Honda CB550F - Roel'

9jm4au.jpg

349c5n8.jpg

2nh2nub.jpg

110y5wo.jpg

29prcsk.jpg

15ftbwp.jpg


Helaas ben ik hier niet met mijn cb-tje geweest. '(
2 dagen voor vertrek besloot de cb alle olie via de koppakking naar buiten te gooien.
Op dat moment hebben we besloten om de vakantie een paar dagen uit te stellen. Hierdoor kon de koppakking nog snel vervangen worden. Bij het demonteren van de kleppendeksel bleek echter dat mijn nokkenas aan de rechter zijde helemaal ingelopen is. De nokkenas, kop, kleppendeksel kan ik dus weggooien. Een kwestie van tijd voordat alles echt in de soep zou lopen. Als alternatief heb ik toen de pan european van mijn Pa mee genomen.

Alsnog een fijne vakantie gehad, maar het was wel elke km balen omdat ik mijn cb thuis moest laten staan. De cb750 heeft het overigens wel allemaal gehaald (3000 km in 1 week).

Ik heb nu besloten dat het blok verder uit elkaar gaat. Dit zodat ik dadelijk weer een vers blok heb. De vrije tijd kan dus weer goed besteed worden :)
 
mooie wegen zeg waar was dit? stelvio?
klote dat de kop stuk is sucses met zoektocht !
 
Laatst bewerkt:
Foto 4 en 5 zijn inderdaad geschoten op de Stelvio Pas.
We hebben de hele week rond gereden in de dolomieten en de
laatste dag hebben we nog een stuk door oostenrijk gereden.
 
Foto 4 en 5 zijn inderdaad geschoten op de Stelvio Pas.
We hebben de hele week rond gereden in de dolomieten en de
laatste dag hebben we nog een stuk door oostenrijk gereden.



zo jou topic van het stof ondaan hoe is het nu? als ik jou vorige motor zag blijft dit motor ook niet zo hij nu is
 
Na lange tijd maar weer eens een berichtje.
Inmiddels ziet de CB er zo uit:

312juhc.jpg


Nog steeds bijna hetzelfde :)
Vorig jaar ben ik niet met de CB weg geweest omdat de nokkenas ingelopen was.
De afgelopen maanden is er weer flink wat vervangen. Er is een andere nokkenas/kop op gekomen. Natuurlijk meteen volledig gereviseerd en ook maar meteen de cilinders laten poetsen en nieuwe zuigerveren gemonteerd.

Van buiten is het nog steeds een oud beestje, van binnen weer fris en vitaal.
Alleen de primaire ketting wil nog rammelen onder de 2000rpm. Daarboven is er geen enkel bijgeluid meer te horen. Ik heb wel eens gelezen dat synchroniseren van de carbs veel verschil maakt, is dat ook zo? Het motortje loopt namelijk nu al erg fijn.

Dat was het weer :)
 
Laatst bewerkt:
Als de boel uit elkaar geweest is, dan helpt synchroniseren een hele hoop! Goed om eens te zien dat iemand eerst de techniek in orde maakt, er zijn al zo veel hele mooie CB-tjes die lopen als een koffiemolen..
 
1
Van buiten is het nog steeds een oud beestje, van binnen weer fris en vitaal.

2
Alleen de primaire ketting wil nog rammelen onder de 2000rpm. Daarboven is er geen enkel bijgeluid meer te horen. Ik heb wel eens gelezen dat synchroniseren van de carbs veel verschil maakt, is dat ook zo? Het motortje loopt namelijk nu al erg fijn.

1
zo heb ik mijn ceebeetjes het liefst *O*

2
yep, maakt zeker verschil. Ik zit vlak achter Helmond van jouw uit. En ik heb zo'n sync setje (en ook stroboscoob voor ontsteking). Daarmee krijg je hem net effe wat smeuiger aan het rond draaien. :9~ sync set heb ik ff uitgeleend, maar we kunnen best eens afspreken als je wilt. :)
 
Sync-setje heb ik ook een.. dus mocht je er nog om verlegen zitten kun je altijd hier eens langswippen als ik in de schuur ben.
 

ps hoeveel heeft je CB op de teller staan ? Kan zijn dat je primaire ketting inmiddels versleten is, want rammelen daarvan hoort niet (kan inlopen op het carter)...Heb van CB400man begrepen dat het met een 80-90.000 wel op is (en dan bedoel ik die mooie dikke onderin het blok)
 
Laatst bewerkt:
En gewoon alles goed afstellen kan nooit kwaad natuurlijk

Was te merken dat de carbs los waren geweest en vanalles meer eraan was gebeurd. Want de afstelling van zowel ontsteking als carburateurs was genoeg winst op te halen.

Klonk bij wegrijden erg netjes. Ben benieuwd naar reactie op de thuis-rit.

Bij aankomst klonk die trouwens niet eens zo heel verkeerd, maar volgens mij hebben we vandaag nog wel een paar klassieke paardjes wakker gemaakt. ;)
 
Hieronder de bevestiging dat het cb-tje gesynchroniseerd moest worden:

i1feir.jpg


De thuis-rit was erg plezierig. De motor reageert nu veel strakker op het gas en trekt vervolgens goed door. De rammel van de primaire ketting is nu ook verleden tijd. Het is toch echt dat beetje extra wat ervoor zorgt dat ik nu nog steeds een smile van oor tot oor heb!! :)

Ik durf nu wel te zeggen dat het motortje weer ECHT fris en vitaal is. Het afstellen bevestigd ook dat alle genomen moeite niet voor niets is geweest.

Op het moment kan ik hier ook maar één ding aan toevoegen:

Roestendoenze..... HELD!!! :} :} :}
Bedankt voor je hulp en heldere uitleg! Echt heerlijk om iemand te treffen die zo enthousiast is!!
 
Ff je topic doorgelezen.
Fijn voor je dat ie nu goed/perfect loopt :)
Hoop hem gauw eens een keer voorbij zien komen rijden hier in Deurne.
 
Was te merken dat de carbs los waren geweest en vanalles meer eraan was gebeurd. Want de afstelling van zowel ontsteking als carburateurs was genoeg winst op te halen.

Klonk bij wegrijden erg netjes. Ben benieuwd naar reactie op de thuis-rit.

Bij aankomst klonk die trouwens niet eens zo heel verkeerd, maar volgens mij hebben we vandaag nog wel een paar klassieke paardjes wakker gemaakt. ;)

Is dit eventueel ook mogelijk voor andere MFers ;) Ik ben erg benieuwd of de mijne afstelling nodig heeft en ik heb er niet de kennis / materiaal voor...
 
voor 75euro/hr kan veel...

... :P



Nee tuurlijk kan dat, mail maar effe. Wel effe afwachten tot volgende gelegenheid als ik weer ga brommers prutsen ;)
 
Leuk om te lezen dat er nogal wat cb-spul in Brabant rond rijdt :) !
Morgen ga ik mijn cb-tje maar weer eens gebruiken voor woon-/werkverkeer.
124 km genieten *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan