Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
:?
Ik herken dat wel voor het insturen, dan gaat hij over de neus glijden ja...

:?
Misschien laat je je gas dan niet even los voor je instuurt?
In principe hoef je met een huidige voorwielaandrijving niet te glijden, tenzij je met deze temperaturen op winterbanden rijdt.
 
Niks bijzonders meegemaakt gisteravond.
Er viel een klein beetje bevroren vocht terwijl ik op de 27 reed. Verder vormde er langzaamaan zo'n goor vet laagje op m'n vizier van de pekel, best naar nog wel want je zicht wordt er niet beter van (zeker 's nachts met licht van tegenliggers).

Verder in de polder gewoon netjes gereden, omdat het wel glad kon wezen.

Verder niets, nouja op de heenrit op de snelweg een volkswagen bijna over het hoofd gezien, omdat z'n voorlichten alleen zo'n reeks ledlampjes waren en niet een gewone fatsoenlijke koplamp. In allerlei verkeer en schemer valt zo'n auto dan vrij makkelijk weg. Maargoed, ik kijk goed dus ik zag hem wel op tijd, maar moest er nog eens extra voor kijken om te zien of er nou daadwerkelijk geen auto reed.


Al met al niet heel veel boeiends dus..
 
Nou, nog wat meegemaakt vandaag?

Ja, eergisteren.
Rijd op een weg met twee rijstroken en links rijdt een busje.
Het busje rijdt zodanig dicht bij degene die rechts rijdt dat hij niet naar rechts kan.
Bij het volgende verkeerslicht herhaalt zich deze situatie en bij het verkeerslicht daarna valt er gelukkig een gaatje waardoor ik hem rechts voorbij kan.
Bij het volgende verkeerslicht komt ie links naast me staan, we staan beide vooraan.
Ik kijk even opzij en zie dat ie nee zit te schudden naar me, ondertussen maakt zijn rechterhand een beweging langs zijn voorhoofd. maw; je bent maf.

Toen ontplofte ik toch even lichtelijk..... :X
 
:?
Misschien laat je je gas dan niet even los voor je instuurt?
In principe hoef je met een huidige voorwielaandrijving niet te glijden, tenzij je met deze temperaturen op winterbanden rijdt.
Ik lees nu pas dat hij het ook over fwd had en daarna pas over rwd...
Mijn reactie ging dus over rwd

Als je te hard de bocht in gaat begint hij over de voorkant te schuiven. En zoals jij zegt bij fwd ook bij (te veel) gas :Y
 
Vandeweek werd het weer duidelijk dat je altijd moet opletten. :X

Ik zat op de a15 naar het oosten ten hoogte van Papendrecht. Het was al na 21:00, dus het was lekker rustig op de weg. Zat vrachtwagens om in te halen. Ik kom er weer eentje voorbij. Vlak voordat ik hem helemaal voorbij ben, zie ik opeens die wielen mijn richting bewegen. Niks voor hem, geen knipperlicht, het eerste wat in mijn hoofd schiet is, "die gast valt in slaap".

Krijg ik ook nog eens een windstoot vanaf zijn cabine zodra ik toeter, dus ik schiet wiegend hem voorbij. Gelukkig overleefd. :}
 
Vandeweek werd het weer duidelijk dat je altijd moet opletten. :X

Ik zat op de a15 naar het oosten ten hoogte van Papendrecht. Het was al na 21:00, dus het was lekker rustig op de weg. Zat vrachtwagens om in te halen. Ik kom er weer eentje voorbij. Vlak voordat ik hem helemaal voorbij ben, zie ik opeens die wielen mijn richting bewegen. Niks voor hem, geen knipperlicht, het eerste wat in mijn hoofd schiet is, "die gast valt in slaap".

Krijg ik ook nog eens een windstoot vanaf zijn cabine zodra ik toeter, dus ik schiet wiegend hem voorbij. Gelukkig overleefd. :}


Dat zijn van die kleine hartaanval momenten :X
 
Woensdagavond in de auto bij Utrecht van de A27 naar A28: ik neem de afrit UMC/De Bilt. Op de uitvoegstrook rijdt een auto rond de 90 dus ik ga even naar links en haal haar vlot in en ga weer naar rechts. Alles heel normaal en netjes. Er reed verder ook helemaal niemand. Aan het eind van de afrit sta ik bij het stoplicht om naar rechts te gaan (tweebaans) en diezelfde auto van net gaat naast me staan. Prima, niks aan de hand. Stoplicht springt op groen en we maken beiden de bocht naar rechts. We zijn de bocht nog niet door als ik gas geef en meteen echt bovenop m'n rem moet omdat madam hem er zo, als een blind paard voor gooit. De weg blijft gewoon tweebaans dus volledig onnodig. Ik word knap pissig en haal haar weer links in en blijf er naast rijden. Toetertje en binnenverlichting aan maar mevrouw blijft stoïcijns voor zich kijken maar meneer naast haar zit druk te gebaren dat ik rustig aan moet doen :?

Volgende stoplicht als zij voor rechtsaf staat voorgesorteerd en ik voor rechtuit, stap ik even uit en klop op haar raampje om te vragen of ze wel helemaal in orde is. Ze blijft voor zich kijken maar meneer naast haar gooit agressief de deur open en stapt uit en prompt geeft ze gas waarop hij er weer in springt. Ik zit me nog steeds af te vragen of ze het express deed om wat voor bizarre reden dan ook of dat ze gewoon niet kan rijden. Zoals ik iedere dag wel een paar keer meemaak op diverse rotondes waar afsnijden de norm is geworden.

Nou, een heel verhaal maar dan ben ik het ook maar kwijt.
 
Ik rij op de fiets op het Hoofddorpplein, ik steek mijn hand uit naar links want ik blijf op het plein, het fietspad heeft voorrang. Een auto stop voor me voor twee voetgangers op de zebra, maar net als ik voor de auto langs wil, mijn hand ver naar links uitgestoken, gaat 'ie rijden. Ik kom slippend tot stilstand, de auto ook. De dame in de auto begint vervolgens te toeteren en boos naar mij te gebaren. Hoe raar ben je als je bijna een fietser aanrijdt die voorrang heeft, en dan ga je zelf toeteren?
Een fietsagent stopte om te kijken, maar hij had vanaf opzij het kenteken niet kunnen zien.
 
vraagje OT sorry!! wist niet waar het te zeggen

heb een al wat oudere niet glanzende zwart leren broek van hein gericke.
veel van het zwart is grijs geworden, hem hem ooit ingevet maar kreeg dan witte plekken.

ik overweeg hem nu eens in te smeren met zwart schoensmeer, is dat een optie? het is geen dure broek van vele honderden euros maar wil wel dat hij er deftig blijft uit zien.

wat denken jullie?
 
Zoals ik iedere dag wel een paar keer meemaak op diverse rotondes waar afsnijden de norm is geworden.

De overheid denkt dat ze het verkeer 100% veilig kunnen maken. Vandaar overal stoplichten en onzinnige dingen als turbo-rotondes met voorgeprogrammeerde betonnen randen. Het gevolg is dat mensen niet meer hoeven opletten, en blind de betonnen randjes kunnen volgen, zodat als er dan een keer een gewone rotonde is, ze de stomste dingen doen. De moraal: hoeveel "veiligheidsmaatregelen" de overheid ook treft, de gemiddelde bestuurder weet het altijd nog weer dommer te doen.
 
Hoe zit het met pekel op de weg? Hier in ZH zit het akelig dicht rond het vriespunt.


Als we nou allemaal wat geld bij elkaar leggen, dan kopen we alle pekel op, dan kunnen ze niet meer strooien. In de laatste week dat het nog vriest is de prijs van pekel dan astronomisch hoog, en kunnen we het goed verkopen, en dan rijden we alleen die ene week niet. Goed plan toch?
 
vraagje OT sorry!! wist niet waar het te zeggen

heb een al wat oudere niet glanzende zwart leren broek van hein gericke.
veel van het zwart is grijs geworden, hem hem ooit ingevet maar kreeg dan witte plekken.

ik overweeg hem nu eens in te smeren met zwart schoensmeer, is dat een optie? het is geen dure broek van vele honderden euros maar wil wel dat hij er deftig blijft uit zien.

wat denken jullie?
Maak een eigen topic aan... dit heeft helemaal niets te maken met wat je meemaakte onderweg.
 
Vandeweek werd het weer duidelijk dat je altijd moet opletten. :X

Ik zat op de a15 naar het oosten ten hoogte van Papendrecht. Het was al na 21:00, dus het was lekker rustig op de weg. Zat vrachtwagens om in te halen. Ik kom er weer eentje voorbij. Vlak voordat ik hem helemaal voorbij ben, zie ik opeens die wielen mijn richting bewegen. Niks voor hem, geen knipperlicht, het eerste wat in mijn hoofd schiet is, "die gast valt in slaap".

Krijg ik ook nog eens een windstoot vanaf zijn cabine zodra ik toeter, dus ik schiet wiegend hem voorbij. Gelukkig overleefd. :}
Waarna die alsnog in slaap gewiegd werd :]
 
Laatst bewerkt:
De overheid denkt dat ze het verkeer 100% veilig kunnen maken. Vandaar overal stoplichten en onzinnige dingen als turbo-rotondes met voorgeprogrammeerde betonnen randen.

Ik heb er nog eentje: "Ovonde"
(In Huis ter Heide, boven de A28? Wat een gekkenhuis!)
 
Maak een eigen topic aan... dit heeft helemaal niets te maken met wat je meemaakte onderweg.


onnozelaar.....
ik zeg er direct OT bij!!!! negeer het dan als je het u niet boeit.
Wat ben jij ermee als ik voor een mini vraag een topic maak die de boel vervuilt, met 1 of 2 antwoordjes ben ik klaar en is er geen topic voor niks gemaakt.

fijn weekend
 
onnozelaar.....
ik zeg er direct OT bij!!!! negeer het dan als je het u niet boeit.
Wat ben jij ermee als ik voor een mini vraag een topic maak die de boel vervuilt, met 1 of 2 antwoordjes ben ik klaar en is er geen topic voor niks gemaakt.

fijn weekend
Op dit forum wordt wat meer off topic gepermiteert dan op andere fora, maar volgens mij gaat dit zelfs voor m-f te ver. Voor jouw vraag leent een ander topic zich prima, ook wel fijn als er iemand eens gaat zoeken naar eenzelfde antwoord.

Mij een beetje onnozelaar noemen... ik denk dat je op jezelf doelde?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan