Het grote Wat-ik-vandaag-onderweg-meemaakte-topic X

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend op de A10 en A4 weer gezien dat veel automobilisten opeens vergeten hoe hun auto werkt als het gaat hagelen... :')
 
Ik denk, de verklaring van rws gelezen hebbende, dat ze daar dus ook van binnen naar buiten tellen. In hun geval dus van rechts naar links.....

Interessant hoe je tot deze conclusie komt, want in dat hele document staat nergens dat de rijrichting ertoe doet... Sterker nog, in het begin staat al dat de oriëntatierichting onafhankelijk is van de rijrichting.
 
Interessant hoe je tot deze conclusie komt, want in dat hele document staat nergens dat de rijrichting ertoe doet... Sterker nog, in het begin staat al dat de oriëntatierichting onafhankelijk is van de rijrichting.
lees ik dan zo verkeerd? Ze zeggen toch dat ze vanaf de weg as tellen ?
Jij zeg toch ook dat er meestal vanuit de binnen berm naar buiten geteld wordt?

ik zal het nogmaals met wat meer aandacht lezen. B|
 
Vanmorgen een volledig bekofferde BMW voor me in de file, en na een tijdje ging hij voor me aan de kant. Had op zich niet gehoeven, ik vond de snelheid op zich wel prima, maar blijkbaar maakte ik hem toch nerveus -O-
 
"In lengterichting heeft u bepaald op welke weg, bij welk hectometerbord en
op welke afstand van het hectometerbord de te beschrijven plaats zich
bevindt.
Dwarsrichting In dwarsrichting bepaalt u nu de plaats van een baan in vier stappen.
1. Bepaal de soort baan.
2. Bepaal de Weg Oriëntatie Lijn (WOL).
3. Bepaal de positie van de baan ten opzichte van de WOL.
4. Bepaal het volgnummer van de baan ten opzichte van de WOL.
U heeft de plaats nu voldoende beschreven voor bijvoorbeeld het plaatsen
van een portaal."

dus in zijn algemeen van binnen naar buiten vanaf de middenberm (want ik had het over snelwegen) en dan nog het stukje BOL etc etc voor de complexere situaties.

Mis ik iets ?

zie voorbeeld vanaf pg 41
 
Laatst bewerkt:
"In lengterichting heeft u bepaald op welke weg, bij welk hectometerbord en
op welke afstand van het hectometerbord de te beschrijven plaats zich
bevindt.
Dwarsrichting In dwarsrichting bepaalt u nu de plaats van een baan in vier stappen.
1. Bepaal de soort baan.
2. Bepaal de Weg Oriëntatie Lijn (WOL).
3. Bepaal de positie van de baan ten opzichte van de WOL.
4. Bepaal het volgnummer van de baan ten opzichte van de WOL.
U heeft de plaats nu voldoende beschreven voor bijvoorbeeld het plaatsen
van een portaal."

dus in zijn algemeen van binnen naar buiten vanaf de middenberm (want ik had het over snelwegen) en dan nog het stukje BOL etc etc voor de complexere situaties.

Mis ik iets ?

zie voorbeeld vanaf pg 41

:$ Ik zit mij nu heel hard in een hoekje te schamen, want je hebt natuurlijk helemaal gelijk :$
 
Interessant hoe je tot deze conclusie komt, want in dat hele document staat nergens dat de rijrichting ertoe doet... Sterker nog, in het begin staat al dat de oriëntatierichting onafhankelijk is van de rijrichting.
Maar als je het over links/rechts hebt dan doe je dat ten opzichte van de rijrichting (vooruit), anders is het andersom.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren op de A10, dikke file, dus ik er tussendoor. Hoor ik achter me een sirene. De spitsstrook was in gebruik, dus de politieauto moest ook door de file.. even aan de kant, en de rest van mijn rit onder politie-escorte door de file :]
 
Stapte vanochtend buiten met het oog op ik ga met de trein naar het werk (Tilburg)..
kijk de straat door.. ff met het voetje de weg voelen..droog.. Nix trein perfect om te rijden zo..
binnen de bebouwde ging het prima. Helaas bleek de Bredase weg toch net een special stage.. werkzaamheden met heel veel vuil en nattig en glad... '( een maal Tilburg binnen was het weer perfect...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan