Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik rij op de fiets op het Hoofddorpplein, ik steek mijn hand uit naar links want ik blijf op het plein, het fietspad heeft voorrang. Een auto stop voor me voor twee voetgangers op de zebra, maar net als ik voor de auto langs wil, mijn hand ver naar links uitgestoken, gaat 'ie rijden. Ik kom slippend tot stilstand, de auto ook. De dame in de auto begint vervolgens te toeteren en boos naar mij te gebaren. Hoe raar ben je als je bijna een fietser aanrijdt die voorrang heeft, en dan ga je zelf toeteren?
Een fietsagent stopte om te kijken, maar hij had vanaf opzij het kenteken niet kunnen zien.

Dat Hoofddorpplein, ja... Daar spookt het af en toe. Ik rijd daar ook minstens een paar keer per week ( :W ) en ik ben al een paar keer bijna van achteren geramd door automobilisten die om een of andere reden niet snappen dat ik overstekende voetgangers toch echt graag voorrang verleen voordat ik de "rotonde" oprijd, en dat ik ook niet zo te porren ben om vol gas accelererend en met 60 graden lean angle over die tramrails heen te scheuren. En in die Haarlemmermeerstraat daar boven staan echt altijd een auto/busje of tien op de meest irritante plekken dubbel geparkeerd. Zoals vlak voor dat stoplicht bij de haringkraam of bushalte lekker op het fietspad. Weet niet wat er daar in het drinkwater zit maar 't kan weinig goeds zijn :N Zit nou de bedenken... Ik heb jaaaren een relatie gehad met een dame die daar vlak om de hoek woonde. Die was ook al half gestoord. Kip/ei, maar 't kan geen toeval zijn :/
 
Laatst bewerkt:
onnozelaar.....
ik zeg er direct OT bij!!!! negeer het dan als je het u niet boeit.
Wat ben jij ermee als ik voor een mini vraag een topic maak die de boel vervuilt, met 1 of 2 antwoordjes ben ik klaar en is er geen topic voor niks gemaakt.

fijn weekend

Nah, doe eens niet zo aangebrand zeg.
Jij plempt hier vanuit het niets een off-topic vraag neer, het gaat niet eens geleidelijk nav de postings maar gewoon willekeurig topic en plemp daar mijn vraag maar neer. :?

En dan noem je anderen een onnozelaar?


Gebruik de zoekfunctie of open een topic. Dat ene onnozele topicje met dat ene minivraagje kan er echt wel bij.

En eet een koekje met veel suiker. ;)
 
Nah, doe eens niet zo aangebrand zeg.
Jij plempt hier vanuit het niets een off-topic vraag neer, het gaat niet eens geleidelijk nav de postings maar gewoon willekeurig topic en plemp daar mijn vraag maar neer. :?

En dan noem je anderen een onnozelaar?


Gebruik de zoekfunctie of open een topic. Dat ene onnozele topicje met dat ene minivraagje kan er echt wel bij.

En eet een koekje met veel suiker. ;)

Veel suiker? Misschien niet zo verstandig gezien de aangebrandheid. Een Valeriaan-theetje is wellicht beter.
 
Veel suiker? Misschien niet zo verstandig gezien de aangebrandheid. Een Valeriaan-theetje is wellicht beter.

Sommige mensen worden cranky als de suikerspiegel daalt, een koekje met veel suiker doet dan meer dan een valeriaan-theetje.
 
gisteren kwam ik uit tegengestelde richting en zag ik dit.

Aanmelden of registreren om te bekijken

ik ben overigens niet de cameraman.

Holy shit... Stel idioten om daar midden op de weg te gaan staan matten.

Doet me denken aan een paar maanden geleden op de terugweg van de Petfles Mega-pannenkoeken-(me)eting. Ik zag in de verte twee jongedames elkaars auto schampen midden op een of ander druk kruispunt in Utrecht. En dat leek ze ook de perfecte plek om uit te stappen en uitgebreid stomverbaasde gezichten naar elkaar te gaan staan trekken. En het was duidelijk hooguit een beetje wederzijdse blikschade. Auto's en bussen stoven er links en rechts langs en ze stonden daar maar.

Ik ben er even gestopt en heb ze geadviseerd om voordat er ergere ongelukken gebeurden even naar het zijstraatje verderop te rijden en gegevens uit te wisselen. Toen pas viel me op dat er een dodelijk verschrikte (je kent 't wel, zo verschrikt dat 'ie vergat te brullen) kleuter achterin een van de auto's zat. Dus ik zeg "van wie is dat kind?" en een van de dames schrikt zich de tandjes en roept "shit, Gijsje!". Waarop beide dames naar de achterdeur renden en de kleuter gingen troosten, die zich toen pas realiseerde dat hij hoorde te brullen in zo'n situatie.

Sommige hersenpannen... Heb de mannenstem maar verheven en geroepen "en nou hoppa opzouten van dit kruispunt dames, dit kan allemaal ook daar op die parkeerplaats!" Ben er maar even achteraan gereden voor de zekerheid, maar dat ging gelukkig wel goed :) En toen kwam er opeens een politie met zwaailichten bij (die zal wel gebeld zijn door een passant). Heb 't daar maar bij gelaten, zal wel goedgekomen zijn.

Wat ik nou niet begrijp is waarom ik, als eeuwig hulpvaardige goedgeluimde motorrijder, de f****@#% ENIGE ben die dan even de moeite neemt om een poging te doen e.e.a. in goede banen te leiden. Hebben AL die andere weggebruikers dan zo ongelooflijk veel haast?
 
Laatst bewerkt:
Wat ik nou niet begrijp is waarom ik, als eeuwig hulpvaardige goedgeluimde motorrijder, de f****@#% ENIGE ben die dan even de moeite neemt om een poging te doen e.e.a. in goede banen te leiden. Hebben AL die andere weggebruikers dan zo ongelooflijk veel haast?

Je bent zeker niet de enige...


Tijdje geleden 'liep' ik weer eens tegen iets grappigs aan op een doorgaande weg in Den Haag.
Ik rijd op de Raamweg richting Zuid Hollandlaan, het is 17.30.

De Zuid Hollandlaan lijkt vanaf een afstand helemaal vol te staan, in de regel betekend dat file in de tunnelbak van A12.
Dichterbij zie ik dat twee voertuigen elkaar hebben geraakt, de 1 achterop de ander op 15 meter van de hoek, middelste strook. ( het is daar 3 rijstroken )
Andere bestuurders rijden rechts/links om de stilstaande voertuigen heen, ik neem links en zet mijn auto voor deze twee voertuigen en stap uit.
Ik begroet de twee bestuurders waarvan de achterste in een Volvo station rijdt en vrij jong is, een jaar of twintig.
De voorste is een SUV met een wat oudere man, een jaar of 50.
Ik stel voor om hier zo snel mogelijk weg te wezen en elders even de schade af te handelen.
Daarvoor verwijs ik naar een zijstraat 500 meter verderop, daar kun je nog rustig staan, weg van de drukte.
De jongste wil dat graag maar zegt dat zijn auto niet wil starten, aangezien er buiten een kapotte koplamp niet veel schade is trek ik dat in twijfel en zo kijk ik hem ook aan.
Hij vraagt of ik het wil proberen om hem te starten, ik stap in en start de motor.
Nu de achterste geholpen is loop ik naar de voorste die net de meldkamer aan de lijn heeft, terwijl ik begin het losse glas op te rapen zeg ik tegen de man dat politie niet komt voor louter blikschade.
Meteen zegt hij tegen de meldkamer, oh nee mevrouw laat u maar, we gaan het al regelen.
En zo was binnen 5 minuten opgelost, wat anders weer zeker een half uur had geduurd met alle chaos van dien.
Rotzooi weg, voertuigen weg en alles komt in orde.

Soms is het zo simpel, als we maar bereid zijn om elkaar te helpen.
 
Wat ik nou niet begrijp is waarom ik, als eeuwig hulpvaardige goedgeluimde motorrijder, de f****@#% ENIGE ben die dan even de moeite neemt om een poging te doen e.e.a. in goede banen te leiden. Hebben AL die andere weggebruikers dan zo ongelooflijk veel haast?


Nouja, als zelfs een ambulancebroeder te maken krijg met geweld van omstanders terwijl hij/zij letterlijk levens moet redden. Kan ik ergens als ik heeeeeel maar ook heeeeel diep graaf wel snappen dat mensen bang zijn dat ze een dreun voor hun hoofd krijgen zodra ze proberen te helpen.....

alhoewel het niet meer dan normaal is om een andere te helpen als je ziet dat desbetreffende gewoon hulp nodig heeft
 
eergisteren 5 m telaat op werk gekomen. mijn reden was; wat sneeuw en glimmende (=gladde) wegdek en bochten. heb dus binnen de wijken door met 30/40 gereden naar werk..
normaal gesproken probeer ik dat te vermijden, maar met zo'n weer kon het me ff niet meer boeien dat het 6;30 in de ochtend was en ik met een gpr zonder db langsreed (wel rustig, maar alsnog een brullend geluid). gelukkig niet gevallen oid.
was nog ff aan het twijfelen om af te bellen maar toch poging gewaagd.
 
Je bent zeker niet de enige...

<knip>

En zo was binnen 5 minuten opgelost, wat anders weer zeker een half uur had geduurd met alle chaos van dien.
Rotzooi weg, voertuigen weg en alles komt in orde.

Soms is het zo simpel, als we maar bereid zijn om elkaar te helpen.

:^

Laatst ook een stilgevallen Italiaanse koelvrachtwagenchauffeur geholpen met wat lading verplaatsen in zijn bak, waar hij blijkbaar achter moest zijn om zijn probleem te verhelpen. En met z'n tweeën lading sjouwen is veel lichter dan in je eentje. Kostte mij tien minuten extra reistijd naar huis. Leverde mij dankbaarheid en een goeie kom huisgemaakte pasta op (fanne die frou, frou geefte goede eten! Isse echte Italiaanse mama hè, jij ziete wel!). Wist niet dat vrachtwagenchauffeurs tegenwoordig gewoon hele magnetrons in hun cabine hebben.

Het gaat er bij mij niet in dat 999 van de 1000 passanten iets beters te doen heeft dan even iemand helpen. Ik heb al zoooooo vaak mensen kunnen helpen met dat soort kleine dingen onderweg. Tiewrap, stuk ducttape, telefoon-met-internet, stukje duwen, de weg wijzen, dat soort dingen. Heb een keer een collega-met-busje gebeld toen ik in de middle of nowhere een moeder met kind zag voortsjokken met een fiets met lekke band ergens in de polder in de stromende regen. Die mevrouw is nu nog steeds een leuke penvriendin van mij.

Ik ben blij met die dingen in mijn geheugen. Je streelt je eigen ego óók door iets goeds te doen voor een ander als het even kan. Ik zeg: win-win.

En, ik ben gelukkig nog nooit lastiggevallen door omstanders terwijl ik iemand hielp. Wel straal genegeerd terwijl ik mensen vroeg mee te helpen, maar ja dat is blijkbaar normaal :')
 
Het gaat er bij mij niet in dat 999 van de 1000 passanten iets beters te doen heeft dan even iemand helpen. Ik heb al zoooooo vaak mensen kunnen helpen met dat soort kleine dingen onderweg. Tiewrap, stuk ducttape, telefoon-met-internet, stukje duwen, de weg wijzen, dat soort dingen.

hier ook, vanalles mee om zelf probleempjes op te kunnen lossen onderweg, ook bij anderen.
als het me niet lukt komt er uiteindelijk wel iemand helpen.

niet druk maken om al die mensen die doorrijden, denk ik.
die krijgen waarschijnlijk ook geen hulp onderweg. ze zullen het in ieder geval niet verwachten...
 
Ik heb het normaal niet vaak, maar laatst twee keer kort na elkaar: op de snelweg wil ik wil na inhalen weer naar rechts, maar tegelijk komt er iemand naar links (voor hem) dezelfde baan op. Ik had het telkens tijdig door (hopelijk de ander ook, al bleek dat niet uit zijn acties). Maar wie zit eigenlijk fout?
 
Ik heb het normaal niet vaak, maar laatst twee keer kort na elkaar: op de snelweg wil ik wil na inhalen weer naar rechts, maar tegelijk komt er iemand naar links (voor hem) dezelfde baan op. Ik had het telkens tijdig door (hopelijk de ander ook, al bleek dat niet uit zijn acties). Maar wie zit eigenlijk fout?

Beide denk ik, je wisselt tenslotte allebei.
Hoe je dit kunt voorkomen is: Niet schuin achter iemand wisselen, dan kun je er beter naast zitten.
Schuin voor is ook link...
 
Ik heb het normaal niet vaak, maar laatst twee keer kort na elkaar: op de snelweg wil ik wil na inhalen weer naar rechts, maar tegelijk komt er iemand naar links (voor hem) dezelfde baan op. Ik had het telkens tijdig door (hopelijk de ander ook, al bleek dat niet uit zijn acties). Maar wie zit eigenlijk fout?

Tsja, dit kan makkelijk gebeuren. Denk niet dat er iemand "fout" zit (meer gewoon dat er minstens eentje goed genoeg reageerde), hoewel ik zou zeggen dat een motorrijder (iets) meer geacht mag worden op dit soort situaties te kunnen anticiperen dan een koekblikker.

Kijk eens naar:
- Wat was het snelheidsverschil?
- Kon je zien aankomen dat de auto naar links zou komen? Als die al net op het punt stond ook weer iemand in te halen of zo... Auto's gaan toch meestal niet zo maar naar links met een auto links achter hun op een 3+ baans weg...
- Had de auto in kwestie net stevig rechts ingehaald terwijl jij links inhaalde? Want dan weet je dat het een doorrijder is...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het normaal niet vaak, maar laatst twee keer kort na elkaar: op de snelweg wil ik wil na inhalen weer naar rechts, maar tegelijk komt er iemand naar links (voor hem) dezelfde baan op. Ik had het telkens tijdig door (hopelijk de ander ook, al bleek dat niet uit zijn acties). Maar wie zit eigenlijk fout?

als je op de meest linker baan zit, dan zou je in principe moeten kunnen zien of de rijbaan die je wil gaan gebruiken vrij is, of binnen afzienbare tijd niet meer vrij is.
als je snelheid hoger ligt dan degene die deze baan wil gebruiken dan.
invoegers hebben nog wel eens de gewoonte om met "hoge" snelheid vanaf de invoegstrook meerdere banen in één keer op te schuiven, indien deze sneller rijdt dan jij zou hij zelf moeten inschatten of hij deze manoeuvre kan maken. maar dat doet hij natuurlijk niet...

daarom is het (volgens mij ) zaak om in dit soort situaties meer in de gaten te houden wat er in je dode hoek zit, en daar een inschatting op te maken.
gewoon iets langer links blijven tot er een beter overzicht is lijkt mij de beste oplossing, dat doe ik zelf altijd.

verreweg de meeste kilometers maak ik met een vrachtblik, dit soort ellende maak ik best wel vaak mee...
vooral bij situaties waar men in-en uit moet voegen is de linker baan houden wel een prettige optie.
 
Wat ik nou niet begrijp is waarom ik, als eeuwig hulpvaardige goedgeluimde motorrijder, de f****@#% ENIGE ben die dan even de moeite neemt om een poging te doen e.e.a. in goede banen te leiden. Hebben AL die andere weggebruikers dan zo ongelooflijk veel haast?

Een 'random act of coolness' noemen ze dat in Canada
(it only takes a minute)
 
Een 'random act of coolness' noemen ze dat in Canada
(it only takes a minute)

Precies... Dit soort dingen kun je om de haverklap voor mensen doen, en dat maakt je leven (mijn leven i.i.g.) een stuk "bevredigender", for lack of a better term. Vanochtend ook weer een dame geholpen die in de stromende regen twee volle boodschappentassen in haar fietstassen probeerde te worstelen recht voor de supermarkt. Klanten liepen in en uit, maar niemand die even hielp. Dus ik reed ernaartoe en hield de fiets even vast, en toen was ze in een paar seconden klaar. En zo kan ik aan de gang blijven met de voorbeelden... Ik snap die Canadees wel.

Overigens... Ik geloof niet in karma, maar vaak als ik zelf wat heb schieten mensen me ook sneller te hulp dan dat ik andere mensen anderen te hulp zie schieten. Misschien iets met uitstraling, ik weet het niet.
 
Precies... Dit soort dingen kun je om de haverklap voor mensen doen, en dat maakt je leven (mijn leven i.i.g.) een stuk "bevredigender", for lack of a better term. Vanochtend ook weer een dame geholpen die in de stromende regen twee volle boodschappentassen in haar fietstassen probeerde te worstelen recht voor de supermarkt. Klanten liepen in en uit, maar niemand die even hielp. Dus ik reed ernaartoe en hield de fiets even vast, en toen was ze in een paar seconden klaar. En zo kan ik aan de gang blijven met de voorbeelden... Ik snap die Canadees wel.

Overigens... Ik geloof niet in karma, maar vaak als ik zelf wat heb schieten mensen me ook sneller te hulp dan dat ik andere mensen anderen te hulp zie schieten. Misschien iets met uitstraling, ik weet het niet.

Wat je uitzend krijg je terug....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan