Het grote Wat ik onderweg meegemaakt heb topic #19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vorige week nog gehad met een Pool onderaan de afrit van de snelweg. De enige mogelijkheden waren afslaan naar links of rechts. Hij besloot om 5 keer al sukkelend van voorsorteerstrook te wisselen en vervolgens helemaal stil te gaan staan. Ben je verdomme niet goed bij je hoofd ofzo :?
Ik had er vandaag dus ook eentje. Licht sprint op groen, bocht om, en vervolgens al zoekend tot stilstand komen. Ze kon letterlijk alleen rechtdoor maar toch stoppen om te zoeken naar iets. Als je besluit om te stoppen, kijk dan eerst of er niet iemand achter je zet maar dat is te veel werk..
 
Stilstaan: Ook een leuke: Ik kom bij een voorrangskruising aan. Ik heb een stopbord en zo ook de fietser op het fietspad naast me.
Van links komt een auto op de voorrangsweg (80km) aan en stopt midden op de kruising om de fietser en mij voor te laten gaan. We kijken beide verbaasd naar de Corsa.
Van rechts nadert op 400 meter een rij auto's met 80 km/uur.
Daarna besluit de Corsa piloot alsnog links af te slaan.

Beleefd zijn ok, maar dat tot in het idiote doorvoeren dat gaat te ver.


Vorige week keek ik uit mijn werkkamer en zag een auto (zo'n Landrover) een ambulance die a) op een voorrangskruisin reed en b) zwaailicht en sirene voerde midscheeps rammen (Net voor de SEH) dat dan weer wel.
Vanmiddag werd ik op hetzelfde kruispunt ook bijna gepriusd. Ik deed mijn duim op meneer Stebel, maar ook 139dB werd niet geregistreerd in de Prius,
 
Laatst bewerkt:
Vorige week nog gehad met een Pool onderaan de afrit van de snelweg. De enige mogelijkheden waren afslaan naar links of rechts. Hij besloot om 5 keer al sukkelend van voorsorteerstrook te wisselen en vervolgens helemaal stil te gaan staan. Ben je verdomme niet goed bij je hoofd ofzo :?

Een Pool? Dan was die dus dronken :9
 
Het lijkt wel of het sinds deze week voor automobilisten verplicht is om bij verkeerslichten eerst te doen alsof je rechtdoor gaat, en dan halverwege de opstelstrook zonder te kijken en zonder richting aan te geven je auto een baan op te schuiven. Het liefst als ik daar rij. :(
 
Zeg B| :+

Sinds wanneer staat het ontwikkelde en meest gezellige stukje van Nederland nu in het rijtje van Friesland en Limburg? :+

We hebben al een Brexit, en met een beetje geluk binnenkort ook een Frexit dus dan ligt na Brabant Friesland er ook uit hoorde ik. :+ ;)



Ja dat mag ik zeggen als een in Brabant wonende Fries. :+ Van twee kanten gehandicapt. _O-
 
We hebben al een Brexit, en met een beetje geluk binnenkort ook een Frexit dus dan ligt na Brabant Friesland er ook uit hoorde ik. :+ ;)



Ja dat mag ik zeggen als een in Brabant wonende Fries. :+ Van twee kanten gehandicapt. _O-
Hendrik van Ham?

O nee, die is naar Nieuw-Zeeland geëmigreerd ... :/
 
Toch wel een nieuwe spijker dan toch hè ?



:+

Zou voor mij geen probleem zijn, bandenboer repareert hem zo voor je. Wil je dat niet dan wil ik hem wel als ie past.
 
Laatst bewerkt:
Duwend bestelbusje, ff dot gas erbij en weg is hij :')
Ook veel file bij de afrit, dus maar lekker vooraan aangeschoven *D
 
....Permanent? Ik dacht dat dergelijke oplossing bedoeld waren om nog even thuis te komen....
Jazeker, permanent.

Ik heb het al een paar keer laten doen, zonde immers om een verder goede band weg te gooien. Vraag het na en laat je niets wijsmaken want ze willen graag een nieuwe band verkopen en jou laten betalen.
Gebruik anders de zoekfunctie, wie weet wat je tegenkomt.
 
Jazeker, permanent.

Ik heb het al een paar keer laten doen, zonde immers om een verder goede band weg te gooien. Vraag het na en laat je niets wijsmaken want ze willen graag een nieuwe band verkopen en jou laten betalen.
Gebruik anders de zoekfunctie, wie weet wat je tegenkomt.
Bedankt voor deze tip :) . Ik ga dit even onderzoeken. Zou echt geweldig zijn als ik de band gewoon kan blijven gebruiken.
 
Mits goed aangebracht vulkaniseert dit met de band en slijt het ook gewoon mee. :)

Bij auto's hebben ze tegenwoordig iets verzonnen van een pluutje zetten want dst zou beter zijn. Ja voor de bandenboer want je band moet er af. Totale onzin want als een prop goed is gezet is er niks mis mee.

Ik was verbaasd trouwens dst ik vandaag gewoon lekker kon doorrijden, duidelijker wat rustiger op de weg, heerlijk!
 
Het valt me op dat steeds waar twee snelwegen samenkomen, de mensen die van links komen gewoon links blijven rijden. Niet "heel lang links blijven rijden" maar "tot het gaatje links blijven rijden". Bijvoorbeeld als ik via de A2 langs Utrecht rij, dan voegen we samen met twee banen vanaf de A12, en de auto's die voor me rijden, blijven tot in Amsterdam op de linkerbaan rijden. En dan liefst precies honderd, want stel je voor. Zodat je op de A2 met vijf banen tot Amsterdam de situatie hebt dat de twee linkerbanen vol zijn, en de drie rechterbanen leeg. En tsja, als motorrijder kun je zoiets een tijd weerstaan, maar er zijn grenzen aan de beheersing van je rechterpols....
 
Was zo even met het koekblik onderweg, linkervak had een rood kruis, mensen probeerden in te voegen voor het rode kruis, maar reden er nog gewoon door omdat niemand hen binnen wou laten.
Wat bemerk ik: het doorgekruiste linkervak is nog steeds open en er zijn geen vreemde dingen te zien.
Na 100 meter was er weer een groene pijl.
Dat is België voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan