Vermicelli
Rookie
Hallo Allemaal.
Recentelijk een nieuw klusproject aangeschaft een 1997 Honda SLR 650.
Er is iets merkwaardigs aan de hand.
Bij het starten loopt de motor niet stationair.
Ik kan hem alleen starten met het gas VOL open en dan loopt hij alsnog heel slecht.
Wat ik eraan gedaan heb:
kleppen gesteld.
Nieuwe Bougie.
Carburateur ultrasoon laten reinigen.
De bedrading van de ontsteking en de bobine gecheckt.
een andere tweedehands CDI erin gestoken.
Deze motor heeft in de basis hetzelfde blok als de NX650 Dominator en de FMX650 van Honda.
Omdat er (door mij) weinig te vinden is over de slr 650 heb ik alleen schema's en gegevens van deze andere motoren gevonden om mij mogelijk te helpen.
Zou het kunnen dat beide CDI's kapot zijn?
Er zit een gasstand sensor aan de gasklep in de carburateur maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil in motorgeluid, hoe kan ik dit verder testen?
Tips en tricks welkom!
voorbaat dank
Recentelijk een nieuw klusproject aangeschaft een 1997 Honda SLR 650.
Er is iets merkwaardigs aan de hand.
Bij het starten loopt de motor niet stationair.
Ik kan hem alleen starten met het gas VOL open en dan loopt hij alsnog heel slecht.
Wat ik eraan gedaan heb:
kleppen gesteld.
Nieuwe Bougie.
Carburateur ultrasoon laten reinigen.
De bedrading van de ontsteking en de bobine gecheckt.
een andere tweedehands CDI erin gestoken.
Deze motor heeft in de basis hetzelfde blok als de NX650 Dominator en de FMX650 van Honda.
Omdat er (door mij) weinig te vinden is over de slr 650 heb ik alleen schema's en gegevens van deze andere motoren gevonden om mij mogelijk te helpen.
Zou het kunnen dat beide CDI's kapot zijn?
Er zit een gasstand sensor aan de gasklep in de carburateur maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil in motorgeluid, hoe kan ik dit verder testen?
Tips en tricks welkom!
voorbaat dank