Hoe laat ik mijn uitlaat knallen?

stonerboner

MF'er
15 sep 2013
110
0
Beste mensen,

Ik heb een 100cc motor die harde knal geeft na gas los laten wwat natuurlijk wel geinig is maar op mn cbr wilt dit niet lukken tenzij ik de killswitch gebruik maar hoe zorg ik ervoor dat dit bij gas los laten gebeurd??
Ik wil niet met de sparkplug toevoeging doen zoals men op google het doen.. ik ga binnenkort gebruik maken vannde winterbeurt actie bij motoport kannik dit zeggen tegen hun of is het makkelijk zelf tedoen??

Dank u wel
 
koop een triumph met het 1050 blok.
mijn sprint voorzien van TOR 'not for road use' demper en met bij behorende ECU mapping.
af en toe is de motor hoog in de toeren door trekken en dan gas dicht draaien.
ergens bij de 5000rpm eerst een luide knal om daarna heerlijk te roggelen.

triumph laat tijdens bij gas dicht uitrollen van de motor de injectie gewoon inspuiten.
 
Bij een CRX of een CIVIC zou dat helpen voor de CO. Voor meer en beter geluid bij een 100 cc moet de eigenaar de juiste diameter keuze maken van de buis. Mag ook niet direct zin want is een tweetakt denk ik. Moet een druk pijp zijn die onderdruk kan maken.
Ik heb dit wel 10x gelezen maar ik snap er geen donder van :?
 
Uitlaat vooraan een beetje losschroeven, gaat wel harder roesten, uitlaatkleppen worden te heet, dempingsmateriaal gaat naar de klote en mensen gaan je vragen wat er mis is met je motor, maar dan heb je wel klappen..

Zijn motor is toch al onder handen genomen door een paar dronkelappen, dus een verkracht motorblok maakt niet veel meer uit _O-
 
Bij 4 cillinders (straatmotoren) hoort het allesinds niet.

Slechte stationair afstelling, uitlaatsysteem lekt of een luchtinjectie voor schonere uitlaatgassen.

Das een van de weinige keren dat ik je wat zinnigs hoor zeggen :P

Maar feit blijft dat een carburateurfiets altijd wel een beetje blijft roffelen in de uitlaat, zeker hoorbaar icm open uitlaat. Dat komt omdat een carburateur i.t.t. een injectiesysteem altijd wat mengsel blijft geven bij gas dicht.

Draai bij een injectiemotor als je hem flink doortrekt en daarna gas los laat zonder op te schakelen, maar eens de gashendel een heel klein tikje open. Gaat ie ook ploffen. :)
 
Das een van de weinige keren dat ik je wat zinnigs hoor zeggen :P

Maar feit blijft dat een carburateurfiets altijd wel een beetje blijft roffelen in de uitlaat, zeker hoorbaar icm open uitlaat. Dat komt omdat een carburateur i.t.t. een injectiesysteem altijd wat mengsel blijft geven bij gas dicht.

Draai bij een injectiemotor als je hem flink doortrekt en daarna gas los laat zonder op te schakelen, maar eens de gashendel een heel klein tikje open. Gaat ie ook ploffen. :)

Je hebt knallen en je hebt knallen.

Die grote luide knallen die je vaak hoort bij open uitlaten (omdat het stationair mengsel niet goed is af geregeld) is niet normaal.

Vaak is het aangewezen om stationair iets rijker te zetten om grotere knallen te voorkomen.

Zo zullen de uitlaatkleppen ook langer mee gaan, klinkt misschien minder ruig maar ik denk dat de persoon in kwestie zich snel zal bedenken wanneer er problemen zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat hebben we voor twee jaar terug geprobeerd met een oude stationair motor en ik kan je vertellen dat werkt niet perfect.

Er komen wat acetyleen walmen uit de uitlaat en dat is het ook eigenlijk wel (niks geen knallen) en een uur later is ie stuk gelopen op water schade :+
 
Laatst bewerkt:
Je hebt knallen en je hebt knallen.

Die grote luide knallen die je vaak hoort bij open uitlaten (omdat het stationair mengsel niet goed is af geregeld) is niet normaal.

Vaak is het aangewezen om stationair iets rijker te zetten om grotere knallen te voorkomen.

:Y akkord
'

peppikokkihd7.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan