Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik had dus een vraagde, ik heb van de week (dinsdag)een eenzijdige ongeluk gehad. Nu is mijn motor gelukkig niet total los maar er is wel het een en ander beschadigd geraakt. ik ben all risk verzekerd.
nu ik heb ik m ook gelijk weggebracht naar de dealer (Motor city Amsterdam)
naar mijn mening vind ik alles een beetje traag gaan want de schade is inmiddels nog steeds niet getaxeerd. nu vroeg ik mij eigenlijk af hoe het straks in zijn werking gaat met het betalen repareren en bestellen van onderdelen. voor zo ver ik het heb begrepen. gaat dit zeker een maand duren. (er word door mijn verzekering dinsdag een expertise gestuurd naar motor city om ook de schade te taxeren dan word er rapport gemaakt en naar zijn kantoor gestuurd 7, 8 dagen. en dan moet ik wachten op het bedrag dat ik krijg om hem te repareren. maar wat ik dan weer van motorcity heb begrepen is dat zij niks gaan doen tot ik betaal.. naar mijn mening vind ik het een beetje kut lopen en vind ik dat zij financieel mij der buiten kunnen laten ende geldzaken met elkaar op kunnen lossen. en ik zo snel mogelijk geholpen word om mijn motorweer te kunnen gebruiken voor woon-werkverkeer. (van beide partijen is er geen vervangende motor te krijgen)

graag jullie ervaring en mening?
 
Ik heb mijn schade door Koos van Wijk in Zoetermeer laten taxeren.
Zodra er toezegging van de verzekering is, gaat er gelijk gewerkt worden.
Dan moet je inderdaad geluk hebben dat de onderdelen beschikbaar zijn en er tijd
is in de werkplaats. Ik had gezegd doe maar rustig aan maar, na mate het weer
beter werd begon er nog wel wat te jeuken.
Voor een heel schappelijk bedrag kon je een tijdelijke motor meenemen Fazer geloof ik.

Al bij al heb ik een goede ervaring bij Koos.
Goede vent!
 
Laatst bewerkt:
Hoi Kream,

Je bent verkeerd geïnformeerd, wij gaan aan de slag nadat de verzekeraar zijn akkoord heeft gegeven. Heb je morgen tijd om even langs te komen bij MOTOR City Amsterdam? Ik heb even nagevraagd en er is een leenmotor voor je beschikbaar. We zijn vanaf 12 uur open en vraag even naar Peter. Hij kan je verder helpen.
 
:^ :} idd perfect.

Komen er vandaag nog MT-07`s op het TT-circuit? Ik vertrek zo die kant op. Voor het eerst op de motor naar een race :o . Deed dat eigenlijk altijd per fiets.

Helaas, was er graag heen gegaan maar helaas niks kunnen regelen :(

Hoe was t geweest?
 
Goedemiddag!

Afgelopen weekend mijn '05 Z750 verkocht en nu rustig aan het kijken naar een vervanger. Collega wees mij op de MT-07, nog meer voormalige Z750 rijders die een goede overstap naar de MT-07 hebben gemaakt?

Ben een rustige toerrijder, snelheid en vermogen staan niet bovenaan de verlanglijst. Makkelijk sturen en fun wel.
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag!

Afgelopen weekend mijn '05 Z750 verkocht en nu rustig aan het kijken naar een vervanger. Collega wees mij op de MT-07, nog meer voormalige Z750 rijders die een goede overstap naar de MT-07 hebben gemaakt?

Ben een rustige toerrijder, snelheid en vermogen staan niet bovenaan de verlanglijst. Makkelijk sturen en fun wel.

Dat klinkt allemaal alsof je de juiste fiets gevonden hebt.

Z750 is een 4 in-lijn met 106 pk.
MT-07 is een 2 klapper met beduidend minder paardjes.
2 verschillende fietsen dus.
Ik zou een keer gaan proefrijden of 1 dag (mooi weer) MT-07 huren.

Dan weet je het zeker.
 
Helaas, was er graag heen gegaan maar helaas niks kunnen regelen :(

Hoe was t geweest?

Was erg leuk! Michael in de Superbikes vierde zien worden :Y . De Supersport 300 was trouwens ook erg spannend. Deroue is daar eerste in geworden.

Goedemiddag!

Afgelopen weekend mijn '05 Z750 verkocht en nu rustig aan het kijken naar een vervanger. Collega wees mij op de MT-07, nog meer voormalige Z750 rijders die een goede overstap naar de MT-07 hebben gemaakt?

Ben een rustige toerrijder, snelheid en vermogen staan niet bovenaan de verlanglijst. Makkelijk sturen en fun wel.

Ik kom van een 4-cilinder 600cc motorfiets af (iets meer dan 100 PK). Eenmaal op de MT-07 proef gereden was ik helemaal verkocht. Vermogen genoeg en meer koppel dan een 4 cilinder. Het blok vind ik erg smeuïg en de MT vind ik snel zat. Zou eens gaan proefrijden op een MT. Dan weet je ieder geval wat meer :) . Bijkomend voordeel is dat ie ook nog eens erg zuinig is.
 
Goedemiddag!

Afgelopen weekend mijn '05 Z750 verkocht en nu rustig aan het kijken naar een vervanger. Collega wees mij op de MT-07, nog meer voormalige Z750 rijders die een goede overstap naar de MT-07 hebben gemaakt?

Ben een rustige toerrijder, snelheid en vermogen staan niet bovenaan de verlanglijst. Makkelijk sturen en fun wel.

Ik had naast mijn nicknaam ook een Honda CBR600FS er naast maar daar reed ik te weinig op en heb die los verkocht en mijn MSX125 ingeruild voor de MT omdat ik wat meer vermogen wilde hebben dan die 125cc. Racer was leuk maar ben ook een rustige rijder en vond het voorover gebukt zitten zat dus voor deze fiets gekozen, ook omdat ie toentertijd net uit was. Klein uurtje op proef gereden bij Goedhart motoren en meteen aangeschaft. Vermogen zat en kan hard zat. Heb zelf 206km/h op de teller een keer gehad maar dat is niet fijn rijden met een naked. Ga zelf zoals iedereen hier zegt een keer proefrijden. Ze worden niets voor niets in de regio Utrecht als les motor gebruikt...
 
Eindelijk bevestiging : :]
Geachte MT Tour deelnemer,

Wij begroeten u graag op zaterdag 6 mei tussen 10:00 en 13:00 uur in De Kromhouthal te Amsterdam voor de proefrit op het Yamaha MT model waarvoor u gekozen heeft.

Locatie:
De Kromhouthal
Gedempt Hamerkanaal 231
1021 KP Amsterdam

11.00 uur is goed, zie je morgen!

Nieuwe kansen nieuwe ronden, afspraak staat nog ? Anders ga ik zelf wel.
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk bevestiging : :]
Geachte MT Tour deelnemer,

Wij begroeten u graag op zaterdag 6 mei tussen 10:00 en 13:00 uur in De Kromhouthal te Amsterdam voor de proefrit op het Yamaha MT model waarvoor u gekozen heeft.

Locatie:
De Kromhouthal
Gedempt Hamerkanaal 231
1021 KP AmsterdamNieuwe kansen nieuwe ronden, afspraak staat nog ? Anders ga ik zelf wel.


MT-10 toch?
Ik zeg vol gas op die lollie!

Goed nieuws van de leverancier de SC-Project black is onderweg.
Werd ook tijd ook....
 
Laatst bewerkt:
Ik ook een email voor proefrit (MT09) tussen 10:30 en 13:00
Hopelijk gaat het nog lukken want inmiddels wat extra dingen in me agenda staan
 
Dank voor de antwoorden, zal idd eens langs een dealer.

Succes!

Ik zie dat je uit Groningen komt. Ik woon in Rolde (op een steenworp afstand van Assen). Ik heb mijn MT-07 bij Gebben motoren in Rogat gekocht. Daar ook proefgereden op een MT-07.

Hahaha, goed opgelet :} , nu proberen erop te komen en niet eraf te vallen...
Ben maar 1.63m ;(

Zal vast goed komen toch :) . Ik ben zelf niet veel groter dan jou (1.71 meter). Ik kom ook niet bij alle motoren goed met mijn voeten aan de grond. Als je maar rijdt, dan komt dat wel goed.
 
Haha, ja zo zie je maar. Ik hoop dat je het leuke video's vond. Deze uitlaat beviel mij echt ontzettend. Ik vond dit zelf een hele mooie uitlaat en ik vind het dan ook belangrijk dat niet iedereen zo iets heeft, en dat was ook het geval. Maar iedereen die ik er over sprak was er wel helemaal lyrisch van.

Ik zat zelf met precies dezelfde uitlaten die ik mooi vond voor mijn 07. Voor mij is de Akra afgevallen omdat deze geen E-keur heeft. Ik durf echt niet zonder E-keur te rijden.

Montage was inderdaad echt een eitje. Wij zijn denk ik 25 minuten bezig geweest met demontage van de originele uitlaat EN montage van de nieuwe. Stelde echt geen zak voor.

edit: als dame zijnde? :o JONGENS, WE HEBBEN EEN DAME IN DIT FORUM *O* *O* *O* *O*

Haha, ben ik de enige dame hier? Had wel wat meer vrouwen verwacht - ik voel me vereerd :]
 
Succes!

Ik zie dat je uit Groningen komt. Ik woon in Rolde (op een steenworp afstand van Assen). Ik heb mijn MT-07 bij Gebben motoren in Rogat gekocht. Daar ook proefgereden op een MT-07.Zal vast goed komen toch :) . Ik ben zelf niet veel groter dan jou (1.71 meter). Ik kom ook niet bij alle motoren goed met mijn voeten aan de grond. Als je maar rijdt, dan komt dat wel goed.

Zeg Wim, ik had gezien dat jij ook een lava rode MT-07 hebt en toen ik bij Gebben ging kijken voor een MT-07 stond er ook een lava rode met een "verkocht" sticker erop. Dat was begin Augustus, toevallig die van jou misschien?
 
Zeg Wim, ik had gezien dat jij ook een lava rode MT-07 hebt en toen ik bij Gebben ging kijken voor een MT-07 stond er ook een lava rode met een "verkocht" sticker erop. Dat was begin Augustus, toevallig die van jou misschien?

Dat is dan een andere MT-07 geweest. Ik heb de mijne april vorig jaar gekocht :) . Jij hebt de MT ook bij Gebben vandaan?
 
Zal vast goed komen toch :) . Ik ben zelf niet veel groter dan jou (1.71 meter). Ik kom ook niet bij alle motoren goed met mijn voeten aan de grond. Als je maar rijdt, dan komt dat wel goed.

Was ik maar 1.71m had ik veel minder problemen in mijn leven.
Ik heb korte poten, dus voor motorbroeken moet ik speciaal verkort bestellen.
Vandaar ook mijn twijfels of ik bij de grond kom...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan