cmk
MF veteraan
Zelfs Goldwings komen boven.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
We gaan volgende week maandag en beslissen ook obv het weer. Op zich ziet het er allemaal niet vreselijk moeilijk uit; het is met name drukte waar ik niet zoveel zin in heb. Misschien pakken we ook de andere kant met o.a. de Timmelsjoch aangezien we besloten hebben de route nog wat te verleggen (richting Istrie)
Je gaat naar cols waar de halve motor-wereld rijdt en dan wil je niet te veel drukte.....?We gaan volgende week maandag en beslissen ook obv het weer. Op zich ziet het er allemaal niet vreselijk moeilijk uit; het is met name drukte waar ik niet zoveel zin in heb. Misschien pakken we ook de andere kant met o.a. de Timmelsjoch aangezien we besloten hebben de route nog wat te verleggen (richting Istrie)
Ik heb ook veel in hooggebergte gelopen.Mijn tip: s-morgens om 7u op, en wegrijden om 7:30u. Dan ontloop je de drukte op de passen. Zo gedaan in de Franse Alpen om zowel de warmte alsook walmende campers voor te zijn. (2 weken geleden).
Ik stond om 8u op de Col de la Bonnette met 5graden, helemaal alleen terwijl de zon opkwam en de bergmarmotten slechts 20m voor de motor wegrenden.(toen voelde ik mij een indringer in hun eco-systeem...).
Supergaaf.
Dit Ja !
Maar laat je niet bang maken.
Tis allemaal makkelijker dan je denkt.
En passeerden de tegenliggers aan de binnenkant?Veel plezier. Doe rustig aan, kijk goed, maar hou het gas erop. Het is mij ook gelukt in juni met het zijspan. [afbeelding]
En passeerden de tegenliggers aan de binnenkant?
En hoe doen ze het dan in Engeland, rijden ze daar rechts in de bergen?Er is geen tegenligger. En zodra je hem ziet, heb je al ingestuurd en zit je weer rechts.
Dit is een goed voorbeeld van de goede manier om haarspeldbochten te rijden.
Voor mij is het de pas der passen. Ik heb deze pas zeker 100 keer gereden. gewoon het geheel, de fantastische omgeving, de mooie bochtige wegen en boven op de berg een beloning. een heerlijke Bratwurst met Sauerkraut von Bruno. Volgens sommige mensen zijn er mooiere passen. maar de atmosfeer op de Stelvio is het mooiste van alle passen.
De drukte is puur afhankelijk waneer je er rijdt. 's morgens en in de avond is het er lekker rustig.
Gewoon rijden. mijn schoonzus had amper een week haar motorrijbewijs en reed de Stelvio ook. Goed kijken, al ver voor de bocht. Je kunt gewoon omhoog kijken en ziet of er wat aankomt.
Veel plezier.
https://vimeo.com/1844134
Kautenbach bijvoorbeeld, in de Luxemburgse Ardennen.
Ik heb hem in 2015 gereden in de regen.Die Lacets dat is idd een heel mooie stuur-weg.
Maar hoe moeilijk is dat nou? Net zo moeilijk als een willekeurige klim met een scherpe haarspeldbocht, maar dan in dit geval 20x achter elkaar. Dus 20x het zelfde kunstje!!
Heel herkenbaar!Ik heb hem in 2015 gereden in de regen.
Wat enigzins lastig is dat het wel heel erg smal is, en de haarspelden wel erg krap zijn. Daarnaast heb je vrijwel geen overzicht, en is een fietser al reden om bijna stil te gaan staan. Inhalen is lastig.
En op dit plaatje is het erg mooi, maar als je er op zit zie je er vrijwel nergens iets van.
Ik heb hem in 2015 gereden in de regen.
Wat enigzins lastig is dat het wel heel erg smal is, en de haarspelden wel erg krap zijn. Daarnaast heb je vrijwel geen overzicht, en is een fietser al reden om bijna stil te gaan staan. Inhalen is lastig.
En op dit plaatje is het erg mooi, maar als je er op zit zie je er vrijwel nergens iets van.
Als iedereen gewoon rechts houdt en niet als een debiel de bochten afsnijdt is er niets aan de hand. Ik heb aan 1 meter asfalt genoeg.Klopt... verkeer maakt het wel lastig.. het is inderdaad best krap.
Net als fuchshofen.. daar moet je ook niet teveel tegenkomen.