Sounddragon
MF veteraan
beste Heren,en Dames
ff een paar vraagjes 1
Het zit in de planning om voor een At te gaan kijken.
Zijn er bij de At 1998 , zwakke plekken waar ik specifiek op moet letten bv?
Het rijden met volle bepakking (drie koffers)kom je dan geen vermogen te kort ?
Als je dan een keer op de snelweg terecht komt ,kan je dan gewoon met een gangetje van 120 130 klm ontspannen rijden?
Aan onderdelen is geen tekort!
(heb wel eens een motor gehad waarbij het erg moeilijk en duur aan onderdelen komen was,nee geen Ducati!)
Zn koffersetje (drie) wat is daar de prijs van?
hoop dat jullie me kunnen helpen!!!
Van het weekend ga ik op pad !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zwakke plekken heeft elke machine; de belangrijkste is er eentje waarvoor je vieze fikken moet halen, maar meteen ook de allerduurste om te repareren; de uitgaande as (waar je voortandwiel op zit), bij een verkeerde kettingspanning (te strak) geeft het lager (heel rap) de geest; deze operatie kost je tussen de 1500 en 1800 EUR als je het zelf niet kunt.. (blok eruit en splitsen)
Helaas is dat alleen te checken door het afdekkapje van het tandwiel even te demonteren.. 10 minuutjes werk als je weet hoe en je de goede spullen hebt.. let ook op de speling van het tandwiel zelf tov de as als je hem toch open hebt..
Kijk ook goed naar de velgen, die kunnen niet zo goed tegen zout, als ze rot zijn, zie je meestal het eerst ellende rond het ventielgat of bij de spaken.. die dingen kosten om de een of andere reden goud, en niemand heeft ze liggen.. mochten ze rot zijn: kost je 600 € om te laten vervangen voor een setje nieuwe velgen met RVS spaken..
De tripmeter wil nog wel eens gek doen.. even checken.. ding is ook duur, en zeldzaam 2ehands, check voor deuken in de tank onder het voorste deel van het zadel (duidt op aanrijdingsschade), en iemand gaat vast nog roepen de brandstofpomp, dat is een 'probleemkindje', ik heb er zelf nog nooit een kapot gehad in 40.000 km.. net als spanningsregelaars die wel eens stuk gaan.. kan het allemaal nu doen, en morgen kapot zijn..
Voor de rest zijn het allemaal op te lossen probleempjes.. zolang die as maar goed is, is de rest wel te roggelen met wat moeite en connecties
Het is gewoon en motorfiets als alle andere als je hem gaat bekijken.. let op alle normale punten waar je altijd op let; balhoofdlagers, vorkkeerringen, roest/pekelschade, ketting/tandwielen, remblokken/klauwen/schijven, draai de peilstok er eens uit en kijk hoe de olie eruit ziet, vraag aan de eigenaar hoe en wat er recentelijk aan is gebeurd e.d.
Ik rijd nooit met 3 volle koffers, maar er zijn plenty mensen die hem afladen en dan met duo gaan toeren, dus ik zou me niet druk maken om trekkracht.
Qua koffersets is er veel te koop, en als je serieus wilt gaan reizen met veel bepakking, zou ik daar niet op bezuinigen, daar heb je elke dag mee te maken. Volgens mij lees ik overal de serieuze reizigers roepen dat ze blij worden van Touratech.. en da's meteen de duurste ook uiteraard..
Op het clubforum is ook veel info te vinden.
Heb je een plaatje/linkje/advertentie ?? misschien kent iemand de motor hier
Laatst bewerkt: