Hoe laat ik mijn uitlaat knallen?

stonerboner

MF'er
15 sep 2013
110
0
Beste mensen,

Ik heb een 100cc motor die harde knal geeft na gas los laten wwat natuurlijk wel geinig is maar op mn cbr wilt dit niet lukken tenzij ik de killswitch gebruik maar hoe zorg ik ervoor dat dit bij gas los laten gebeurd??
Ik wil niet met de sparkplug toevoeging doen zoals men op google het doen.. ik ga binnenkort gebruik maken vannde winterbeurt actie bij motoport kannik dit zeggen tegen hun of is het makkelijk zelf tedoen??

Dank u wel
 
Je hebt knallen en je hebt knallen.

Die grote luide knallen die je vaak hoort bij open uitlaten (omdat het stationair mengsel niet goed is af geregeld) is niet normaal.

Vaak is het aangewezen om stationair iets rijker te zetten om grotere knallen te voorkomen.

Zo zullen de uitlaatkleppen ook langer mee gaan, klinkt misschien minder ruig maar ik denk dat de persoon in kwestie zich snel zal bedenken wanneer er problemen zijn.

Een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor.....
En wat doet zo'n motor ...die ZUIGT
Bij gas dicht bij rijden, zorgt de massa van de motor + berijder, dat de motor door blijft zuigen , en dat doet ie tegen een dichte gasschuif...dus er komt te weinig lucht binnen om de benzine die hij via stationaire en soms choke kanalen toch naar binnen kan zuigen , te verbranden....
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren..
De benzinedamp in de uitlaat kan ontstoken worden door een lek in het voorste gedeelte van de uitlaat...
Of als hij zo ver open is , en hete dampen bereiken de uitgang van de demper, wordt het ontstoken door de zuurstof achter in de open demper....
En nee de kleppen hebben er niets van te lijden...

Punt blijft gewoon...je moet ergens zuurstof krijgen om de onverbrandde gassen in de uitlaat weer op een ontbrandbaar niveau te krijgen
 
Draai bij een injectiemotor als je hem flink doortrekt en daarna gas los laat zonder op te schakelen, maar eens de gashendel een heel klein tikje open. Gaat ie ook ploffen. :)

M'n sportboxer wil ook wel eens een klap geven. Draait voor de rest perfect ;)

Niet dat die dat van mij hoeft te doen, zie het nut er niet zo van.
 
Een verbrandingsmotor heet ook wel zuigermotor.....
En wat doet zo'n motor ...die ZUIGT
Bij gas dicht bij rijden, zorgt de massa van de motor + berijder, dat de motor door blijft zuigen , en dat doet ie tegen een dichte gasschuif...dus er komt te weinig lucht binnen om de benzine die hij via stationaire en soms choke kanalen toch naar binnen kan zuigen , te verbranden....
Dan kunnen er 2 dingen gebeuren..
De benzinedamp in de uitlaat kan ontstoken worden door een lek in het voorste gedeelte van de uitlaat...
Of als hij zo ver open is , en hete dampen bereiken de uitgang van de demper, wordt het ontstoken door de zuurstof achter in de open demper....
En nee de kleppen hebben er niets van te lijden...

Punt blijft gewoon...je moet ergens zuurstof krijgen om de onverbrandde gassen in de uitlaat weer op een ontbrandbaar niveau te krijgen

Je bent over racefuel bezig die in een vliegtuig met een afterburner gegoten wordt *D :+

Niet over gewoone nafte, bij gewoone 2 TAKT 1 Cylinder nafte gaat het anders. :+
 
Laatst bewerkt:
Oke wat de fuck heb ik als informatie binnen gekregen..
Ik wil zonder killswitch uitlaat ploffen.
Geen gaten, geen extra modificaties. gewoon boem paf plof!


Dan moet je zorgen dat het brandstofmengsel voor stationair armer afgesteld wordt.
En als je fatsoenlijke informatie wil moet je ook fatsoenlijke vragen stellen :')
 
Oke wat de fuck heb ik als informatie binnen gekregen..
Ik wil zonder killswitch uitlaat ploffen.
Geen gaten, geen extra modificaties. gewoon boem paf plof!

Open uitlaat, stationair armer laten lopen, popnagel bij voorkant van demper doorboren, tadaaa boem paf plof roggel roggel roggel paf plof
 
Laatst bewerkt:
Oke wat de fuck heb ik als informatie binnen gekregen..
Ik wil zonder killswitch uitlaat ploffen.
Geen gaten, geen extra modificaties. gewoon boem paf plof!

Men vergeet soms de simpelheid van de vraagstelling.

Wat iets anders is dan off-topic gaan, dat is hier niet het geval.

Moraal van het verhaal, steek je viercilinder in de fik en koop een twin of eencilinder, met open pijp.
 
je kan het vragen bij motorport maar ik denk dat je soortgelijke reacties als hier gaat krijgen. klappen in de uitlaat bij gas dicht geeft aan dat de afstelling niet goed is. dus bij een carburateur fiets moet je met de sproeiers gaan rommelen bij een injectie fiets wil het nog wel eens helpen om een volledig open pijp en highflow luchtfilter te plaatsen. maar je ben niet lekker bij je hooft dat je het wil. door de slechte afstelling die je er voor nodig hebt gaat de motor om minder lekker rijden. wat je nog zou kunnen overwegen is om benzine in de uitlaat te spuiten dat wil ook nog wel eens mooie klappen geven maar het kost je een keer je motorblok.

mijn motor doet dat wel en dat hoort gewoon zo.. hangt er maar net vanaf of je motor rijk hoort te lopen ;)

maar een 100 cc die klappen geeft bij gas los... klinkt idd niet gezond :P
 
Conclusie mensen? motor armer laten afstellen?

Ik heb zelf een laser hotcam met een arm afgestelde stationaircircuit en een popnagel aan de voorkant van de demper is doorgerot. Geloof mij nou maar dat hij klapt dan. T'is wel een tweecilinder maar bij viercilinder werkt dat dan ook wel. Vooral die popnagel doorboren is erg belangrijk voor lekker harde knallen af en toe :)
Doe ermee wat je wilt.

Ik reed laatst vrij hoog in de toeren liet mijn gas los omdat ik stoplicht rood zag worden, reden 3 meisjes rechts op het fietspad, toen klapte hij ontieglijk hard en die meisjes schrokken zich helemaal rot _O-, vielen nog net niet van de fiets af.

Ik zal even een foto maken wat dat klappen doet met je uitlaat btw :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan