Honda CB550F - Roel'

Afgelopen weekend weer 300 heerlijke km-ters gereden :)
Het CB-tje loopt echt helemaal super! Alleen heeft ie wat moeite met de koude start.
Hij slaat wat lastig aan en hij begint op 2 pitten en bij elke keer gasgeven komt er een cilinder bij. Als ik dan direct wegrijdt dan loopt de cb meteen goed en heb ik verder geen klagen.

Waar kan het vandaan komen dat ie wat slecht start wanneer ie koud is?
Alle rubbers bij de carburateurs zijn al vervangen!
 
Misschien moet je eens proberen de choke niet helemaal open te zetten, maar slechts half of twee-derde? Normaal als echt alles perfect in orde is, dan is het ook bij koud starten dat ie bij de eerste keer rond met de krukas gewoon meteen perfect loopt. Oftewel wat ze noemen 'je hoeft maar naar het start knopje te wijzen'. Maar vergeet ook niet dat het spul 30 jaar oud is.

Dus al je onderdelen zijn ergens tussen nieuw en 30 jaar oud. :P

Bij mijn 400tjes is het normaal gesproken bij koude start met helemaal choke en geen gas geven, dattie ineens loopt. Alhoewel de laatste tijd loopt ie koud oo een beetje hakkelig.
 
Ik zou daar eventueel ook zeker bij aanwezig willen zijn, bij zo'n volgende pruts meeting, ik heb net de koppakking van mijn cb 400 vervangen maar ook ik ben nu erg benieuwd of er verbeteringen mogelijk zijn in de afstelling.

Enige nadeel is dat ik in omg. amsterdam woont, tikkie uit de buurt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan