Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb serieus nog een half uur staan wachten _O- _O-

Ik sta er zaterdag weer;)

Eindelijk bevestiging : :]
Geachte MT Tour deelnemer,

Wij begroeten u graag op zaterdag 6 mei tussen 10:00 en 13:00 uur in De Kromhouthal te Amsterdam voor de proefrit op het Yamaha MT model waarvoor u gekozen heeft.

Locatie:
De Kromhouthal
Gedempt Hamerkanaal 231
1021 KP AmsterdamNieuwe kansen nieuwe ronden, afspraak staat nog ? Anders ga ik zelf wel.
 
Hahaha die ken ik al. Zo heb ik hem niet geoefend.
Ach ja ik zie wel. Ik heb een CBR gehad met seatheight van 82cm en dat ging ook maar net.
Komt goed!
 
Ik zit er eigenlijk juist aan te denken om m'n motor te verhogen :P 1.90m op een MT-07, volgens mij is de verhouding beetje raar om te zien :)

Maargoed er zijn lowering kits te koop (dogbones, of vering bij bijv. hyperpro)
 
Laatst bewerkt:
Zijn er genoeg van jouw lengte op een 07 hoor bud. Als het voor de zithoogte is zou ik eerder je zadel laten opvullen oid. Heeft dan ook geen potentieel nadelige effecten op het rijgedrag van de motort.
 
Zijn er genoeg van jouw lengte op een 07 hoor bud. Als het voor de zithoogte is zou ik eerder je zadel laten opvullen oid. Heeft dan ook geen potentieel nadelige effecten op het rijgedrag van de motort.

Ow neuh, was meer een grap.
Had toevallig paar weken terug bij het stoplicht een auto naast me, vrij nieuwe golf gti met twee petten. Hoorde de bestuurder zeggen wat aan grappig klein motortje (raam was open). Beetje lachen en doen _O- . Maargoed, heb ze toen t licht op groen ging niet meer in mijn spiegel gezien zo klein werden ze :] Maar groot is ie niet, maar komt de wendbaarheid ten goede *O*

Overigens snap ik sowieso niet wat mensen met een dure 'snelle' golf hebben.
Blijft er hetzelfde uitzien als 80% van je straat... saaie bak _O-
Staat bij mij in de straat een 'R'? Weenie, ziet er hetzelfde uit als de leasegolf van mijn collega.
Klinkt net als ik als ik pittig gegeten heb wanneer dat ding schakelt. prfft prfft :')
 
Laatst bewerkt:
Hoorde de bestuurder zeggen wat aan grappig klein motortje (raam was open). Beetje lachen en doen _O- . Maargoed, heb ze toen t licht op groen ging niet meer in mijn spiegel gezien zo klein werden ze :] Maar groot is ie niet, maar komt de wendbaarheid ten goede *O*

Dat herken ik wel BoNeZ.
Veel mensen hebben geen idee wat voor potent motortje dit is.
Je ziet het er gewoon niet aan af.
Zelf had ik bijna het idee dat het meer werken is
op een 80cc Kreidler of Zundapp dan een MT-07.
Hij is heel erg wendbaar en dat is wel de grootste
redenen geweest overstag te gaan tijdens de aankoop.
Je kan er lekker rustig mee toeren maar je kan
ook goed flink aan het gas hangen.
En aangezien je nergens harder mag dan 130kmh is deze
motor dan ook meer dan genoeg voor mij.
 
Haha, lekker BoNeZ. Zo heb ik ze het liefste. Met de illusie dat ze een snelle bak hebben mogen uitkiezen en vervolgens HELEMAAL zoek gereden worden. Zeg maar, ook geen sprake van 'Ja in het begin hield ik je wel bij'. Nee. Vriend. Jij met je Gülf/BMW/Audi/Volvo/etc was helemaal nergens.
 
Dat herken ik wel BoNeZ.
Veel mensen hebben geen idee wat voor potent motortje dit is.
Je ziet het er gewoon niet aan af.
Zelf had ik bijna het idee dat het meer werken is
op een 80cc Kreidler of Zundapp dan een MT-07.
Hij is heel erg wendbaar en dat is wel de grootste
redenen geweest overstag te gaan tijdens de aankoop.
Je kan er lekker rustig mee toeren maar je kan
ook goed flink aan het gas hangen.
En aangezien je nergens harder mag dan 130kmh is deze
motor dan ook meer dan genoeg voor mij.

Klopt idd. Het rijdt net als mijn BMX trapfiets vroeger qua houding met sturen.
Maar trekt wel goed op, meeste supersports hebben er problemen mee om bij te houden, zeker in de bochten (al ligt dat vaak meer aan het bochtenwerk en durf).
Met deze motor is alles gewoon makkelijker en controleerbaar.

Haha, lekker BoNeZ. Zo heb ik ze het liefste. Met de illusie dat ze een snelle bak hebben mogen uitkiezen en vervolgens HELEMAAL zoek gereden worden. Zeg maar, ook geen sprake van 'Ja in het begin hield ik je wel bij'. Nee. Vriend. Jij met je Gülf/BMW/Audi/Volvo/etc was helemaal nergens.

Zal best wel wat sneller zijn, Tesla (snelle versie) oid.
Maar dan kan je ook 10 MT-07's kopen dus tja.
W.b. prijs/prestaties ben je met een motor altijd beter uit.
Overigens die 1e Tesla, Lotus kloon of de niet zo snelle pak je wel met de MT.
Zit hier op mijn werk op een industrieterrein met veel auto dealers/garages.
Tot nog toe gepakt met stoplicht sprintje:
Porsche 911 Targa S
Mercedes E 211 AMG
Audi R8
Ferrari 360 Modena

Motors:
ER6N
CBR600r
GSX-R 600
Buell naked apparaat ( geen idee wat voor type)
Ducati Monster 900
maar dat zal meer aan de bestuurder liggen.

Gezien de prijs van de MT en dan die auto's vind ik het wel humor :+
 
Nog iemand die naar Amsterdam gaat zaterdag vanuit omgeving Rotterdam die mee op wil rijden?
Ik wil er om 10:00 zijn want heb smiddags andere dingen te doen.
 
Vandaag de SC-Project black binnen gekregen.
Montage was zo gepiept.

Wat een schaamteloos geluid.
Zeker nu ik al 1.5 jaar met de originele uitlaat rond rij
is dit wel even wennen. De db-killer blijft er mooi inzitten.
Dat gaat gewoon te ver....
Aan het gas hangen gaat nu ook samen met nagekeken worden.
Dat was met de standaard uitlaat wel subtieler en kwam dat niet
gelijk zo ordinair over. Maar dat neem ik dan maar voor lief:)
 
Dat herken ik wel BoNeZ.
Veel mensen hebben geen idee wat voor potent motortje dit is.
Je ziet het er gewoon niet aan af.
Zelf had ik bijna het idee dat het meer werken is
op een 80cc Kreidler of Zundapp dan een MT-07.
Hij is heel erg wendbaar en dat is wel de grootste
redenen geweest overstag te gaan tijdens de aankoop.
Je kan er lekker rustig mee toeren maar je kan
ook goed flink aan het gas hangen.
En aangezien je nergens harder mag dan 130kmh is deze
motor dan ook meer dan genoeg voor mij.

Hier ben ik het zeker mee eens! Hij rijdt gewoon super goed en er zit aardig wat pit in. Enige tijd geleden reed een Kawasaki Supersport mij voorbij. Ik daar achteraan gereden en kon hem goed volgen. Hij vondt het alleen niet zo leuk en liet mij met handgebaren inhalen :X .

Prima motor dus de MT-07 *D .
 
Wat een schaamteloos geluid.
Zeker nu ik al 1.5 jaar met de originele uitlaat rond rij
is dit wel even wennen. De db-killer blijft er mooi inzitten.

Haha mooi he! Ik ben 1x me borg boutje verloren van me DB-Killer en hij schoot er zo uit terwijl ik stil stond en een trottoir probeerde op te komen.
Ding gelijk vast gezet met blauwe loctite want idd prachtig geluid maar zonder killer WAY TO LOUD. :P
 
Haha mooi he! Ik ben 1x me borg boutje verloren van me DB-Killer en hij schoot er zo uit terwijl ik stil stond en een trottoir probeerde op te komen.
Ding gelijk vast gezet met blauwe loctite want idd prachtig geluid maar zonder killer WAY TO LOUD. :P

Bedankt Rembrandt. Dat ga ik ook doen want,
zonder db-killer is het gewoon een No-Go voor mij.
Heb hem voor de grap even eruit genomen zojuist.
Lijkt wel een Harley on red bull:)

Bij het terug erin draaien van de inbus viel het schroefje achter de kap...
Gelukkig een magneetje en een paperclip bij de hand. Na paar minuten had ik
hem gelukkig weer.
 
Ja ik heb hem onlangs ook laten vallen ook in de carbon kap. Heb de demper eraf moeten halen want kon er niet meer bij.
Motor op ze achterwiel zetten en schudden is ook wat _O-

Mijn DB-Killer rammelt trouwens beetje in de demper. Hij kan van links naar rechts schuiven.
Heb jij dat ook? Zit eraan te denken om hem door iemand te laten punt lassen zodat ie niet meer los komt.
 
Moet helaas toch verstek laten gaan! Komt wat tussendoor waardoor ik niet meer kan gaan. Hoop dat je dit op tijd leest!

Eindelijk bevestiging : :]
Geachte MT Tour deelnemer,

Wij begroeten u graag op zaterdag 6 mei tussen 10:00 en 13:00 uur in De Kromhouthal te Amsterdam voor de proefrit op het Yamaha MT model waarvoor u gekozen heeft.

Locatie:
De Kromhouthal
Gedempt Hamerkanaal 231
1021 KP AmsterdamNieuwe kansen nieuwe ronden, afspraak staat nog ? Anders ga ik zelf wel.
 
Moet helaas toch verstek laten gaan! Komt wat tussendoor waardoor ik niet meer kan gaan. Hoop dat je dit op tijd leest!

Ja op tijd gelezen :) , maakt niet uit. Ga ik zelf wel.
Even kijken en als het niks is zoals de vorige keer op circuit ben ik ook zo weer pleite.

We moeten weer eens een keer met z'n allen meeten ergens.....
 
Ja op tijd gelezen :) , maakt niet uit. Ga ik zelf wel.
Even kijken en als het niks is zoals de vorige keer op circuit ben ik ook zo weer pleite.

We moeten weer eens een keer met z'n allen meeten ergens.....

Ben ik groot voorstander van.
Lijkt mij wel leuk om jullie een keer live te zien:)
Het weer gaat ook mee zitten dus gooi maar een datum.
 
Zit mijn voorband er wel goed op?
Vandaag viel me op dat de richting van het profiel naar achteren wijst (gezien vanuit het raakvlak met de grond). Volgens mij wordt het water zo juist onder de band geperst, of niet? De richting van het profiel van de achterband is namelijk precies andersom. Zie foto.

full
 
Zit mijn voorband er wel goed op?
Vandaag viel me op dat de richting van het profiel naar achteren wijst (gezien vanuit het raakvlak met de grond). Volgens mij wordt het water zo juist onder de band geperst, of niet? De richting van het profiel van de achterband is namelijk precies andersom. Zie foto.

[afbeelding]

Die van mij zit er ook zo op dus dat zal wel OK zijn zo.
Ik heb mij hier niet in verdiept, heb hier ook verder geen verstand van.
 
Zit mijn voorband er wel goed op?
Vandaag viel me op dat de richting van het profiel naar achteren wijst (gezien vanuit het raakvlak met de grond). Volgens mij wordt het water zo juist onder de band geperst, of niet? De richting van het profiel van de achterband is namelijk precies andersom. Zie foto.

[afbeelding]

Bij mij zit de band ook zo, en die is nog niet vervangen. Maar het klopt wel want het middelste deel van de band raakt de weg eerst en spreid daarna naarbuiten en duwt zo het water eruit.
 
Zit mijn voorband er wel goed op?
Vandaag viel me op dat de richting van het profiel naar achteren wijst (gezien vanuit het raakvlak met de grond). Volgens mij wordt het water zo juist onder de band geperst, of niet? De richting van het profiel van de achterband is namelijk precies andersom. Zie foto.

[afbeelding]

Op de zijkant van je band is ook een pijl weergegeven wat de draairichting moet zijn. Die zal wel in de goede richting staan ;) .

Heb één keer meegemaakt dat een bandenboer mijn band er verkeerd op had gezet. Kwam er gelukkig achter in de zaak (had een losse veld mee), dus konden ze de band weer goed monteren.
 
Nou ben op de Yamaha MT-Event geweest. Hier wat foto's voor de indruk. Sorry niet alle foto's zijn scherp.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full


Als je geen proefrit gepland had staan had je weinig daar te zoeken naar mijn mening.
Anyway, ik had een proefrit gereserveerd op de MT-10, wat een groot apparaat man!
De mijne was voorzien van een ruitje en een comfortzadel volgens mij wat voor mij onhandig bleek te zijn ivm mijn lengte, ik moest erg scheef gaan zitten om bij de grond te komen.
We gingen in een groepje van 6 rijden (alle mt's door elkaar) met een voorrijder dus 7 man rijden. Een kleine 50 min gereden rondom Amsterdam. Heel af en toe het gas open kunnen trekken en man o man wat gaat dat hard. De mapping heb ik standard gelaten en stond op Stand A. Feedback van het blok miste ik wel, remmen op de motor deed bijna niets zoals ik dat wel heb op mijn eigen MT. Veel bij remmen dus geblazen. Ik reed als 2e volger maar die meneer voor mij kon geen lijn houden en ik kon daardoor ook niet de baksteen formatie goed hanteren, ook moest ik vaak bijremmen. Hij reed ook een MT-10 en achter mij ook, die zag ik op de rechte stukken steeds kleiner worden in mijn Spiegel. Al met al een dikke fiets die mocht ik hem ooit nemen echt verlaagd dient te worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan