Honda FT500 Bratstyle project

Heel erg mooi gedaan en vooral met heel veel geduld. Ik hoop dat bij mij het start tandwiel goed is. ( Ik zag op FB dat iemand nieuwe maakt). Kan je dat niet ook zien als je het start mechanische verwijdert, ipv de hele linker kant?

Zou het inhouden bij vol gas geven niet met een slecht werkende accelerator pump komen?

Zaten bij jou ook 128/72 sproeiers in oorspronkelijk?
 
de accelator pomp is alleen als je kwart/half gas rijdt en dan vol gas geeft dat hij een beetje benzine squirt , dat heeft niet te maken met volgas inhouden .
 
Heel erg mooi gedaan en vooral met heel veel geduld. Ik hoop dat bij mij het start tandwiel goed is. ( Ik zag op FB dat iemand nieuwe maakt). Kan je dat niet ook zien als je het start mechanische verwijdert, ipv de hele linker kant?

Zou het inhouden bij vol gas geven niet met een slecht werkende accelerator pump komen?

Zaten bij jou ook 128/72 sproeiers in oorspronkelijk?
Je kunt dit zien door de cover van de starterpinion eraf te halen:
honda-ft500-ascot-1982-c-usa-starter-cover_bighu0186e8c11_8194.gif

3 schroefjes en die komt er vanaf.
Het onderdeel dat die kerel op facebook heeft nagemaakt is onderdeel 13.
Let bij het eruitpakken goed op. Onderdeel 4 zit vast in de cover en haakt in onderdeel 13 dus bij het er af pakken van de cover trek je waarschijnlijk alles in 1x mee (ook 13, 14 en 15). Let hierbij extra goed op onderdeel 20. Dit is een klein ringetje en je wilt niet dat deze de zijcover in valt want dan moet deze er alsnog vanaf.

In de carb zitten een paar membraantjes die je even goed moet checken. Als 1 hiervan is gescheurd dan heb je kans dat hij niet lekker door trekt. Ik weet niet wat je verder aan de motor hebt gedaan (open luchtfilter? andere uitlaat?) anders kan een ringetje onder de gasnaald ook helpen in het middengebied.

Succes!

mvg,
Paul
 
Al met al ben ik niet ontevreden. Meteen een rondje gereden op de motor. Was het langste ritje op de motor tot nu toe.
Bekijk bijlage 1630281
mooie FT zeg. die staat ook nog op mijn wishlist om te maken. Volgens mij komen we uit dezelfde buurt en rijden iets vergelijkbaars(niet bedoeld om jouw topic te kapen, maar het is dezelfde molen):
schatje bij molen.jpg
 
Laatst bewerkt:
@pindakaas. Inderdaad dezelfde omgeving! Ik woon in Leidschendam, om de hoek van de sluisjes. Jammer dat het wegdek rondom Stompwijk zo slecht is anders was dat ook wel een leuke route om te rijden. Leuke Kawasaki!
@Eelco. De Bratstyle FT is 'zo goed als af' ik heb nog geen oplossing voor het rempedaal en de kickstart maar neem nu gewoon 2 steekratelsleutels mee waardoor ik de voetsteun heel snel er af kan halen om de motor te starten _O-.
De classicracer FT is mechanisch nu eigenlijk ook zo goed als af. Moet nu cosmetisch aan de slag (schuren, plamuren, spuiten) en moet de nieuwe stekkers aan de kabelboom maken. Motivatie is helaas echt tot een dieptepunt gezakt en zit zelfs te denken aan verkoop van die FT (best jammer na alle moeite en geld).
Wat niet echt helpt is dat ik ook een ander projectje ben gestart, dit snoept ook tijd en geld op natuurlijk.
2021101001.jpg
 
@pindakaas. Inderdaad dezelfde omgeving! Ik woon in Leidschendam, om de hoek van de sluisjes. Jammer dat het wegdek rondom Stompwijk zo slecht is anders was dat ook wel een leuke route om te rijden. Leuke Kawasaki!
@Eelco. De Bratstyle FT is 'zo goed als af' ik heb nog geen oplossing voor het rempedaal en de kickstart maar neem nu gewoon 2 steekratelsleutels mee waardoor ik de voetsteun heel snel er af kan halen om de motor te starten _O-.
De classicracer FT is mechanisch nu eigenlijk ook zo goed als af. Moet nu cosmetisch aan de slag (schuren, plamuren, spuiten) en moet de nieuwe stekkers aan de kabelboom maken. Motivatie is helaas echt tot een dieptepunt gezakt en zit zelfs te denken aan verkoop van die FT (best jammer na alle moeite en geld).
Wat niet echt helpt is dat ik ook een ander projectje ben gestart, dit snoept ook tijd en geld op natuurlijk.
Mocht je eruit zijn en de ft willen verkopen, kan je mij dan even contacten? Ik heb mijn werkplaats in voorburg, dus we kunnen even een bakkie doen en het er even over hebben. Ik ga hem wel af krijgen denk ik en ik zoek voor het nieuwe jaar een projectje.
 
Laatst bewerkt:
@pindakaas. Inderdaad dezelfde omgeving! Ik woon in Leidschendam, om de hoek van de sluisjes. Jammer dat het wegdek rondom Stompwijk zo slecht is anders was dat ook wel een leuke route om te rijden. Leuke Kawasaki!
@Eelco. De Bratstyle FT is 'zo goed als af' ik heb nog geen oplossing voor het rempedaal en de kickstart maar neem nu gewoon 2 steekratelsleutels mee waardoor ik de voetsteun heel snel er af kan halen om de motor te starten _O-.
De classicracer FT is mechanisch nu eigenlijk ook zo goed als af. Moet nu cosmetisch aan de slag (schuren, plamuren, spuiten) en moet de nieuwe stekkers aan de kabelboom maken. Motivatie is helaas echt tot een dieptepunt gezakt en zit zelfs te denken aan verkoop van die FT (best jammer na alle moeite en geld).
Wat niet echt helpt is dat ik ook een ander projectje ben gestart, dit snoept ook tijd en geld op natuurlijk.
Bekijk bijlage 1706292
Ah, een MG? Ook tof en soms moet je projecten ook laten gaan he. Hij is in ieder geval leuk geworden zo!
 
standaard in dit model is een 1100cc.

Ligt een opgeboord 1380 blok in met gesmede zuigers, volledig geporte en geflowde kop, rally cam. big bore uitlaat en 45mm weber en nog wat dingen.
Voor een Midget wil het goed vooruit. Ik denk momenteel rond de 100PK
 
Dag FT500R,

Ik ben nieuw op dit forum en ben er gekomen doordat ik op zoek was naar aansluitschema's van de elektriciteit van een Honda FT500. Laat ik om te beginnen jou een compliment maken met je Bratstyle Honda FT500. Ziet er erg gaaf uit. Zelf heb ik na circa 35 jaar geen motor meer te hebben gereden sinds afgelopen zaterdag een Honda FT500 aangeschaft en dit in Flattrackerstyle (zie foto). Gisteren voor het eerst een rondje op gereden (kleine 2 uurtjes), en het was een genot om erop te rijden. Nu heb ik een vraag aan jou, mede gezien je erg technisch bent begrijp ik uit je project. Dus na mijn ritje maar eens gekeken waarom de voorlamp niet werkte. Na enig gedoe ging hij kort aan en toen was alle stroom weg. Daar er maar één hoofdzekering is geplaatst zat ik meteen met een probleem en ben ik vooral blij dat mij dit niet onderweg gebeurde. Eerst maar eens een nieuwe zekering geplaatst maar die ging meteen weer kapot. Daar het me logisch leek dat het probleem met de koplamp te maken had die maar eens open gemaakt. Ik was behoorlijk verbaasd dat daar zoveel kabelwerk in zat. Deze verbouwing is niet gepaard gegaan met het verwijderen van onnodig kabelwerk zoals jij hebt gedaan. Ik ben technisch onvoldoende onderlegd maar begrijp ook zo wel dat dit niet de bedoeling kan zijn. De koplamp heb ik verwijderd en toe weer een zekering geplaatst. Dat ging goed. De koplamp heb ik even doorgemeten met een multimeter en die was dus stuk (alhoewel er verder niets aan viel te zien). Een nieuwe koplamp geplaats en alles werkte weer. Maar ik vraag mij nu dus af of ik dit probleem weer krijg als de koplamp stuk gaat. Dat los je onderweg niet zo snel op. Bij mijn auto's heb ik wel eens dat een koplamp stuk ging maar dan gebeurde er verder niest. Kwestie van koplamp vervangen en je hebt weer licht. Dus mijn vraag aan jou is of het daadwerkelijk zo is (of kan zijn) dat een kapotte koplamp tevens kortsluiting kan veroorzaken? Of zou het toch (eerder) aan die kabelmassa hebben gelegen? Dus dat daar ergens kabeltjes toch tegen elkaar komen of anderszins waardoor vervolgens kortsluiting ontstaat. Dan kan ik daar eens naar (laten) kijken om een mogelijk toekomstig probleem te voorkomen. Hopelijk hoor ik van je en alvast dank voor de moeite, Jack
FT500.jpg
 
Hi Jack,
Leuke FT, ik had hem ook op Marktplaats zien staan geloof ik.
Zorg dat je het start mechanisme in goede conditie brengt en houdt, dit is het zwakke punt van de FT en er zijn niet meer veel goede onderdelen van te krijgen.

Aangezien hij verbouwd is, is het iets lastiger om iets zinnigs over jouw specifieke electrische problemen te zeggen.
In theorie (en vaak als je daarmee begint, gaat het fout) zou het doorbranden van je koplamp niet moeten zorgen voor kortsluiting en het doorbranden van een zekering. Echter weet ik echt niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan met de draadboom.
Je zegt dat er nog maar 1 hoofdzekering in de hele boom zit en dus geen andere zekeringen meer voor de verlichting? Dan zou het zomaar kunnen dat je koplamp door gebrand is omdat er ergens al teveel stroom op stond.
Ook een kleine korstluiting ergens in de draden wirwar in de koplamp kan dit soort ellende veroorzaken.

Met andere woorden heel lastig om er iets zinnigs over te zeggen aangezien de draadboom niet meer standaard is. Je kan er iemand naar laten kijken maar zonder electrisch schema kan dat wel in de papieren lopen, iemand zal alles moeten napluizen en uitzoeken hoe het verbonden is. Dit kost tijd en bij uitbesteding is tijd geld.
Succes met de motor!
 
Dankjewel voor je (snelle) reactie. Ik ben de kabelwirwar maar eens goed nagelopen en heb alles wat verdacht is (in ieder geval voorlopig) maar eens van isolatietape voorzien. Nu werkt alles weer, maar in de winter ga ik wellicht alles nog eens goed bekijken. Nu eerst maar eens rijden, alhoewel ik vandaag de vlotterbak al schoon heb mogen maken want die liep over (vlotternaald sloot niet goed door vuil in opening met stotteren en uitval van de motor van dien). Net dus nog even getest of ik het goed had gedaan. Ook dat schijnt te zijn gelukt. Ik leer iedere dag weer denk ik maar.
Thanks nogmaals,
Jack
 
Na meer dan een Twee, zie ik nu, jaar de FT weer eens uit haar hokje gehaald.
Banden moesten nodig opgepompt en even een doekje overheen gehaald.
Geen tijd gehad om te starten maar dat staat binnenkort op de planning. Olie checken, zonder bougie en met een beetje olie in de cilinder rondtrappen, carb vullen en kijken of ze weer wil aanslaan.
Staat er nog altijd wel mooi bij al zeg ik het zelf.
0609015e-3603-47ae-9780-bebab19feb85.jpg


Jammer genoeg zie ik dat er op sommige plekken roest door de poedercoating van het frame komt.
Ik heb hier altijd al mijn twijfels bij gehad en naar nu blijkt terecht, dit is destijds gewoon echt niet heel goed gedaan. Slecht gestraald en daarna slecht dekkend gecoat, hier en daar over nog resterend straalgrid heen (when you pay peanuts you get monkeys).
Voor nu geen zin en tijd om het hele frame opnieuw te laten doen dus zal het met wat roestconverter bewerken en met wat verf en een kwastje aanstippen.
De motor staat altijd binnen gestald dus veel doorroesten zou het niet moeten doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan