Honda CL360

Wow briljant idee die schijven. Hoe lang bewaar je ze? Of komen ze uit de diepvries? Mooi projekt zo'n scrambler!
 
Hallo Ed,
Mooi project. Het resultaat zal mijn inziens perfect worden. Beter als nieuw van de dealer. Ik heb eigenlijk een beetje (veel) gefoeteld. Ik heb een CB360 gepakt. Schijfrem eruit en trommelrem er in. Ik trouwens wel veel moeite om een schakelaar voor rechts te vinden ZONDER rempotje. Een Fehlingstuur, aftermarket scrambler uitlaten (maken een stuk dieper en volumineuzer geluid; het stickertje "not for street-use heb ik maar verwijderd) een korter achterspatbord en de oude Honda kleine knipperlichten waren wel iets makkelijk. Na poets-, polijst en spuitwerk is dit mijn resultaat.
full

full
 
Hallo meneer :)

Mooi ding geworden, achterlicht is wel erg mooi, komt dat van een cb250? past er goed bij.
Uitlaten zijn inderdaad lastig, ik hoop dat ik de demper kan (laten) lassen, ik heb inmiddels plaatjes gemaakt die erop kunnen zodat het mooi dicht zit. Nog even langs de lasser....

Voor de keuring wil ik die van mij helemaal orgineel hebben, dus voor die tijd zijn andere dempers en een ander achterlicht eigenlijk geen optie. Eigenlijk moet ik al contateren dat dit een groter project is als ik aanvankelijk dacht, onderdelen zijn echt heel moeilijk te krijgen. Op het moment gebeurd er niet zo heel veel, net weer wat gespoten. Onderdelen uit de VS zijn onderweg, als het meezit is dat volgende week binnen.
 
Laat dat ge-meneer maar achterwege.
In Nederland werden deze knipperlichten en achterlichten gebruikt t/m 1968 (zij zijn gewoon goedgekeurd; alleen dient er wel losstaand een reflector te zijn aangebracht) .
Met introductie van de CB750 kwamen de modellen zoals jij ze er op zult hebben. Met de komst van de GL1000 werden de nog grotere lichten gebruikt.
De "cognac"glaasjes en ronde achterlicht (met geel remlicht) is in Duitsland standaard geweest t/m 1976 of 1977. Zelfs GL1000 reed met deze lichten. In Duitsland worden dan ook nog steeds regelmatig aangeboden.
Hieronder een scan van een foto van mij op mijn eerste motor, een Honda CB250 uit 1968. Ook hier zie je de aparte reflector op het achterspatbord.
full
 
Laatst bewerkt:
Mooi ding zo'n 250, trommelremmetjes, ronde(re) spatborden, modern en klassiek tegelijk.
Schitterend.

Anyway, nog wat gedaan aan de CL.

Rem-reactiestang dinges gespoten.

001_zpsut4epupv.jpg


Deze hoort officieel verzonken te zijn, mja, mooi glimmend grijs komt goed in de buurt. Staat ook in de blanke lak.

Ooit is 2e hands besteld op marktplaats, niet vanwege dit, maar vanwege het dynamo deksel (volgende foto)
Links is van een 360, rechts van een 350 of 250.
De 1 6bak, de ander 5 bak.
Verder zijn ze identiek.

002_zpsxnfef10o.jpg


Het dynamo deksel waar het om ging :

003_zpsedpuzdim.jpg


Want ja, als je dan toch bezig bent vervang je het maar, maar niet dat het technisch nodig is.

En gepolijst en gelakt.

004_zpsjpckpeh4.jpg


Valt me trouwens op, bij de schakeldeksels zie je links de orginele, en die is dus grijs afgelakt.
Ik denk dus dat ik het schakeldeksel en overigens ook het koppelingscarter opnieuw grijs moet lakken. En dus NIET moet polijsten.
 
full

Ik heb ook zo'n Lucas achterlicht op mijn 350. Was gewoon standaard bij sommige modelen/jaren. Bij mij zat er eerst ook zo'n lang achterspatbord op maar dat vond ik niet mooi. Voor zat ook een boller spatbord.
full
 
Laatst bewerkt:
Yay, onderdelen binnen uit Amerika *O*

001_zps8uzeebvg.jpg


Lijkt allemaal weinig voor te stellen, maar het is best aardig wat :)

Vooral het carb. sync setje is best essentieel.

Is ff kijken wat ik nu ga doen..
 
Godverkutklote tering.... Ja dus :+

Had totaal niet op gerekend, ook nog nooit eerder gehad trouwens... Maar de postbode meneer zei het al.. 'Ja, als je pech hebt...'
Maarja... Jammer dan.

Het carb sync. setje is de grote schroevendraaier, metertje, en nog wat klein spul (klepjes e.d.) wat niet echt te zien is op de foto. kan ik ook mooi gebruiken voor mijn andere motoren, dus dat was een meer een universele aankoop :)
Staat trouwens ook een filmpje van op youtube, cb360 carb sync. Maar vooral de lange (dubbele) schroevendraaier is een speciaal tooltje, en ook nog 2vaccuum nippels die op de carbs aangesloten moeten worden. Heeft meneer speciaal laten maken geloof ik :)
 
Was er al bang voor, ik heb ooit eens carbrevisiesetjes gekocht in de VS en was ook de lul.
Eigenlijk ben je altijd de lul als je iets besteld in de VS. Uit Azië is de kans vele malen kleiner.

Ik wil ook nog een universele sync set aanschaffen. Is toch wel handig af en toe.
 
Achterspatbord in de tectyl gezet.

001_zpsyc4lgoir.jpg


Motorblok zijkapje in de lak gezet, om precies te zijn : Motip Silver Wheel Spray. Deze kleur komt verreweg het dichtstebij de orginele Honda kleur grijs in de buurt. Is ook erg mooi, me CB77 is daar ook mee gespoten, blok zonder blanke lak (dat hoort) en spatborden en zijkapjes met een glimmende laag blanke lak.

003_zps0yic0egy.jpg


En nog wat 2e hands spulletjes via marktplaats gescoord van een CB360.
Waarom een CB360 ? Omdat daarvan de koplamp wel een NL goedkeuring heeft, de CL360 heeft een Amerikaanse (achterlijke) sealed beam koplamp, en dat mag hier niet.
Dus ik neem geen risico, en meteen een goede koplamp erin, waarvan ik zeker weet dat dit geen afkeurpunt wordt. :)
En nog wat knipperlichten + houders, en de koplamp houder.
En notice het kleine blauwe lampje in de koplamp houder : Deze miste ik ook, en dit onderdeel is NIET meer te vinden. Dus ik ben super blij dat dit erbij zat (wist ik niet) :}

004_zpsrkckpao6.jpg


Het chroom van de knipperlichten is nog in een 'goede' staat, zeg een B staat, je ziet hier en daar wat 'pulken' chroom, maar gelukkig nog geen bruine roest.
 
Ik heb vorig jaar een complete , goed lopende 360 en een letterlijke karrevracht aan (deels nieuwe) onderdelen + lopend motorblok verkocht . Daarbij zaten ook nog originele koplampen met dat blauwe lampje erin met een witte binnenkant. Beste man wilde ermee gaan racen in de classic races.
Alles wat hij niet meer nodig had ging weer het onderdelen circuit in.
Vandaar de vraag ;)
Ik dacht dat ik alleen nog een achterwiel en tankembleem over had, maar ik kom af en toe nog steeds wat kleine dingen tegen van die motor.
 
Ik ben wat onderdelen nu betreft volgens mij wel 'aan' enige wat ik nog nodig hebt zijn de tankemblemen (cl tank is kleiner) en zijkap emblemen. Ook van die lekkere onderdelen die niet meer te krijgen zijn... Wordt dus waarschijnlijk zelfbouw... Verders nog wat boutjes en moeren, maar dat ga ik eerdaags weer bij cms bestellen. Ondertussen heb ik hem compleet :)
 
Die Hi beam lampjes zijn inderdaad niet meer te bestellen maar ze staan nog wel heel veel op eBay.
 
Ik ben wat onderdelen nu betreft volgens mij wel 'aan' enige wat ik nog nodig hebt zijn de tankemblemen (cl tank is kleiner) en zijkap emblemen. Ook van die lekkere onderdelen die niet meer te krijgen zijn... Wordt dus waarschijnlijk zelfbouw... Verders nog wat boutjes en moeren, maar dat ga ik eerdaags weer bij cms bestellen. Ondertussen heb ik hem compleet :)

Hoelang moeten die emblemen zijn? Ik heb hier nog ergens twee maal 'Honda' liggen, ik dacht zo'n 160mm lang? Weet niet waar die vanaf komen, maar niet van de CB550 waar die bij zaten i.i.g.
 
Er zijn best veel verschillende emblemen. Naast lengte is ook de ruimte tussen de pootjes of gaatjes variabel
 
Godmiljaar, dat zou zomaar eens kunnen passen O-)

Ik meet 17cm totaal, en van hart tot hart 6,8cm.

Instant haha _O-

Op de tank zitten allebei de emblemen nog _O-
Ik dacht dat ik er 1 miste :z
Ik moet ze nog wel opknappen maar dat moet wel lukken. Ik heb nog wel emblemen nodig van de
zijkapjes, met cl360 erop. Maar die ga ik in NL niet vinden...
 
Niet veel spectaculairs gedaan afgelopen week.

Achterspatbord netjes gemaakt en deels in elkaar gezet, boutjes ook schoongemaakt, dat soort geneuzel.

001_zpsxefa0ls4.jpg


Tellers en beugel gemonteerd.

003_zpsnydgfxza.jpg


(buiten) kous van 1 van de kabelbomen in het stuur vernieuwd, handig trucje was om een beetje zeep te gebruiken, de kabelprop glee zo mooi door naar de andere kant :)

004_zpsroh96rgv.jpg


En de koplamp behuizing in de grondverf gezet, morgen mooi in het zwart :)

005_zpsu2xc0wns.jpg


Ook nog een beetje bezig geweest met de knipperlichten, beetje gepoetst en netjes gemaakt zodat ze er straks gelijk opkunnen.
Ook nog het rotor filtertje in het motorblok schoongemaakt. Zat echt veel in..
En de laatste boutjes en moertjes zijn ook besteld bij cmsnl.
Eerdaags op banden zoektocht. Zoek een mooi scrambler/enduro achtig profiel.
Maten zijn 18inch, voor 3.00 en achter 3.50.
 
Weer wat dingetjes gedaan.

Allereerst van de koplampen 1 mooie gemaakt.
Orginele was natuurlijk een Amerikaanse sealed beam, kut ding, moet ervanaf, al was het alleen maar omdat je het bolletje daarvan niet eens kan verwisselen..
Dus de NL goedgekeurde H4 erin, stuk mooier en beter.

006_zps9q4ja0ta.jpg


Gelukkig paste de chromen ring van de Amerikaanse koplamp ook gewoon, dit omdat deze een stuk mooier was.

Uiteraard ook de koplamp houder netjes gespoten.

008_zpsiumqlojr.jpg


En het befaamde blauwe glaasje erin gezet :)

Ook nog een gelijkrichter binnen gehad van Conrad, zelfde ding als dat op me CB77 zit. Stuk efficienter als de oude.
Als je meer informatie wilt over dit gelijkrichtertje (a 9.79euro) moet je het maar even zeggen.

003_zpspj0y95mq.jpg


De oude had een lamme + pool.

En overgezet op de orginele bedrading.

005_zpsentfzrvk.jpg


Helaas moest ik er nieuwe klemmetjes opzetten, de orginele zaten met kleine popnageltjes vast, en dit had ik niet.
Er dus maar afgeknipt er gewoon normale klemmetjes gebruikt, zal ook best werken.. ;)

Oja !

En wel %$^^%^^êrdomme :( iets ontdekt op internet :(

Net als je denkt de 1e in NL te zijn :( :( :(

https://www.motoport.nl/epages/Moto...Path=/Shops/Motoport/Products/HEX9563578_9148

*notitie : Kenteken : MT-84-NZ

Overigens, best positief nieuws voor met op kenteken zetten etc. dus eigenlijk ook wel weer een beetje blij/gerustgesteld :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan