Kees Den Haag
MF veteraan
Hmmm goed en slecht nieuws...
Weerstand was 12 ohm tussen zekering (niet-aangesloten kant) en frame. Klinkt als max 1 A, dus een nieuwe zekering er in. Kleintjes waren op, dus 15 vervangen door 20A. Resultaat: rook bij de voetremlichtschakelaar, het ding waar ik al vaker last mee heb gehad, en, stom genoeg, dat ding heb ik er al afgehad ook!
De lampjes-methode werkt inderdaad niet goed, het lampje kreeg slechts 9V i.p.v. 12V, m.a.w. elders was geen brute kortsluiting maar slechts een gammel contact.
Nu nog eens proberen zonder remlichtschakelaar, zou fijn zijn als dat het is, want zonder die schakelaar kan ik in ieder geval rijden (remlicht doet het ook met de hand).
Dat is wel vreemd. Want de symtomen komen niet overeen. Als er een los contact zou zitten bij de voetremschakelaar dan zou het remlicht het niet doen. Als er een sluiting zou zijn dan zou het remlicht constant branden.
Ik denk dat het ergens bij je remlicht zit. Als daar een sluiting zit dan zal op de plek met de hoogste weerstand de meeste warmte ontstaan. Dat zou heel goed de voetremlichtschakelaar kunnen zijn. Ga eens meten met bij je achterlicht.
Even het lampje er uit en meten of je een lage weerstand hebt tussen het frame en het remlicht of tussen het frame en het achterlicht.
Laatst bewerkt: