Het Grote "RA ra, waar ben ik?" topic, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij niet de proloog in den bosch
Wel tijdens de 1e etape van den bosch naar den bosch .. was een rit in een achtvormige lus van 206km. nu nog een ritplan vinden ...
tijdens de 2e etape van den bosch naar frankrijk regende het pijpestelen :+
Idd geen finish, er staan geen nadarafsluitingen en de volgwagens moeten eruit bij de finish ...
Geen roadmap te vinden. Ik heb op goed geluk wat willekeurige steden in de omgeving van Den Bosch bekeken, maar dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik denk dat een hintje zo langzamerhand wel op z'n plaats is na ons gezamenlijke denkwerk!

:]
 
Frankrijk !!! 12 maart 2012 _O- _O- _O- [afbeelding]

Dat wel maar 12 maart niet hoor. Was ergens in juni.

Nieuwe kans
full
 
Dat wel maar 12 maart niet hoor. Was ergens in juni.

Nieuwe kans
[afbeelding]
Het was wel geraden hoor:
Volgens het bijschrift op het Youtube filmpje is het ergens in de Jura, vlakbij Gex.


Omdat het filmpje duidelijk laat zien dat het een kleine eenbaansweg is, en in de omgeving van Gex op die kleine wegen geen Streetview beschikbaar is, neem ik aan dat we een betere oplossing niet kunnen geven. Of heeft iemand anders nog ideeën?

:] :]
 
Hm. Niet geholpen?
Tweede hint: niet elke bank is er één om op te zitten.
Nou, ik ben nog geen steek opgeschoten hoor. De levensloop van Jacques Anquetil heb ik bekeken, zegt me niets wat je in verbinding kunt brengen met een straat. Een JA-straat is er in ieder geval niet. Met bank zal wel een Rabobank zijn bedoeld, maar ik kan toch moeilijk alle vestigingsplaatsen van de Rabobank, Ing, ABN-Amro etc af gaan zoeken.. Iemand anders nog suggesties?

:]
 
Nou, ik ben nog geen steek opgeschoten hoor. De levensloop van Jacques Anquetil heb ik bekeken, zegt me niets wat je in verbinding kunt brengen met een straat. Een JA-straat is er in ieder geval niet. Met bank zal wel een Rabobank zijn bedoeld, maar ik kan toch moeilijk alle vestigingsplaatsen van de Rabobank, Ing, ABN-Amro etc af gaan zoeken.. Iemand anders nog suggesties?

:]

Je bent warmer dan je beseft ;)
 
Je bent warmer dan je beseft ;)
Nou, niet helemaal. Het is namelijk geen bankgebouw.
Eindelijk na lang (verkeerd) zoeken gevonden *D
Het leukste is wel dat het gebouw me zo bekend voorkwam maar ik het maar niet kon plaatsen: tijdens m'n studie kwam ik er elke dag vlak langs:

Het KPN-gebouw op de Professor Dr Dorgelolaan in Eindhoven

Ik snap alleen het verband met J.A. niet.
 
Nou, niet helemaal. Het is namelijk geen bankgebouw.
Eindelijk na lang (verkeerd) zoeken gevonden *D
Het leukste is wel dat het gebouw me zo bekend voorkwam maar ik het maar niet kon plaatsen: tijdens m'n studie kwam ik er elke dag vlak langs:

Het KPN-gebouw op de Professor Dr Dorgelolaan in Eindhoven

Ik snap alleen het verband met J.A. niet.

*O* *O* *O* :Y :Y :Y *O* *O* *O*

BRAVO : Google Maps

Super, werd ook tijd ook !

Wanneer je op de link klikt en 180 graden draait..... de Rabobank.
 
Laatst bewerkt:
Nou, niet helemaal. Het is namelijk geen bankgebouw.
Eindelijk na lang (verkeerd) zoeken gevonden *D
Het leukste is wel dat het gebouw me zo bekend voorkwam maar ik het maar niet kon plaatsen: tijdens m'n studie kwam ik er elke dag vlak langs:

Het KPN-gebouw op de Professor Dr Dorgelolaan in Eindhoven

Ik snap alleen het verband met J.A. niet.

Klopt helemaal.
Het verband (ok, ver zoeken) is dat het peloton hier de JF Kennedylaan opdraait. JFK werd in 1963 vermoord, een jaar waarin JA de Tour won.
Het peloton rijdt langs de Rabobank in Eindhoven waar een tijdlang een gigantisch spandoek heeft gehangen (ivm de Tour). En die ik daarom natuurlijk niet postte, want dan zou het te makkelijk zijn *D

874.jpg


Dit was allemaal zo'n beetje op het einde van mijn studententijd in Eindhoven.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal.
Het verband (ok, ver zoeken) is dat het peloton hier de JF Kennedylaan opdraait. JFK werd in 1963 vermoord, een jaar waarin JA de Tour won.
Het peloton rijdt langs de Rabobank in Eindhoven waar een tijdlang een gigantisch spandoek heeft gehangen (ivm de Tour). En die ik daarom natuurlijk niet postte, want dan zou het te makkelijk zijn *D

[afbeelding]

Dit was allemaal zo'n beetje op het einde van mijn studententijd in Eindhoven.
_O- _O- _O-
Er is eens iemand geweest die heeft gezegd dat een persoon binnen 7 verbindingen gelinkt kan worden aan iedereen in de wereld. Jij kent een persoon, die kent een persoon, die een persoon kent, enz. Of het helemaal klopt weet ik niet, maar je komt een heel eind. Zo kom ik makkelijk binnen 7 verbindingen uit bij de keizer van Japan.
Jouw 'hint' doet me hier sterk aan denken. Er is no way dat wij zo'n gedachtengang over JA hadden kunnen bevroeden. Er zitten een aantal elementen in die niet uit de foto zijn te halen. Ja, dan kan je van alles bedenken!

En overigens vind ik deze foto (die met de poster aan het gebouw) nog lastiger dat de eerste. In de eerste foto was het mogelijk om wat en wanneer te bepalen. Deels ook nog ongeveer waar, nl. Noord-Brabant. In de tweede foto zie je behalve de poster geen enkel aanknopingspunt. Dat de poster jaren geleden een tijdje heeft gehangen maakt volgens mij niet dat de foto makkelijk is te raden. Je had het ons dus nog veel moeilijker kunnen maken!

Bon, ik ga eens een kerstboom opzetten. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

:] :]
 
Hints zijn natuurlijk niet bedoeld om het antwoord voor te zeggen :+

Wat ik nog het grappigste vind, is dat scheurweggetjes ergens in Noord-Noorwegen of midden-Kroatië of whatever binnen een dag geraden worden, maar een plek haast letterlijk "hier om de hoek" behoorlijk wat tijd vergt.

Ik zal eens verder grasduinen in m'n plakboeken :P
 
Hints zijn natuurlijk niet bedoeld om het antwoord voor te zeggen :+

Wat ik nog het grappigste vind, is dat scheurweggetjes ergens in Noord-Noorwegen of midden-Kroatië of whatever binnen een dag geraden worden, maar een plek haast letterlijk "hier om de hoek" behoorlijk wat tijd vergt.

Ik zal eens verder grasduinen in m'n plakboeken :P

Dat komt omdat de rest meestal recente foto,s zijn , en er digitaal meer na te zoeken is op www.
 
Hints zijn natuurlijk niet bedoeld om het antwoord voor te zeggen :+

Wat ik nog het grappigste vind, is dat scheurweggetjes ergens in Noord-Noorwegen of midden-Kroatië of whatever binnen een dag geraden worden, maar een plek haast letterlijk "hier om de hoek" behoorlijk wat tijd vergt.

Ik zal eens verder grasduinen in m'n plakboeken :P
Nee, hints zijn er niet om het antwoord te geven, daar heb je helemaal gelijk in. Dan zou de lol er snel af zijn. Maar een hint moet de zoeker wel iets van een aanknopingspunt geven. Het is precies wat Homecargo zegt, we moeten wel iets te zoeken hebben! Er moet iets van een spoor zijn dat je kunt volgen. Dat mag best goed verborgen zijn, da's juist leuk, maar het moet er wel zijn.
Maar dat gezegd hebbend, ik kijk weer uit naar je nieuwe foto. Het blijft een verbazend verslavend spelletje!

:) :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan