Het grote VFR/RVF 400 Topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
meestal castrol, maar als t noodgeval is, mag er ook wat anders in, zolang t maar 10w40 halfsyntheet is...


geen vol erin gooien trouwens!!! schijnt helemaal niet goed te zijn voor "oudere" motoren...
 
Ja, het is wel geen RVF-kop, maar deze kop is zo mooi en heel fijn om aan te werken. Gisteren kleppen gecontroleerd. Per kop 8 tuimelaars; 4x opener en 4 x sluiter. Alles stond nog perfect.
{imgatt]
full
 
Zou ik 1 (1!) originele sticker kunnen bestellen ergens?
Weet iemand waar ik dat zou kunnen bestellen?

Het gaat om deze sticker:

64217-MR8-300 Upper KAURU stripe


Ga met dat nummer eens naar een Honda dealer,die kunnen je zo vertellen of er nog aan te komen is en wat de kosten zijn ! ;)
 
Ben ik weer... ik zou het heel fijn vinden als iemand me hier kan helpen met mijn probleem, want begin langzamerhand gek te worden |(

Ik heb mijn nieuwe bougies dus in de motor zitten (waren aan vervanging toe), maar hij doet het nog steeds prut. Zal even uitleggen wat precies het geval is..

De motor hapert en knalt/vlamt gigantisch uit de uitlaat als je het gas opendraait en na de 7000rpm loopt hij goed, met andere woorden het toerental waar die het doet rijd je het meeste in. Wat kan dit zijn?? Heeft iemand een checklistje wat ik na moet kijken. Bougies hoeven dus niet meer, want die zijn nieuw.

Ik zou het nu al snel gaan zoeken bij de carburateurs/sproeiers, heeft iemand dit al een keer los gehad en heeft er iemand schematjes of een uitleg hoe ik het makkelijkst erbij kom?

Welke techneut kan mij wellicht op weg helpen?? Alvast bedankt
 
Ben ik weer... ik zou het heel fijn vinden als iemand me hier kan helpen met mijn probleem, want begin langzamerhand gek te worden |(

Ik heb mijn nieuwe bougies dus in de motor zitten (waren aan vervanging toe), maar hij doet het nog steeds prut. Zal even uitleggen wat precies het geval is..

De motor hapert en knalt/vlamt gigantisch uit de uitlaat als je het gas opendraait en na de 7000rpm loopt hij goed, met andere woorden het toerental waar die het doet rijd je het meeste in. Wat kan dit zijn?? Heeft iemand een checklistje wat ik na moet kijken. Bougies hoeven dus niet meer, want die zijn nieuw.

Ik zou het nu al snel gaan zoeken bij de carburateurs/sproeiers, heeft iemand dit al een keer los gehad en heeft er iemand schematjes of een uitleg hoe ik het makkelijkst erbij kom?

Welke techneut kan mij wellicht op weg helpen?? Alvast bedankt

bobinens doormeten > draden misschien?
 
Misschien inderdaad je carbs, als je hier bij wil kan je het beste je tank eraf halen en je lucht filter box volgens mij zit je dan bij je carbs
 
Ja zover was al, maar de sproeiers enz... ik ga geen onnodige dingen er afschroeven natuurlijk, dus was benieuwd of iemand anders al een keer een soortgelijk onderzoek heeft gedaan

Maar bobine kabel doormeten? Als dat niet goed zou zijn dan zou de motor volgens mij in het 7000+ gebied ook moet haperen en gek doen, maar daar is het gewoon goed.
 
Ik ben vandaag aangereden. :(
Ik reed met het MSG clubke bij het TT circuit toen er ineens een VTR SP1 bij mij naar binnen reed vanachter af! :X
Jongen had niet gezien dat we aan het remmen waren voor wat mensen die op de straat aan het keren waren, dus rijdt ie op mij in en maakt een paar koprollen alvorens 30m later tot stilstand te komen.
De schade aan de SP is aanzienlijk, aan mijn motor een afgebroken rechterstep, kont beschadigd en subframe naar mijn inzien scheef of ontzet.....MOOI KUT! :(
Ook omdat ik net bezig was om m weer tip top te krijgen en ik zou vrijdag 1,5 week naar Zuid Frankrijk gaan!
Ik hoop dat ik een huurmotor mee kan krijgen van Unive, anders valt alles in t water. ;(

PS. Lichamelijke schade bleef beperkt tot een zeer zere schouder bij de SP berijder en geen last bij de NC berijder.
 
Mooi kut zeg, echt goed balen....gelukkig is alles nog heel bij jullie zelf.

Hopelijk kan je het nog fixen voor je vakantie. Igg succes en sterkte !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan