor bij, wel een zwarte akte tas.
Hij was heel erg vriendelijk en sprak voornamelijk over het "hiernamaals".
Hoop voor jullie dat hij niet alleen motorrijders bezoekt, je kunt voor de zekerheid altijd nog een bord plaatsen
Beste Jehova,s "BEN REEDS BEKEERD"
 
Terug
Bovenaan Onderaan