Het grote SV650S '99-'02 Topic deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ lexus: heb je al een stadslichteje in je koplamp gefixt en zoja ff pics graag :W

huh mis ik iets ?
heb me stadslicht juist dicht laten polyesteren :+

vandaag trouwens gebeld door spuiter en volgende week gaat mijn kuipwerk heen *O*
en toen kwam ik thuis lag er een carbon plaatje voor op de tank op de deurmat :9~
nu al1 nog wat stickers bestellen en dan is de sv eind februari brand new :}

Welk stadslicht })
pic008.jpg
 
ik dacht dat je een stadslichtje in je koplamp ging maken ik had niet verwacht dat je dat in het geheel liet vervallen :P
 
gees ik rij elke dag woon/werk en moet elke week mijn ketting smeren bijna...
zeker nu met al die tering zooi op de weg.... dus dat is elke 200-300km afhankelijk van het weer...

zomers gaat ie langer mee... (2 a 3 tankbeurten ongeveer) ik zit dan ook te denken aan een automatische smeerder maar ja je moet die zooi dan niet vergeten schoon te maken tussen door...

Nieuwe ketting+tandwielen was ik vorige maand 200 euro voor kwijt geloof ik en dat is allemaal vrij standaard

ff opgezocht:

ketting alpha 525 xrg110s E136,29
tandwiel achter 807.44 E40,05
voortandwiel 520.15 E13,50

dat is dus alleen onderdelen...
als ik hem goed onderhoud dan kan ik hem elk jaar of hoog uit 1,5jaar vervangen...
(240km per week woon/werk) en dan reken ik de hobby/tour ritjes niet eens mee.

(15.000km ongeveer voor de ketting werd mij verteld, maar heb er nog geen ervaringmee)
 
ja klopt :)
staat erg vet moet ik zeggen en dus zeker aanrader
miss voor mensen die nog wel wat willen zien is smoked aan te raden :+

idd, ik heb smoked, kun je wel wat doorheen zien, maarja, is dat ook echt nodig :?

ik vind het zo iig best, ziet er ook strak uit en best of all, beter windbescherming
 
gees ik rij elke dag woon/werk en moet elke week mijn ketting smeren bijna...
zeker nu met al die tering zooi op de weg.... dus dat is elke 200-300km afhankelijk van het weer...

zomers gaat ie langer mee... (2 a 3 tankbeurten ongeveer) ik zit dan ook te denken aan een automatische smeerder maar ja je moet die zooi dan niet vergeten schoon te maken tussen door...

Nieuwe ketting+tandwielen was ik vorige maand 200 euro voor kwijt geloof ik en dat is allemaal vrij standaard

ff opgezocht:

ketting alpha 525 xrg110s E136,29
tandwiel achter 807.44 E40,05
voortandwiel 520.15 E13,50

dat is dus alleen onderdelen...
als ik hem goed onderhoud dan kan ik hem elk jaar of hoog uit 1,5jaar vervangen...
(240km per week woon/werk) en dan reken ik de hobby/tour ritjes niet eens mee.

(15.000km ongeveer voor de ketting werd mij verteld, maar heb er nog geen ervaringmee)

15.000 km met een ketting is wel weinig hoor! Bij mij zit de originele er al 37000 km op en is nog niet versleten. Goed schoonmaken en geregeld smeren en zo'n ketting gaat veel langer mee.

Ik lees hier veel positieve verhalen over zo'n double bubble ruitje, maar ik vind het zelf helemaal niks eigenlijk. Het ziet er wel veel mooier uit, maar ik kreeg veel meer geklapper van de wind op m'n helm. Ik heb het ruitje er dus ook direct weer afgehaald. Bij het originele ruitje zit ik, met mn hoofd, precies boven de windstroom, maar bij een double bubble ruitje zit ik er precies in... Ik zou dus wel goed nadenken over de aanschaf van zo'n ruitje, of misschien een keer proberen.
 
je hebt verschillende merken double bubble. En er zit wel verschil in vorm dus je kunt daar dan is naar kijke.
BTW Ik heb een ketting smeer systeem een scott oiler ofzo. Bevalt me echt heel goed
 
Middag :W

Gaat maar rap met de sv topics these days :o
Nu kuipruiten toch het onderwerp van gesprek zijn: die van mij is te koop, evenals de spoiler. Foto staat wel in de OP. Bij interesse PM je maar en doe es een leuk bod :)

Reden voor verkoop? SV hoogverraad :$
Want over een weekje of 2 staat er een 09 superduke in de garage! *D 8-)
 
Ik lees hier veel positieve verhalen over zo'n double bubble ruitje, maar ik vind het zelf helemaal niks eigenlijk. Het ziet er wel veel mooier uit, maar ik kreeg veel meer geklapper van de wind op m'n helm. Ik heb het ruitje er dus ook direct weer afgehaald. Bij het originele ruitje zit ik, met mn hoofd, precies boven de windstroom, maar bij een double bubble ruitje zit ik er precies in... Ik zou dus wel goed nadenken over de aanschaf van zo'n ruitje, of misschien een keer proberen.
Neem aan dat het ook redelijk lengte-afhankelijk is eigenlijk.
Ben benieuwd hoe lang je bent? Steek zelf ook redelijk boven het ruitje uit en de windstroom momenteel niet direct op de helm.
Scheelt wel dat snelweg rijden geen zak aan is, maar als het een uur of 2 moet dan merk je die wind toch wel.
 
ach 15.000km - 20.000km valt best mee, en aangezien ik in een nog te bouwen nieuwbouw wijk woon zo'n beetje moet ik wel goed schoonmaken want anders zit ik na 3 dagen al op een hoopje zand/bagger.

denk ook dat het aan het merk/kwaliteit van de ketting ligt, waarom anders zulke prijsverschillen tussen de verschillende kettingen...

ik kan er wel mee leven om iedere 1.5jaar een nieuw te kopen
 
Neem aan dat het ook redelijk lengte-afhankelijk is eigenlijk.
Ben benieuwd hoe lang je bent? Steek zelf ook redelijk boven het ruitje uit en de windstroom momenteel niet direct op de helm.
Scheelt wel dat snelweg rijden geen zak aan is, maar als het een uur of 2 moet dan merk je die wind toch wel.

Ik ben 1.88, maar ook als ik m'n hoofd omhoog of naar beneden deed, bleef dat geklapper van de wind... Ik hoorde m'n uitlaat daardoor ook veel minder en dat is zonde! Het gebulder van zo'n 2 cilinder moet je wel kunnen horen! })
 
Ik ben 1.88, maar ook als ik m'n hoofd omhoog of naar beneden deed, bleef dat geklapper van de wind... Ik hoorde m'n uitlaat daardoor ook veel minder en dat is zonde! Het gebulder van zo'n 2 cilinder moet je wel kunnen horen! })
Die 2 centimeter zal het verschil niet maken dan. Nu rij ik toch voornamelijk korte stukken/dijken dus t originele scherm hou ik er toch maar even op.
Het geluid is uiteraard belangrijk *D
 
Ik ben 1.88, maar ook als ik m'n hoofd omhoog of naar beneden deed, bleef dat geklapper van de wind... Ik hoorde m'n uitlaat daardoor ook veel minder en dat is zonde! Het gebulder van zo'n 2 cilinder moet je wel kunnen horen! })


Ligt het dan niet toevallig gewoon aan je helm???
 
bij mij werd de luchtstroom juist verbeterd na plaatsing van zo'n bubble ruit, daarvoor had ik echt geen zin om lange tijd 120 of harder te rijden aangezien de wind killer was, nu cruise ik met 140 en heb ik het bijna niet meer in de gaten dat ik zo snel ga :+

Btw: heb motorcentrum kempen gebeld, ze vertelden mij dat een standaard set met een X-ring ketting komt, maar overal zie ik het met een O-ring staan. Vraag me af of dat echt een X-ring is of het is gewoon een O-ring wat als X-ring door hun verkocht word, want ik gaf ze gewoon hetzelfde artikelnummer als wat de Nimag me gaf, en die vertelden mij dat zo'n orgineel setje met een O-ring ketting komt :?

Drama weer omtrent beslissingen :+
 
BTW, hoe meer je naar achter leunt hoe minder de druk van de wind, iig, zo heb ik het ervaren tot nu toe
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan