Het Kawasaki Z1000SX topic deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Achja import of niet, je weet nooit wat er mee gebeurt is. Koude motor lekker in de toerenbegrenzer jagen kan ook met een NL fiets. Enkel misschien of ie total is geweest, maar ook bij niet import ben je daar niet zeker van. Mijne is import, die van mijn vriendin is import, en mijn vorige Z750 was import, en nergens nog problemen mee gehad ondanks vele km's. Over import zou ik me totaal niet druk maken. Sterker nog, een groot deel van de Z750's zijn import in NL. Er zijn er veel te weinig geleverd aan NL, en daarom zijn er zoveel geimporteerd.

Jou situatie betreft, zou ik wel even goed na denken wat je wil met die ABS. Nu kan je nog terug.
 
Ja opzich dat ie geimporteerd is vind ik niet het ergste. Qua ABS baal ik wel, ik had hem namelijk laten staan als dit wist.

Ik ga iig deze week persoonlijk langs om dit te bespreken. Op de achterkant van het contract staat iets over een vergoeding van 15% die ik moet betalen... lijkt me toch niet van toepassing hier want wat er op de koopovereenkomst staat komt niet overeen met wat ze gaan leveren. Een korting wil ik ook niet, ik wil gewoon een soortgelijk model met ABS.
 
Laatst bewerkt:
Ja opzich dat ie geimporteerd is vind ik niet het ergste. Qua ABS baal ik wel, ik had hem namelijk laten staan als dit wist.

Ik ga iig deze week persoonlijk langs om dit te bespreken. Op de achterkant van het contract staat iets over een vergoeding van 15% die ik moet betalen... lijkt me toch niet van toepassing hier want wat er op de koopovereenkomst staat komt niet overeen met wat ze gaan leveren. Een korting wil ik ook niet, ik wil gewoon een soortgelijk model met ABS.


Dat zou wel raar zijn als jij die 15% zou moeten betalen. Eerder zij.. Ik zou als je je er niet goed bij voelt, een andere nemen. Wel goed die advertentie foto's bewaren en een foto of kopie van je koopovereenkomst maken, je weet maar nooit.. Jou motor voldoet gewoon niet aan de omschrijving.
 
Achja import of niet, je weet nooit wat er mee gebeurt is. Koude motor lekker in de toerenbegrenzer jagen kan ook met een NL fiets. Enkel misschien of ie total is geweest, maar ook bij niet import ben je daar niet zeker van. Mijne is import, die van mijn vriendin is import, en mijn vorige Z750 was import, en nergens nog problemen mee gehad ondanks vele km's. Over import zou ik me totaal niet druk maken. Sterker nog, een groot deel van de Z750's zijn import in NL. Er zijn er veel te weinig geleverd aan NL, en daarom zijn er zoveel geimporteerd.

Jou situatie betreft, zou ik wel even goed na denken wat je wil met die ABS. Nu kan je nog terug.

Ik las serieus "Mijn vriendin is import" _O- _O-
 
Denk trouwens dat ABS achteraf inbouwen niet eens een optie is. De abs pomp zelf kost alleen al (nieuw) 1500 euro, afgezien van de elektronica en leidingen die er ook nog eens bij horen.
 
Denk trouwens dat ABS achteraf inbouwen niet eens een optie is. De abs pomp zelf kost alleen al (nieuw) 1500 euro, afgezien van de elektronica en leidingen die er ook nog eens bij horen.


Nee idd niet doen. Erg link dit soort dingen.
 
Ben dus langs geweest vandaag :)

Het bleek inderdaad een foutje te zijn van degene die de motor bij hun in het systeem heeft gezet, hij begreep ook meteen dat dit erg vervelend voor mij was en stelde zelf al meteen voor om de aankoop terug te draaien of om een gelijkwaardige motor uit te zoeken. Nu had ik van te voren al andere motoren zitten bekijken op de motoport website, en ze hadden inderdaad in een ander filiaal een mooie ZZR1400 staan MET abs :P

Hij heeft gebeld met die andere motoport of ze hem konden overnemen en dat ging zeker lukken, dus ze gaan hem morgen daar ophalen en dan kan ik hem deze week uitproberen. Hij was wel iets (paar honderd) duurder dus uiteindelijk hebben ze alsnog meer geld aan me verdiend, mede vanwege de manier hoe het opgelost werd gunde ik ze dat ook wel. De accessoires die ik had gekocht zetten ze gewoon over op die 1400.

Gaat dus om Motoport Rockanje het bovenstaande verhaal :t
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd! netjes opgelost ook. En zeker een andere fiets, wat een beest zeg!
 
Geïnteresseerd in een Kawasaki rugzak??
Zie mijn advertentie Kawasaki rugzak OGIO No Drag Mach 5

Bij interesse graag reageren in het verkooptopic.

DSC_0371_2.JPG
 
Nog even iets om over te hebben. Ik heb een Z1000sx bouwjaar 2013. Ik ben met de vering en de in- en uitgaande demping bezig geweest. Wat mij opgevallen was is dat er aan de voorzijde bij de voorvork maar aan 1 zijde de ingaande demping is intestellen. Vreemd of zie je dat wel vaker? Terwijl in het originele instructie boekje staat dat je de ingaande demping aan 2 zijde moet instellen. Vreemd of niet? Ik ben met de vering bezig geweest omdat ik vond dat de motor met het sportievere stuurwerk in bochtenrijk Duitsland met de instelling die ik oorspronkelijk had niet mee te rijden was. Ik heb hem dus harder gezet. Maar ik moet zeggen dat de motor wel beter is gaan sturen dan voorheen maar toch niet wat ik gewend ben met mijn vorige motor de zx9r uit 1998. Hebben jullie ook die ervaring en zoja, welke instellingen hebben jullie gedaan om de motor beter en strakker door de bochten te krijgen. Met name de korte achter elkaar liggende bochten heb ik het gevoel dat de motor beter aftestellen is. Misschien dat het aan de banden ligt? Ik heb er de orginele banden nog onder liggen. De Bridgestone 20. Afm.190 breed achter. Nog een vraag. Ik heb een set banden liggen van de ZX9r breedte 180 achter. Zou deze ook op de achter velg gemonteerd kunnen worden? Heeft daar iemand ervaring mee?
 
Nog even iets om over te hebben. Ik heb een Z1000sx bouwjaar 2013. Ik ben met de vering en de in- en uitgaande demping bezig geweest. Wat mij opgevallen was is dat er aan de voorzijde bij de voorvork maar aan 1 zijde de ingaande demping is intestellen. Vreemd of zie je dat wel vaker? Terwijl in het originele instructie boekje staat dat je de ingaande demping aan 2 zijde moet instellen. Vreemd of niet? Ik ben met de vering bezig geweest omdat ik vond dat de motor met het sportievere stuurwerk in bochtenrijk Duitsland met de instelling die ik oorspronkelijk had niet mee te rijden was. Ik heb hem dus harder gezet. Maar ik moet zeggen dat de motor wel beter is gaan sturen dan voorheen maar toch niet wat ik gewend ben met mijn vorige motor de zx9r uit 1998. Hebben jullie ook die ervaring en zoja, welke instellingen hebben jullie gedaan om de motor beter en strakker door de bochten te krijgen. Met name de korte achter elkaar liggende bochten heb ik het gevoel dat de motor beter aftestellen is. Misschien dat het aan de banden ligt? Ik heb er de orginele banden nog onder liggen. De Bridgestone 20. Afm.190 breed achter. Nog een vraag. Ik heb een set banden liggen van de ZX9r breedte 180 achter. Zou deze ook op de achter velg gemonteerd kunnen worden? Heeft daar iemand ervaring mee?

Dat je wat aan één zijde van de vork kan instellen komt vaker voor. Hoe dit bij de z1000sx zit durf ik niet met zekerheid te zeggen. Als je slim bent ga je een keer langs een hyperpro (of andere vering specialist) opendag o.i.d. waar ze je vering gratis afstellen. Dit kan echt een hoop schelen. Of misschien heeft Hans een tip voor je :)
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de bovenstaande tips. Ik wilde ook naar de open dag van Hyperpro, maar moest die dag werken. Dus dit jaar ga ik zeker een keer bij ze langs. Maar toch ben ik benieuwd of jullie dat gedrag wat ik eerder heb omschreven ook hebben van de Z1000sx ook hebben. En wat hebben jullie daar aan gedaan?
 
De standaard vering is idd vrij zacht.
Ik heb de voorzijde een stuk strakker gezet.
En achter een Wilbers set gemonteerd.

Achterband bij de eerste wissel vervangen voor een 180.
Een smallere band sturt wat makkelijker.
 
Beste Kawa-RG

Twee weken terug schreef ik:

@ Kawa-RG

Waar woon je ?
Misschien heb ik een goede banden- en veringspecialist in één voor je.

gr. Hans

Je hebt er niet op gereageerd maar ik weet nog steeds een hele goede bandenspecialist én Hyperpro-dealer in één.

Ik ben er al jaren klant en met menig motorfiets die in zijn handen is geweest kon ik daarna twee keer zo hard en twee keer zo plat door de bocht.

Voor bandenadvies kijkt ie naar je bandenslijtage en naar je rijgedrag.
Zo weet hij ook de (Hyperpro) vering optimaal voor je af te stellen.

Geen idee of ik hier reclame mag maken.....

2Tires | Motorspecialist van Almere

groet Hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan