Hoe haal ik mn moeder over!!??

joyce666

MF'er
19 feb 2004
95
0
Velserbroek
Hallo,

Al ruim 2 1/2 jaar heb ik mijn motorrijbewijs en al 2 motoren verder en nog vind mijn moeder het helemaal niets dat ik motor rij..
Ze is altijd blij wanneer ze belt en hoort dat ik weer een rit heb overleefd.
Hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat motorrijden best meevalt qua gevaar...????

Ciao!!
 
Die van mij ook niet elke keer als je weg gaat:"Doe je wel voorzichtig" -O-
Maar ze moet er maar mee leren leven.
Ik blijf lekker motor rijden wat ze er ook van vind :] .

(je kunt ook op je zelf gaan wonen, heb je het gezeur ook niet meer)
 
Daar kan je niets aan doen.
Ook al kan je zelf nog zo goed rijden, dan heeft ze geen vertrouwen in de rest van de weggebruikers. (en terecht)
 
Niet... Ze moet er helaas mee leren leven dat je motor bent gaan rijden :)
:^

Die van mij vinden 't ook nog steeds niks :N

Maar ze realiseren zich gelukkig wel dat 't iig mijn ledematen zijn die kapot gaan als ik een ongeluk krijg :X :+


Of zoals vaders 't letterlijk zei: 'T zijn jouw benen die breken, niet de mijne _O-

Voor de rest vindt ie mij wel lief :Y :+
 
Die van mij ook niet elke keer als je weg gaat:"Doe je wel voorzichtig" -O-
Maar ze moet er maar mee leren leven.
Ik blijf lekker motor rijden wat ze er ook van vind :] .

(je kunt ook op je zelf gaan wonen, heb je het gezeur ook niet meer)

Ik woon al op me eigen.. ,maar lijkt niet echt te helpen geloof k...haha

Misschien moet k haar eens een proefles geven....Kan ze het zelf ervaren.. miss wordt ze wel met het virus aangestoken...
 
Je kunt ook een heel zwaar ongeluk veroorzaken en dat miraculeus overleven.

Dan kun je zeggen: zie je wel, niet iedereen gaat dood!
 
lukt je egt niet idd!! als we thuis komen met ´´sterke verhalen´´
zegt ze altijd; ´´Heb je geen moeder....´´ zo van denk ff na mafkees! _O-

ps 1 tip... laat dit filmpje hieronder nie aan je ma zien... die van mij werd gek! _O-

filmpje van mij en mn crew O-)
 
Hallo,

Al ruim 2 1/2 jaar heb ik mijn motorrijbewijs en al 2 motoren verder en nog vind mijn moeder het helemaal niets dat ik motor rij..
Ze is altijd blij wanneer ze belt en hoort dat ik weer een rit heb overleefd.
Hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat motorrijden best meevalt qua gevaar...????

Ciao!!

Ouders overtuigen is het moeilijkste wat er is :+
[me]Pommel heeft zelf twee dochters, dus begrijpt jouw moeder wel een beetje ;) [/me]
 
Neem je moeder eens mee met een ritje bij jou achterop. Kan ze met eigen ogen ervaren hoe veilig jij rijdt en wat voor een geweldige hobby het motorijden eigenlijk is.

Ik zelf heb daar gelukkig geen last van. Wji zijn van huis uit met motoren opgegroeid. Kan me wel voorstellen dat het niet fijn vertrekken met zo'n 'overbezorgde' moeder.
 
Ik woon al op me eigenmezelf.. ,maar lijkt niet echt te helpen geloof k...haha

Misschien moet k haar eens een proefles geven....Kan ze het zelf ervaren.. miss wordt ze wel met het virus aangestoken...
Verder denk ik ook dat je dr niet echt overtuigen kan. Het is en blijft een groter risico dan bij autorijden.
 
Ik ging zondag met 2 glimmende knee sliders de deur uit :)
's Middags kwam ik terug en de linker slider was erg toegetakeldl ;) :Y

Moeders: Ben je gevallen?? :o

Gelijk weer van het ergste uitgaan :N , moeders leren het nooit. Altijd ongerust :X .
 
Ik ben nu nog aan het lessen.. en ik merk ook dat m'n moeder het helemaal niets vindt.. ze moedigt me steeds aan om na m'n rijbewijs gehaald te hebben.. liever een auto te kopen.. Ze is erg bang dat er iets met mij zal gebeuren..
en dat begrijp ik ook wel..

maar dat weerhoudt mij er niet van om na m'n roze papiertje te gaan stoppen met motorrijden..
Ik probeer telkens als we samen in de auto zitten rustig te rijden en geen gekke dingen te doen. En ik moet zeggen dat het begint te werken.. :Y ze ziet dat ik geen SPEEDFREAK ben.. en dat ik alles zo safe mogelijk doe..

Omdat het toch geen nut heeft om mij om te praten.. gaat ze nu zelfs mij proberen te helpen met kleding uit te zoeken.. zo van:
"Hey, vind je deze pak nie leuk.. het heeft hier, hier, hier en hier extra bescherming" en "Deze helm is wel leuk.. ik las laatst dat deze heel goed is qua bescherming"... naja van dat soort dingen.. hahaha.. _O-

Dus ipv mij om te praten probeert ze mij op een andere manier te beschermen..
Vind ik wel lief van haar .. moet ik eerlijk zeggen.. :Y
 
Idd.... Zoals de oma van mijn schoonzusje van de week zei (haar zoon rijdt motor en zijn vriendin) : Dat is moederseigen.....

En ja geldt ook voor mijn moeder.... Vind het niets....
 
Hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat motorrijden best meevalt qua gevaar...????

Ciao!!

Gewoon schadevrij blijven rijden werkt het best. Mijn moeder was er ook nogal tegen toen ik voor mijn motorrijbewijs ging, zeker na enkele ongevallen met de brommer. Maar nu ik nog niks tegen gekomen ben met de motor begint ze het precies minder erg te vinden. Als het mooi weer is vraagt ze zelfs wel es "Ga je niet met de motor rijden?"
 
Tja, klinkt bekend...

Ik mocht niet eens een motor, maar toen me ouders terugkwamen van vakantie stond ie er wel :9

En ik zag die grijns wel op het gezicht van me vader (hij vraagt ook steeds of hij hem voor me klaar moet zetten.)

Maar me moeder, die zal het nooit leuk gaan vinden.
 
Hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat motorrijden best meevalt qua gevaar...????

Ciao!!
Maak een goeie lange rit waarbij je moeder vanuit de auto toe kan kijken hoe je rijdt. Zo heb ik de mijne ook gerust kunnen stellen!
 
Tsja, jammer dan ;) Dat ze bezorgd is geeft aan dat ze om je geeft en niet wil dat je iets overkomt, maar waarom overtuigen? Gaat toch niet lukken. Meeste moeders (en vaders) blijven nu eenmaal bezorgd om hun kroost.

Mijne vindt het ook niks maar ik ga niet stoppen of allerlei overtuigingsverhalen uit de kast trekken omdat me moeder het niks vindt.
 
mijn moedertje wil nog steeds een achter op bij mij :)

Bied haar gewoon eens aan om een les te volgen of een rondje mee te gaan. Dan ziet ze (hopenlijk) dat het allemaal wel mee valt.
 
Hallo,

Al ruim 2 1/2 jaar heb ik mijn motorrijbewijs en al 2 motoren verder en nog vind mijn moeder het helemaal niets dat ik motor rij..
Ze is altijd blij wanneer ze belt en hoort dat ik weer een rit heb overleefd.
Hoe kan ik mijn moeder overtuigen dat motorrijden best meevalt qua gevaar...????

Ciao!!


klinkt net als mijn vader :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan