Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Knippers doe je toch om extra op te vallen? En lekker rustig door de file heen is wel z verstandig, hoeft niet met een slakkengang maar een beetje geduld mag wel.

Was vandaag idd heerlijk op de weg. Vanochtend heel stuk met een collega op gereden met de motor, heerlijk. Wel frisser dan gister idd.
 
Knippers doe je toch om extra op te vallen? En lekker rustig door de file heen is wel z verstandig, hoeft niet met een slakkengang maar een beetje geduld mag wel.

Was vandaag idd heerlijk op de weg. Vanochtend heel stuk met een collega op gereden met de motor, heerlijk. Wel frisser dan gister idd.

Men zegt dat je geen knippers aan moet doen omdat dat verwarrend is. Maar automobilisten zien je toch niet, dus of je nou knippers aan hebt of niet, maakt niet zoveel uit. Ik vraag me alleen af waarom mensen dat dan doen. Ik probeer altijd wel geluid te maken, maar mijn motor maakt pas echt geluid bij 70+km/h, dus niet bij legaal filteren.
 
Nope, om verwarring te voorkomen kun je deze beter uitlaten, schijnt. Het is soms ook wel wat irritant. Ik had laatst een gs achter mij met knippers aan en twee felle breedstralers aan de zijkant. Ik zag hem zo goed dat ik zelf niets anders meer zag...

Edit: Xtine is mij net voor, deze reactie is dus voor Johan bedoeld.
 
Laatst bewerkt:
Mm ok duidelijk, toch anders dan ik gewend ben/geleerd heb. Goeie tip, dank! :)

Die breedstralers zijn vaak best verblindend idd. Zelfde met auto's met die LED dagrijvrlichting, een waas van blauw/witte verlichting wat je tegemoet komt of achter je rijdt, verschrikkelijk.
 
Het was wel een beetje koud op de motor vanmiddag. Gelukkig waren er diverse automobilisten die daar iets aan probeerden te doen. Mevrouw komt naar links waar ik al links op de rijstrook rij. Dan zie ik de enorme deuk in haar linker portier, en heb ik maar plaatsgemaakt. Ze had blijkbaar ervaring.
Vanochtend was het wel lekker, ik droomde wat weg in het ochtendzonnetje op de A59, zie ik ze ineens stil staan allemaal een eindje voor me. Dat moeten ze niet doen, met stilstaan kom je niet op tijd op je werk.

Wel aardig wat motorrijders op de weg vanmiddag, zal wel liggen aan dat ik erg vroeg was voor mijn doen. Opmerking voor de mede-filteraars: doe niet je knippers aan, en rij svp wel een beetje door.
Die zinloze discussie weer.

En, wat versta jij onder een beetje doorrijden? met 80 tussen stilstaande autos door? _O-
 
En, wat versta jij onder een beetje doorrijden? met 80 tussen stilstaande autos door? _O-

Nee, niet met 80 tussen stilstaande auto's. Hoewel stilstaande auto's veiliger zijn dan langzaam rijdende auto's, stilstaande auto's staan niet ineens dwars voor je. Maar je hoeft als iedereen 40 rijdt, daar niet met 45 tussendoor te rijden, toch?
 
Schiet me nu te binnen, vanmiddag stond er een auto op het puntstuk waar de A2 splitst naar de A10 in twee richtingen. Die hadden zich op het laatste moment bedacht, kwamen tot stilstand op het puntstuk, en konden blijkbaar niet meer weg vanwege het drukke verkeer. Was wel gevaarlijk, wegens plotseling remmende auto's, en auto's die ineens naar links wilden en toen merkten "shit, daar rijdt al iemand". Die puntstukken moeten ze gewoon een valluik maken. Als je er stilstaat, luik open en floep! weg.
 
Nee, niet met 80 tussen stilstaande auto's. Hoewel stilstaande auto's veiliger zijn dan langzaam rijdende auto's, stilstaande auto's staan niet ineens dwars voor je. Maar je hoeft als iedereen 40 rijdt, daar niet met 45 tussendoor te rijden, toch?
Bij stilstaand blik, wil de bestuurder, zonder te kijken, nog wel is het portier opengooien om iets uit z'n blik te halen, één keer raden wat / wie er dan meestal net aan komt rijden :]
 
Nee, niet met 80 tussen stilstaande auto's. Hoewel stilstaande auto's veiliger zijn dan langzaam rijdende auto's, stilstaande auto's staan niet ineens dwars voor je. Maar je hoeft als iedereen 40 rijdt, daar niet met 45 tussendoor te rijden, toch?
Als iedereen structureel 40 rijdt zou je al niet meer hoeven te filteren.
Motoren in de file
 
ritje tilburg /utrecht/tilburg ander gelopen dan verwacht :( brandstofpomp defect volgens ANWB :? met leenauto terug naar tilburg dus , motor wordt maandag terug gebracht naar tilburg :Y goed dat er ANWB is dus *O*
 
Die zinloze discussie weer.

En, wat versta jij onder een beetje doorrijden? met 80 tussen stilstaande autos door? _O-

Er zijn mensen die met 15 tussen de auto's door "rijden"....
En bij elk stukje waar minder dan 2 meter ruimte is moet het voetje aan de grond en nog langzamer er tussendoor

En het dan nog vertikken om de opgehoopte groep motorrijders achter je voor te laten. Zo reed ik een keer met een groep van 9(!) motorrijders stapvoets achter iemand aan....
 
Dat was dan ook een zeer grote verantwoordelijkheid voor de machinist van die "trein"

Er zijn mensen die met 15 tussen de auto's door "rijden"....
En bij elk stukje waar minder dan 2 meter ruimte is moet het voetje aan de grond en nog langzamer er tussendoor

En het dan nog vertikken om de opgehoopte groep motorrijders achter je voor te laten. Zo reed ik een keer met een groep van 9(!) motorrijders stapvoets achter iemand aan....
 
Er zijn mensen die met 15 tussen de auto's door "rijden"....
En bij elk stukje waar minder dan 2 meter ruimte is moet het voetje aan de grond en nog langzamer er tussendoor

En het dan nog vertikken om de opgehoopte groep motorrijders achter je voor te laten. Zo reed ik een keer met een groep van 9(!) motorrijders stapvoets achter iemand aan....
Misschien zijn eerste keer?
Maar snap de frustratie wel hoor.
Vond het de eerste keer ook wel een beetje eng.
In het oosten heb je niet zovaak files staan. Niet op mijn reistijden tenminste.
De eerste keer was toen ik het westen was.
Het eerste idee wat ik kreeg misschien eens een koffie tentje neerzetten op die file tijden.
Koffie verlicht de stress :+
 
Het eerste idee wat ik kreeg misschien eens een koffie tentje neerzetten op die file tijden.
Koffie verlicht de stress :+

Goed plan! Dan kom je op de motor aanrijden, en automobilisten klappen massaal hun portier open voor een kopje koffie. Of wisselen snel van rijstrook om langs het koffietentje te rijden.
 
Gisteren hadden een paar mensen hun auto achterstevoren op de A10 geparkeerd. Eén rijstrook beschikbaar, lange file, aanrijding in de file door nietopletters. En dan weet je waarom je probeert niet op zondag op de weg te zijn: filteren is dan echt onveilig. Eén dame kwam zomaar uit de file, en toen ik haar aankeek ging ze boos gebaren.
 
Eén dame kwam zomaar uit de file, en toen ik haar aankeek ging ze boos gebaren.
tja, zo gaat dat met die koekblikkers: de schuld ligt NOOIT bij hen :+

even los hiervan: zowel ingeblikt als op twee wielen erger ik me ook geregeld aan mede weggebruikers die of met iets anders bezig zijn i.p.v. rijden, of te ikkerig zijn om ook de ander wat te gunnen.
kwam laatst een invoegende madam in een Jaguar tegen, die vond dat ze mij wel even van mn plek op de rijbaan af mocht helpen.
en zo kwam al die power onder de rechter pols noch goed van pas!

of vorig weekend: een koekblikker die z'n blik overdwars op mn rijstrook ''parkeerd'' om het ernaast gelegen voorsorteerstrook voor linksaf te kunnen nemen als de lange rij daar verdwenen is... en het verkeer dat ie blokkeerd moet maar wachten? B|

o.a. vanwege dit soort akkefietjes kies ik er vaak voor om buiten de spits te rijden, waar minder (ikgericht/gsm-verslaafd) verkeer rond rijd...

wat minder verkeer + rustig toeren = plezier :]

Lonewulf
 
Hij ging zelfs voor me aan de kant. verwachtte toch elk moment: "POLITIE, VOLGEN" te zien maar viel allemaal mee.
 
Als je te langzaam rijdt bij het filteren, dan horen ze je niet. Ik rij bij voorkeur meer dan 70.

Ik rijd waar ik me prettig bij voel. ik denk meestal terug aan de tijd dat ik met de 50cc sneller ging op smallere weggetjes. dan is filefilteren een peuleschil

Qua lawaai is zo'n bmw gs sowieso al niet luider dan een spinnende kat. Zou t knap vinden als je m überhaupt hoort
 
Laatst bewerkt:
Knippers doe je toch om extra op te vallen? En lekker rustig door de file heen is wel z verstandig, hoeft niet met een slakkengang maar een beetje geduld mag wel.

Was vandaag idd heerlijk op de weg. Vanochtend heel stuk met een collega op gereden met de motor, heerlijk. Wel frisser dan gister idd.
Neen, doe die pinkers toch gewoon uit in de file. Is nergens voor nodig.
In B trouwens verboden.

Ook mag je in B niet met een snelheidsverschil groter dan 20km/u door de file (en wiengaat dat meten dan?), maar ik let daar niet op. Ik ga op een voor mijn gevoel veilige snelheid door de file.

Max snelheid bij het filefilteren is dan ook weer maar 50km/u.

Ook daar let ik niet op. Aan 100 ertussendoor vind ik overdreven. Maar als de auto's 50 rijden ga ik er toch ook nog langs. Ik let dan wel niet hoe snel ik ga, maar zeker geen 100.

O ja, rijd je trager dan andere filefilteraars? Geef hen ruimte. Ik doe dat ook.
En wat als die andere echte te snel rijdt? Geef hem ook dan ruimte. Wat er met hem gebeurt is zijn verantwoordelijkheid, en als je hem hindert wordt hij er alleen maar nerveuzer (lees:gevaarlijker) van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan