Het RS250 & RGV 250 topic: Tijd voor slicks... deel 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gister even wat plaatjes geschoten.

Bartje zou je deze in de begin post willen zetten?
full
 
zo als de meesten (of de minsten) van jullie weten heb ik de rgv van jan over genomen
ja ik ben die gene die aan het lopen was met de schakelaar op normaal om er achter te komen dat de fiets perfect werkte op de reserve stand.
nu heb ik bij jan zo ongeveer 2,5 motor gekocht
daar mee bedoel ik dat ik veel xtra heb en mijn schuur is niet al te groot
dus mocht je iets zoeken (willen kopen voor niets gaat de zon op en neer) dan vertel het
ik heb veel echter ik ga niet alles weg doen maar hoe dan ook vraag en ik kijk

groet

willem

Wat wil je kwijt? Ben nog op zoek naar wat onderdelen, oa een dashbordje etc.

Pm?

Jan
 
Hoi kan er mij iemand mij vertellen waar ik nieuwe dempers kan kopen voor de rgv.
Ik heb tyga tegen gekomen en dan nog wat chinese troep op ebay maar die wil ik niet.
Iemand een idee?
 
Hallo..
Weet iemand nog een goed passende paddockstand voor de voorkant?
Het gaat om het oude model rs
 
Laatst bewerkt:
Als je je wiel niet hoeft te wisselen past iedere willekeurige standaard die onder de vorkpoten moet.

Als je wel je wielen wil wisselen moet je er een hebben die onder het balhoofd kan. Een passende (zonder dat je het voorspatbpord moet verwijderen) heb ik echter nog niet gevonden....
 
Als je je wiel niet hoeft te wisselen past iedere willekeurige standaard die onder de vorkpoten moet.

Als je wel je wielen wil wisselen moet je er een hebben die onder het balhoofd kan. Een passende (zonder dat je het voorspatbpord moet verwijderen) heb ik echter nog niet gevonden....

Balhoofdbok is het meest ideaal, kan je behalve je wielen ook je voorpoten eruit halen.
Een bok voor onder de voorpoten heb ik ook niet, tenminste, ik heb er wel 1 maar die werkt niet echt lekker bij het opbokken.
 
Beide heb ik. Voor circuitdagen gebruik ik de simpele onder voorpoten. Voor reparaties de balhoofd-versie.

Even opletten bij de simpele. Daar zitten vaak puntjes op die in je voorpoten vallen. Soms ligt de motor dan op de as op de puntjes. Dan krijg je je as er bijna niet uit en al helemaal niet weer in.
 
Laatst bewerkt:
He kut dit heb ik net te laat gelezen..
Ik heb er een van datona gekocht..eentje voor onder de voorpoten.
Ik draai op me werk wel wat konische adaptors zodat de steekas vrij ligt.
Ik heb sinds zaterdag mijn rs weer rijdend..nieuwe zuigers bandjes en nog wat kleine dingetjes.
Maar nou was gister de telleraandrijving in het voorwiel kaput gegaan.
Inmiddels alweer een nieuwe op komst..
Nog een vraagje...moeten de klauwen los als ik het voorwiel eruit wil halen?
Ik hoef eigenlijk alleen maar het wiel eruit en wat naat beneden om de telleraandrijving te vervangen..
Bedankt voor het meedenken..hehe
 
He kut dit heb ik net te laat gelezen..
Ik heb er een van datona gekocht..eentje voor onder de voorpoten.
Ik draai op me werk wel wat konische adaptors zodat de steekas vrij ligt.
Ik heb sinds zaterdag mijn rs weer rijdend..nieuwe zuigers bandjes en nog wat kleine dingetjes.
Maar nou was gister de telleraandrijving in het voorwiel kaput gegaan.
Inmiddels alweer een nieuwe op komst..
Nog een vraagje...moeten de klauwen los als ik het voorwiel eruit wil halen?
Ik hoef eigenlijk alleen maar het wiel eruit en wat naat beneden om de telleraandrijving te vervangen..
Bedankt voor het meedenken..hehe

Ja die moeten los..
 
He kut dit heb ik net te laat gelezen..
Ik heb er een van datona gekocht..eentje voor onder de voorpoten.
Ik draai op me werk wel wat konische adaptors zodat de steekas vrij ligt.
Ik heb sinds zaterdag mijn rs weer rijdend..nieuwe zuigers bandjes en nog wat kleine dingetjes.
Maar nou was gister de telleraandrijving in het voorwiel kaput gegaan.
Inmiddels alweer een nieuwe op komst..
Nog een vraagje...moeten de klauwen los als ik het voorwiel eruit wil halen?
Ik hoef eigenlijk alleen maar het wiel eruit en wat naat beneden om de telleraandrijving te vervangen..
Bedankt voor het meedenken..hehe

Kun je niet gewoon wat van die punten welke op de bok zitten afslijpen? of zijn die niet massief :P Dan ben je ook van het steekasprobleem af.

En de klauwen heb je er in 3 minuten af toch? :)
 
De punten afslijpen is ook een optie :P
Maar met wat adaptors met de coniciteit en een verjonging die iets kleiner is als de diameter van de voorpoot zal het brommertje ook wat steviger staan tijdens de winterstop.
Ook zal ik wat beter gereedschap aanschaffen wat er nu ligt is niet echt best :X
Maar ff aan de baas vragen..geen btw en nog is een dikke korting *D
 
hehe, australiers... zo heb ik daar ook eens gereden op een overtakt... beestachtig zwaar werk, helemaal als je nog nooit offroad hebt gereden !
 
ziet er aardig uit... maar ignitech heeft ook een injectie systeem.. moet je nog wel inhectoren en throttle bodies meenemen maar die heeft die HGT denk ik ook niet zo 123 voor de rs/rgv
 
Volgens mij heeft HGT het over 40mm TB's voor cilinders tot 250cc. Dat moet wel lukken dan.

Ben benieuwd wanneer de kits op de markt komen en -belangrijk- wat de prijs uiteindelijk zal worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan