Hoe laat ik mijn uitlaat knallen?

stonerboner

MF'er
15 sep 2013
110
0
Beste mensen,

Ik heb een 100cc motor die harde knal geeft na gas los laten wwat natuurlijk wel geinig is maar op mn cbr wilt dit niet lukken tenzij ik de killswitch gebruik maar hoe zorg ik ervoor dat dit bij gas los laten gebeurd??
Ik wil niet met de sparkplug toevoeging doen zoals men op google het doen.. ik ga binnenkort gebruik maken vannde winterbeurt actie bij motoport kannik dit zeggen tegen hun of is het makkelijk zelf tedoen??

Dank u wel
 
Ik heb zelf een laser hotcam met een arm afgestelde stationaircircuit en een popnagel aan de voorkant van de demper is doorgerot. Geloof mij nou maar dat hij klapt dan. T'is wel een tweecilinder maar bij viercilinder werkt dat dan ook wel. Vooral die popnagel doorboren is erg belangrijk voor lekker harde knallen af en toe :)
Doe ermee wat je wilt.

Ik reed laatst vrij hoog in de toeren liet mijn gas los omdat ik stoplicht rood zag worden, reden 3 meisjes rechts op het fietspad, toen klapte hij ontieglijk hard en die meisjes schrokken zich helemaal rot _O-, vielen nog net niet van de fiets af.

Ik zal even een foto maken wat dat klappen doet met je uitlaat btw :+


full


Ik heb al eens de uitlaten van een VF750 gemonteerd zonder nieuwe pakkingen. Alleen een klodder vet eraan.
Als je vol gas gaf tot boven de 9000 toeren en het gas dichtgooide klapte dat echt mooi. Niet overdreven hard, maar wel vrij stevig.
Ik weet niet waar het overal lekte maar dan is het handiger om een gat te boren in de uitlaat met het 1 of ander ventiel. Zodat je het af kan stellen op smaak.
 


thnx voor de foto.. ziet er niet echt gezond uit nee.. hmm

Hoe zit dat met motoren die net uit de dealer zijn en met een after market uitlaat(gekeurd of niet) wel knallen? Is dat niet schadelijk?
 
die van mij had ook een aftermarked uitlaat en klapte ook goed. ( zelfs zo goed dat ik me motorbroek voelde verplaatsen). binnen een jaar heeft dat 2 uitlaten volledig gesloopt van binnen. sonds kort zit er weer een standaard demper op van BMW. hij is nu weer stil en klapt niet meer hij rommelt alleen nog een beetje. voor de rest is het blok en de aandrijving redelijk standaart op een K&N filter na.
 
thnx voor de foto.. ziet er niet echt gezond uit nee.. hmm

Hoe zit dat met motoren die net uit de dealer zijn en met een after market uitlaat(gekeurd of niet) wel knallen? Is dat niet schadelijk?
Open uitlaat = meer doorvoer = armer lopen. Armer lopen is wat jouw afgod de "boem paf plof" veroorzaakt.


Dat is zo bij elke motor, alleen sommige motoren kunnen dit automagisch weer goed regelen (lambdasonde's en injectors die niet uit de budgetbak van de wibra komen), anderen hebben dan wel injectie, maar een 'starre' afstelling. Dan heb je hetzelfde als een carburateurfiets, niet kunnen reageren op veranderingen in de de omgeving (zoals een ander uitlaattraject).

Een beetje arm afstellen is lekker zuinig, kan niet zo veel kwaad en geeft wat geplof. Een beetje boel arm afstellen loopt behoorlijk kut en doet nog veel grotere plof.
 
Laatst bewerkt:
Open uitlaat = meer doorvoer = armer lopen. Armer lopen is wat jouw afgod de "boem paf plof" veroorzaakt.


Dat is zo bij elke motor, alleen sommige motoren kunnen dit automagisch weer goed regelen (lambdasonde's en injectors die niet uit de budgetbak van de wibra komen), anderen hebben dan wel injectie, maar een 'starre' afstelling. Dan heb je hetzelfde als een carburateurfiets, niet kunnen reageren op veranderingen in de de omgeving (zoals een ander uitlaattraject).

Een beetje arm afstellen is lekker zuinig, kan niet zo veel kwaad en geeft wat geplof. Een beetje boel arm afstellen loopt behoorlijk kut en doet nog veel grotere plof.

Wss wel eenmalig _O-

Mijn God, dat ik hier nog op reageer.
Dit onderwerp is gewoon te zielig voor woorden -O-
 
Die van mij ploft alleen maar boven de 9k rpm, daaronder wat gerommel
En gedonder.
T stoort me niet, tegen de 9k gebeurd er wel meer wat niet helemaal legaal
Is en meer stoort voor omstanders.

T kost ook nog wat vermogen ook, dus zo blij ben ik er ook
Niet mee. T is geinig.. Meer niet, eerlijk gezegd.

Maarree, je schiet er geen fuck mee op hoor, schaamrandjes eraf rijden
Is veel leuker.
 
Die van mij ploft alleen maar boven de 9k rpm, daaronder wat gerommel
En gedonder.
T stoort me niet, tegen de 9k gebeurd er wel meer wat niet helemaal legaal
Is en meer stoort voor omstanders.

T kost ook nog wat vermogen ook, dus zo blij ben ik er ook
Niet mee. T is geinig.. Meer niet, eerlijk gezegd.

Maarree, je schiet er geen fuck mee op hoor, schaamrandjes eraf rijden
Is veel leuker.

hmm.. maar m'n motor staat bijna op 50000km en nog nooit kleppen gesteld of enige vorm van onderhoud is niet eens bekend.
Wanneer gaat ie nou knorren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan