*** Het ZX9R topic - Deel 20 "Vooruit, nog ene dan!"***

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu wel?
full
 
Ok, bedankt. Plaatje hoort dus echt alleen op de remklauw? Niet over het nokje van de remblok zelf?

Ff ingezoomd, nu zie ik het! Thx!
 
Laatst bewerkt:
WOW Wat een tijd van Rea van in Assen 1.33,5. In 2015 was de poletijd van Rossi 1.32,6.
Met deze tijd van Rea doe je gewoon mee in de middenmoot van de Moto GP en dat voor
een Superbike :} In 2016 is de kwalificatie van de Moto GP verregend maar de snelste trainingstijd op dag 1 was toen van Iannone ook 1.33,5.
 
WOW Wat een tijd van Rea van in Assen 1.33,5. In 2015 was de poletijd van Rossi 1.32,6.
Met deze tijd van Rea doe je gewoon mee in de middenmoot van de Moto GP en dat voor
een Superbike :} In 2016 is de kwalificatie van de Moto GP verregend maar de snelste trainingstijd op dag 1 was toen van Iannone ook 1.33,5.
👍👍 👍
 
WOW Wat een tijd van Rea van in Assen 1.33,5. In 2015 was de poletijd van Rossi 1.32,6.
Met deze tijd van Rea doe je gewoon mee in de middenmoot van de Moto GP en dat voor
een Superbike :} In 2016 is de kwalificatie van de Moto GP verregend maar de snelste trainingstijd op dag 1 was toen van Iannone ook 1.33,5.

En vandaag waren het ook geen perfecte omstandigheden, het was nog redelijk fris en bewolkt.
Daarbij deed hij het ook maar in 1 ronde, daarvoor reed hij 34 ers ;)

Trouwens nog ff over het koppeling verhaal op de vorige pagina , jij gaf aan dat het slippen van de koppeling meerdere oorzaken kan hebben.. doel je hier mee op kabelspanning of verkeerde olie ?

In mijn geval slipte de koppeling vorig seizoen al vanaf 10k rpm vanaf de 4de versnelling, dit is na een paar rondjes op assen ver ergert en de werking van de koppeling is ook minder ( happen op het laatste aangrijpingspunt )
 
En vandaag waren het ook geen perfecte omstandigheden, het was nog redelijk fris en bewolkt.
Daarbij deed hij het ook maar in 1 ronde, daarvoor reed hij 34 ers ;)

Trouwens nog ff over het koppeling verhaal op de vorige pagina , jij gaf aan dat het slippen van de koppeling meerdere oorzaken kan hebben.. doel je hier mee op kabelspanning of verkeerde olie ?

In mijn geval slipte de koppeling vorig seizoen al vanaf 10k rpm vanaf de 4de versnelling, dit is na een paar rondjes op assen ver ergert en de werking van de koppeling is ook minder ( happen op het laatste aangrijpingspunt )

Ik zou ik jouw geval de koppelingsplaten eruit halen en even kijken of ze niet beschadigd zijn en of ze nog dik genoeg zijn. Bij versleten koppelingsplaten gaat de koppeling slippen en dan moet je de platen dus vervangen.

Als hier niks geks te zien is dan heb je een andere uitdaging.
Bij mij slipte de koppeling als ik in de Eifel reed en dan vanuit laag toerental in een hogere versnelling flink gas gaf. Ik heb toen de versterkte koppelingsveren gemonteerd en toen was het wel al iets beter maar nog geen 100%. Omdat de speling van de koppelingskabel bovenin niet meer te verstellen was ( hij stond al op z'n max. ) heb ik de koppelingskabel vervangen. Ik heb toen de hoek van de koppelingshevel iets minder groot gezet en de speling opgevangen bovenin bij de koppelingshendel. Een nieuwe kabel is weer korter.

full


Heb jij toevallig een ander koppelingshendel ? Want dan kan jouw koppelingshevel te lang zijn en komt de koppeling niet volledig terug in z'n ruststand dus met een beetje power gaat je koppeling slippen. Joop heeft nog een oplossing bedacht bij zijn niner zie onderstaande foto

full


Is je koppeling gaan slippen nadat je andere olie bent gaan gebruiken ? Zo ja ga dan terug naar je oude merk en type.

Succes met het zoeken naar de oplossing.
 
Bedankt voor de uitleg Rense69 !

Platen gaan er idd uit, ga er van uit dat het daar gewoon aan ligt en anders wordt het zoeken :(
 
Mijn voorrem schijven zijn bijna aan vervanging toe. (ruim een ton op de teller)
Wave schijven hebben mijn voorkeur, vind ik gewoon mooi.
Op E-bay staan ze voor 160 dollar.
In Nederland zijn ze aanzienlijk duurder.

Iemand tips / ervaringen?
 
Ik heb een aantal weken geleden een nieuwe ketting set gemonteerd. Nu heb ik mijn motor naar een garage gebracht om de jiffy te laten maken, maar onder het rijden hoorde ik een zoemend geluid wat er met de vorige ketting er toch echt niet was. Volgens de monteur kon het geen kwaad en kwam het doordat een nieuwe ketting nog erg stijf is in het begin. Hebben jullie dit ook gehad na het monteren van een nieuwe ketting set?
 
Imitatie voortandwiel zonder rubber buffers kan heel goed de oorzaak zijn kijk maar een paar pagina.s terug dan weet je wat er bedoeld wordl
 
Mijn voorrem schijven zijn bijna aan vervanging toe. (ruim een ton op de teller)
Wave schijven hebben mijn voorkeur, vind ik gewoon mooi.
Op E-bay staan ze voor 160 dollar.
In Nederland zijn ze aanzienlijk duurder.

Iemand tips / ervaringen?


Niet bezuinigen op je remmen....je leven kan hier vanaf hangen....koop gewoon een goed merk remschijf.
Een zeer goede wave remschijf is de Lucas Alien Disc. Kost €215,00 per stuk bij Cycle Shop Heerlen. Dan nog een setje Lucas TRW remblokken erop en dit remt zeer goed :Y
Zelf hou ik niet van wave remschijven en ik zou kiezen voor Brembo of voor originele remschijven. Ik wil per se een gouden binnenrand hebben maar ik hoef ze dit jaar nog niet te vervangen. Succes.
 
Ik ga zondag over drie weken een weekje op vakantie. Ik krijg het nog druk want nu willen er nog twee mensen meer mee op vakantie en nu hebben ze mij gevraagd om de motoren van hen even een beurtje te geven.

De Aprilia val wel mee. Deze hoeft maar een kleine beurt te hebben. Deze heb ik twee jaar geleden nog helemaal uit elkaar gehaald na 6 jaren stilstand.....Nu hoeft hier alleen maar de olie + filter en remvloeistof te worden vervangen.

Mijn oude ZX6R daar moet meer aan gebeuren. De nieuwe eigenaar heeft maar 6000 km gereden vanaf 2010. Deze moet een grote beurt hebben incl.. kleppen stellen. Ook moeten de remklauwen een revisie hebben en moeten er nieuwe remleidingen gemonteerd worden. Ook moeten de voorvorkolie en keerringen vervangen worden. Dit alles is een hele klus, pffff

Dan moet ik ook nog een beurt doen aan mijn eigen ZX9R, d.w.z. olie + filter, remvloeistof, remklauwrevisie, voorvorkolie en keerringen.

Ik heb de afgelopen 2 weken ziek op bed gelegen en nu moet alles in 3 weken klaar zijn. Dat worden heel veel avonden doorbrengen in mijn garage.
 
Ik weet dat een ZX10R best een gewilde motor is maar deze prijs is wel bizar hoog, nietwaar?

https://link.marktplaats.nl/m1162014228

Wel een mooie met weinig km's.

Ook al een hoog bod ontvangen zie ik.......natuurlijk is het zo "wat de gek er voor wil geven".
Voor dat bedrag staat een veel leukere hier op MF te koop :Y. Km stand vergelijkbaar, blok aangepakt door Mile Pajic, andere (lichte) velgen, QS, etc etc. En daarvan weet ik dat die echt goed is onderhouden. Mocht je echt interesse hebben, dan kan je meer info aan Dani26 vragen.

Ah, zie nu dat hij niet meer op MF te koop staat. Maar als je echt interesse hebt ... vragen kan altijd.
Onderop deze pagina zie je een foto van de 10.
 
Ik weet dat een ZX10R best een gewilde motor is maar deze prijs is wel bizar hoog, nietwaar?

https://link.marktplaats.nl/m1162014228

Wel een mooie met weinig km's.

Ook al een hoog bod ontvangen zie ik.......natuurlijk is het zo "wat de gek er voor wil geven".


Abnormaal wat een geld !!
Ding kan nog zo netjes zijn en weinig gelopen hebben maar dat geld is ie echt niet waard, hoog bod zegt me ook niks aangezien dat gewoon door familie of vrienden gedaan kan worden ;)

Mocht de 9 ooit weg gaan dan komt er een ZX10R van een dergelijk jaar of vanaf 08 :9~
 
Er heeft toch al iemand €6501,00 geboden, maar dat kan natuurlijk ook een bekende zijn om lage biedingen te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan