Honda CL360

Nee :+

Maar het zat gewoon serieus vast, vanaf de andere kant beunen was ook geen optie omdat er een dikke bus voorzat, waardoor je dus geen rand had om op te slaan.
Enigste optie was om de dremel te pakken en het lager kapot te slijpen, maar ik ben wel klaar met dat gekut. Goed gereedschap is het halve werk ;) En je spullen blijven tenminste ook heel :)
 
Heb je je trommel verwarmd (lokaal) alvorens het lager eruit te halen ?
 
Eerst goed rondom/egaal warm gestookt, en daarna een paar flinke stoten gegeven :)

Helaas zijn er vandaag geen onderdelen binnen gekomen, kan dus nog niet beginnen met de opbouw '(

*edit* net op cmsnl gekeken en er staat dat de boel 18januari bezorgt wordt....
Mja, in de tussentijd dan maar wat andere (voorbereidende) dingetjes doen, geen ramp :)
 
Laatst bewerkt:
En morgen in het glimmende zwart !

001_zpsrrn7r4mn.jpg


002_zpsfftpxowu.jpg


003_zpsj3ulpmuv.jpg


005_zpsy88mkwet.jpg
 
Laatst bewerkt:
En netjes zwart :)

001_zpsuwjvjdbg.jpg


Klein beugeltje van de uitlaat er ook bijgedaan, en tevens de achterbrug ook nog plekjes bijgewerkt.

Even kijken wat ik nu nog kan doen...

Met het blok wil ik nog niet beginnen, eerst het rijwielgedeelte.
Anders loopt alles zo door elkaar en dat wil ik niet.

Misschien volgende week ff informeren om de uitlaat demper te laten maken :)
 
Stond op de spuitbus dat het glimmend zwart was.. dus ik dacht, 'das handig, dan hoef ik geen blanke lak te gebruiken..'
Bleek dus tegen te vallen, zat tussen glimmend en mat in, dus maar 2 lagen extra blanke lak gegeven... is nu wel mooi. Nog ff napoetsen met commandant en het is perfect :)

Ook nog 2 andere dingetjes gespoten, accubak en gereedschapsbakje staan nu in de grondlak, morgen weer in de zwart en overmorgen in de blanke lak :)

001_zps0ktxrpkw.jpg


002_zpsjuxvofyq.jpg


005_zpsbquuwxmd.jpg
 
Dingetjes zijn inmiddels zwart en in de blanke lak.

Nog wat andere dingetjes gevonden en ook maar meteen gedaan, kasten van de luchtfilters.

Morgen weer in het zwart....

Volgens mij heb ik nu echt alles gedaan wat nodig was :)

001_zpst6o03jop.jpg


002_zps7riaar2s.jpg


Morgen komen als het goed is ook de 1e onderdelen binnen, daarna direct weer onderdelen bestellen, dit keer moet er een hoop shit uit de VS komen.
 
Luchtfilter Kastjes dus gespoten, zo zwart dat je ze niet ziet, en dat zien we maar graag ! :+

003_zps0wp8vw5y.jpg


Helaas nog steeds geen spulletjes binnen van CMSNL, maar volgens de UPS-man is het allemaal onderweg. Dus misschien morgen dan... :)

Ook van de week (zaterdag) naar westlandcustoms geweest om te vragen of zij de uitlaat demper konden lassen, maar ik kreeg al snel een overtuigende nee te horen... materiaal is te dun...
Dus nog even in de buurt gekeken wat er nog meer voor bedrijven zitten die veel lassen..
En dus een kleine km verderop zit een mooi bedrijf dat veel laswerk doet, waaronder plaatwerk.. dat moeten we dus hebben.
Net heen gereden, en het was geen enkel probleem *O*
Mits het materiaal dus wel goed is...

Dus eerdaags het dempertje even helemaal schoon/kaal maken zodat ik kan zien wat er daadwerkenlijk nog van over is, plaatje maken, en dan zouden hun het zo vast kunnen lassen.
Ik hoop dat dat allemaal gaat lukken want een nieuw dempertje scoren is echt heel moeilijk, en anders wel heel duur...
Dus we gaan het gewoon proberen, stuk is die toch al, dus er kan niks gesloopt worden ;)

Nog even een foto'tje van de bewuste demper.

006_zpslsm9swuy.jpg


Scheelt ook, het zit aan de onderkant, en er komt ook nog is een hitteschild voor, dus het hoeft allemaal niet heel super netjes :)
 
yay *O*

De ups-man was gisteren toch al geweest, was hem net mis gelopen, dus vanochtend stond het pakketje al klaar :)

001_zpsksn01o76.jpg


1e wat ik ga doen is de lagers van het achterwiel er weer inzetten, daarna voorvork keerringen e.d. monteren en de voorvork er weer in.

En tussen neus en lip door nog een lijst maken van de spullen die uit de VS moeten komen.
Zal ik denk van het weekend wel klaarmaken en de bestelling plaatsen. :)

edit : Oja shit, bedenk me net dat ik het blok ook nog open moet maken om te kijken hoe de boel er daar uitziet (denk koppelingsplaten, contactpuntjes, etc.) dat eerst bekijken voordat ik de volgende bestelling plaats :)
Blok liep verder mooi, dus ik verwacht niet veel bijzonders te zien, maargoed, toch ff zeker weten. :)
In het verleden wel is een brommer gehad waarvan de platen bij aanraking letterlijk uit elkaar vielen vanwege ouderdom/stilstand/vertering, zoiets wil je natuurlijk niet in een (4takt) machine hebben.
 
Laatst bewerkt:
Blok liep verder mooi, dus ik verwacht niet veel bijzonders te zien, maargoed, toch ff zeker weten. :)

Ja, dat dacht ik toen ook ;-) Hoop dat jij meer geluk hebt. Ik dacht dat ik toch redelijk diagnoses kon stellen maar zo'n oude Honda is taai en blijft lang redelijk goed lopen. Bij mij moest alles gereviseerd worden, behalve de bak.
 
Ghehe, we gaan het zien :)

Zo, vandaag/net dus de achterwiel lagers erin gezet.
Uiteraard weer niet zonder verrassing... Huh, hoor ik je denken ? Ja. Een verrassing, met een stom lager...

Wat is dat nou... ?

Oude lager :

004_zpschscyha6.jpg


De grote ring erop bleek dus een bus te zijn, en die had ik nog nodig.

002_zps1bbhkakk.jpg


En met mooi gereedschap gaat dat heel mooi los !

006_zpsy6zqrrkh.jpg


Dit dus :

007_zpsmzy96jr0.jpg


En het zit er weer in.

008_zpsjuj8ihue.jpg


Gelukkig had ik de oude lagers nog niet weggegooid, dit zijn echt van die typische lullige onderdeeltjes die niet meer te krijgen zijn.
 
Voorvork in elkaar gezet.

Orginele rubbers dus, geen harmonica rubbers waar we het eerder over hadden.

001_zpsvy0yu3mr.jpg


Lekker baggeren met vet en balletjes :P

002_zpsxbgksoco.jpg


En erin :)

003_zpssiyspvs8.jpg
 
Zuinig zijn op die bus. Die is echt niet meer te krijgen en je zal niet de eerste zijn die hem per ongeluk weg gooit. Her en der zijn wel mensen te vinden die ze namaken maar ik kon destijds niet zo snel de maatvoering vinden. Voor mijn 350 dan tenminste.
 
Laatst bewerkt:
Uitlaat demper even helemaal schoongemaakt en met de draaikop-staalborstel overheen gegaan.
Kwam toch nog een slechte plek naar boven die ik niet gezien had !

007_zps9r4bjwbx.jpg


006_zpsll1fcqnp.jpg


Verder voelt het demper materiaal nog gewoon solide aan, heb er best vertrouwen in dat dit nog gelast kan worden :)

Nu nog ff mooi plaatstaal (1mm is denk wel goed genoeg?) halen en dan wat plaatjes kloppen die erop gelast mogen worden :)
 
Koppelingscarter eraf gehaald om de boel daar eens te bekijken, zag er allemaal goed uit.
Koppelingsplaten zijn kwa dikte zo goed als nieuw.
Koppelingsveren idem.

003_zps5rquwbwh.jpg


In het begin dacht ik nog 'meh, valt mee met de vuiligheid in het filter, totdat ik er een schroevendraaier doorheen schraapte '(

011_zpsj5m1jya5.jpg


Waarschijnlijk nog nooit schoongemaakt, maarja, filter doet dus wel zijn werk :)

En de scheurtjes in het carterdeksel, weet niet of ik dat al had vertelt, maar er blijken dus niet 1, maar helaas 2 scheuren in het carter deksel te zitten.
Deze was me al bekend :

007_zpso0ujhs5c.jpg


En deze nog niet :

008_zps94ormt8y.jpg


Maar dat gaat dus gemaakt worden :)

En op naar de andere kant :

001_zpsynssyvta.jpg


KUT krukas keerring is lek !!! :(





Onee, bleek dus zo te horen :+ Staat in verbinding met de versnellingsbak, had ik geen idee van... :+

Schroeven los, alleen 1 was koppig :(

002_zpsi1r1380r.jpg


En de reden waarom ze allemaal zo fuckin vast zaten

003_zpsokckwpdn.jpg


Gelukkig heb ik een set goede JIS schroevendraaiers, dus alle koppen op 1 na zijn mooi heel gebleven. Zonder had ik ze allemaal kapot gedraaid...

Het setje heeft zich dus eigenlijk al terug verdient :}

Ook nog de contactpunten bekeken maar die zijn allebei nog in hele mooie staat, hoeven dus niet vervangen te worden :)
 
Haha, ja... De spoelen horen in de olie hoor. Niks mee aan de hand.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat in elkaar gezet, zit allemaal nog niet aangedraait.

*niet vergeten

001_zpssowjsnu4.jpg


Nu ff me onderdelen lijst afwerken, en kijken wat ik moet bestellen, nog een bestelling bij cmsnl doen, van marktplaats, en uit de vs.

Jammer dat iedereen steeds geld wil voor de onderdelen :(

:+

Zo, en wat onderdelen bestelt bij : Vintage Honda Motorcycle Parts | Honda CB350, Honda CB360, Honda CB450, Honda CB550 Parts| Common Motor Collective

Mooi site, helaas zijn de verzendkosten wel tering duur :X
Mja, tot nu toe valt het me in de kosten nog alles mee, dus ach :)
 
Laatst bewerkt:
Niet zo heel veel gedaan, remplaat dinges van het achterwiel gepolijst, nog wat boutjes en moertjes schoongemaakt, voor en achterwiel erin.
Achter-rem reactie stang ook nog in de grondverf gezet.

Gepolijst (niet als een spiegel, maar gewoon netjes aluminium achtig)

001_zpsad3rjyfc.jpg

En waar nodig een beetje ingevet.

Tevens bericht gehad van de Amerikaanse common-motor meneer dat ik nog wat korting heb gekregen op de verzendkosten.
Komt best mooi uit, van dat geld heb ik een mooi setje slijpschijven kunnen kopen :}

002_zpsbfpsnpyk.jpg


:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan