Het grote SV650S '99-'02 Topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb D.I.D.

Hoelang die meegaat ligt aan je rijstijl
Als je altijd hard optrekt moet je ketting hard trekken.
Koud hard optrekken is ook niet goed want ook je ketting moet soort van warm worden.
Dat harde terug schakelen wat ik wel eens doe is ook niet zo heel goed voor je ketting.
Als je je ketting niet smeert om de 1000km en niet stelt nar iedere 2000km gaat tie ook niet lang mee.

Ik denk dat een ketting bij normaal gebruik en redelijk onderhoud een voorzichtige 40000 km meegaat.
 
Laatst bewerkt:
Heb D.I.D.

Hoelang die meegaat ligt aan je rijstijl
Als je altijd hard optrekt moet je ketting hard trekken.
Koud hard optrekken is ook niet goed want ook je ketting moet soort van warm worden.
Dat harde terug schakelen wat ik wel eens doe is ook niet zo heel goed voor je ketting.
Als je je ketting niet smeert om de 1000km en niet stelt nar iedere 2000km gaat tie ook niet lang mee.

Ik denk dat een ketting bij normaal gebruik en redelijk onderhoud een voorzichtige 40000 km meegaat.
er zijn er die zelfs om de 200 km smeren... lijkt me nou lichtelijk overdreven :P
 
did had ik ook, bijna 40000km en hij was nog niet "op". nou is ie helemaal geroest maar ik denk dat ie nou nog steeds 75% van zijn kracht heeft. did is de shit! wel met afam tandwielen, eh? :)
 
ketting weet ik al dat ik DID moet hebben, maar welke tandwielen moet ik dan nemen?
Gewoon orginele stalen tandwielen. Je kunt eventueel voor een kleiner tandwiel monteren, je zal dan iets harder optrekken, en in zijn 6 kun jij toch niet sneller met je 25Kw, dus dan maken die paar toeren meer niet uit.

Orgineel ligt er volgens mij ook een DID ketting op.
 
ja, maar het verschil tussen een orgineel setje en een van louis is wel zo'n 30 eurie(niet dat ik dat er niet voor over heb, maar als ze even lang meegaan kies ik liever voor wat goedkopers)

en straks als die begrenzer eruit gaat moet ie ook wel lang meekunnen.
 
Laatst bewerkt:
ja, maar het verschil tussen een orgineel setje en een van louis is wel zo'n 30 eurie(niet dat ik dat er niet voor over heb, maar als ze even lang meegaan kies ik liever voor wat goedkopers)

en straks als die begrenzer eruit gaat moet ie ook wel lang meekunnen.
Dan koop je tegen die tijd weer een normaal tandwiel, duurt toch nog 1.5 jaar ;)
 
Je ziet ook veel gekleurden kettingen/tandwiel wat is de kwaliteit van zo'n ketting/tandwiel.
Denk dat een zwart tandwiel wel er mooi bij mijn kleur zou passen met een rode/goud kleurige ketting. Maar geen idee waar ik ze kan kopen en welke kwaliteit.
 
Gewoon orginele stalen tandwielen. Je kunt eventueel voor een kleiner tandwiel monteren, je zal dan iets harder optrekken, en in zijn 6 kun jij toch niet sneller met je 25Kw, dus dan maken die paar toeren meer niet uit.

Orgineel ligt er volgens mij ook een DID ketting op.

Met een nieuwe ketting moet je ook altijd weer nieuwe tandwielen hebben.





@drink
Je kan of een ketting kopen die al "rond" is maar dan moet je (als je hem zelf vervangt wat me stug lijkt :+ ) je achterbrug demonteren.
Je kan ook een ketting kopen die je moet klinken. Kan je of zelf een ketting pons kopen en zelf doen of een tijdelijke verbinding erop zetten en gelijk naar je dealer rijden die hem goed voor je klinkt.
 
ik ken wel iemand met zo'n pons, dus dat moet wel goedkomen zit wel een beetje te twijfelen

DID 525V O-ring ketting met Jt voor en achter tandwiel á 108.50 euro
DID 525V O-ring ketting met Jt voor en Supersprox Stealth achter tandwiel á 131.50 euro
DID 525VM(denk ik) X-ring ketting met onbekende tandwielen(volgens de gast van DID met JT's, maar hij klonk erg onzeker over z'n zaak) á 111 euro

of een orgineel setje voor 141 euro(als ik die via een britse site kan vinden waarschijnlijk zelfs 120 euro)
 
ik ken wel iemand met zo'n pons, dus dat moet wel goedkomen zit wel een beetje te twijfelen

DID 525V O-ring ketting met Jt voor en achter tandwiel á 108.50 euro
DID 525V O-ring ketting met Jt voor en Supersprox Stealth achter tandwiel á 131.50 euro
DID 525VM(denk ik) X-ring ketting met onbekende tandwielen(volgens de gast van DID met JT's, maar hij klonk erg onzeker over z'n zaak) á 111 euro

of een orgineel setje voor 141 euro(als ik die via een britse site kan vinden waarschijnlijk zelfs 120 euro)

DID 525V O-ring ketting met Jt voor en achter tandwiel á 108.50 euro
Gewoon goed en de goedkoopste
DID 525V O-ring ketting met Jt voor en Supersprox Stealth achter tandwiel á 131.50 euro
Ziet er leuk uit maar geeft niks extra's met rijden
DID 525VM(denk ik) X-ring ketting met onbekende tandwielen(volgens de gast van DID met JT's, maar hij klonk erg onzeker over z'n zaak) á 111 euro
weet niet meer wat het nou ook alweer was met X-ringen maar iedere motordealer raadt O ringen aan
 
ik ken wel iemand met zo'n pons, dus dat moet wel goedkomen zit wel een beetje te twijfelen

DID 525V O-ring ketting met Jt voor en achter tandwiel á 108.50 euro
DID 525V O-ring ketting met Jt voor en Supersprox Stealth achter tandwiel á 131.50 euro
DID 525VM(denk ik) X-ring ketting met onbekende tandwielen(volgens de gast van DID met JT's, maar hij klonk erg onzeker over z'n zaak) á 111 euro

of een orgineel setje voor 141 euro(als ik die via een britse site kan vinden waarschijnlijk zelfs 120 euro)
Je kunt ook even http://www.motopro.com/html/home.php mailen voor een prijs. Dit is de nederlands importeur van DID kettingen en nog meer (is wel een engels site). Ik heb hier al diverse dingen besteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan