Motor komt bijna niet vooruit!!

Jaydon

Rookie
30 apr 2023
26
4
ik heb nu een tijdje last van dat mijn motor raar doet tijdens het gassen wanneer ik bijvoorbeeld 100 rijdt en eenbeetje meer gas geef duurt het even voordat het aanslaat en harder gaat. En sinds vandaag is optrekken ook moeilijk maakt die heelveel toeren en komt die nauwelijks vooruit vanaf 30 vliegen de touren omhoog en blijft die ongeveer deze snelheid aanhouden.
 
Goedenavond zojuist een poging gedaan om de platen te verwisselen. Maar klopt het dat ebc platen kleiner zijn dan het origineel? Het gaat er niet tot bijna niet in joh of ligt het aan mij 😂
 
Gast, je rijd een R1, dan moet je toch wel weten waarmee je bezig bent.
Het is geen Puch Maxi ofzo.
De koppeling vervangen is voor de doorgewinterde sleutelaar geen probleem, maar ik heb nou niet echt de indruk dat je weet wat je doet.
Dat begint eigenlijk al bij de vraag, iedereen met wat ervaring weet dit probleem wel aardig te lokaliseren.
Als je dit al niet weet kan ik me niet echt voorstellen dat je ervaring hebt met sleutelen.
Ga dus erg voorzichtig te werk, en kijk wat filmpjes op youtube, er staan ongetwijfeld wel filmpjes op van hoe je de koppeling van een R1 moet vervangen. Neem echt de tijd hiervoor.
 

Bijlagen

  • 1A435C8E-C79D-4A65-876F-FF9ADB2428B6.jpeg
    1A435C8E-C79D-4A65-876F-FF9ADB2428B6.jpeg
    119,1 KB · Weergaven: 82
  • 36204106-1DCB-4958-9F16-AA2012E4851D.jpeg
    36204106-1DCB-4958-9F16-AA2012E4851D.jpeg
    120,5 KB · Weergaven: 82
Gast, je rijd een R1, dan moet je toch wel weten waarmee je bezig bent.
Het is geen Puch Maxi ofzo.
De koppeling vervangen is voor de doorgewinterde sleutelaar geen probleem, maar ik heb nou niet echt de indruk dat je weet wat je doet.
Dat begint eigenlijk al bij de vraag, iedereen met wat ervaring weet dit probleem wel aardig te lokaliseren.
Als je dit al niet weet kan ik me niet echt voorstellen dat je ervaring hebt met sleutelen.
Ga dus erg voorzichtig te werk, en kijk wat filmpjes op youtube, er staan ongetwijfeld wel filmpjes op van hoe je de koppeling van een R1 moet vervangen. Neem echt de tijd hiervoor.
Uhmm, rijden en sleutelen hebben volgens mij niks met elkaar te maken. En filmpjes kijk ik. ik kom er uit alleen vragen stellen doenik voor de zekerheid extra. Voor ik fouten maak en klopt ik ben een beginnende sleutelaar.
 
Leg eens een oude en nieuwe plaat op elkaar. En dan een foto.

Of beter: meet ze gewoon ff na.

En check de verpakking vd ebc. Artikelnummer en ev aanduiding van type motor en bouwjaar.
 
Op de foto is niet heel duidelijk te zien dat de oude en de nieuwe plaat op elkaar liggen, maar als er ZO veel verschil in zit ga je het toch niet eens proberen te monteren... :+
 
Op de foto is niet heel duidelijk te zien dat de oude en de nieuwe plaat op elkaar liggen, maar als er ZO veel verschil in zit ga je het toch niet eens proberen te monteren... :+
Hahahhaha neee klopt ik was al begonnen met olie leeg laten lopen. En de oude platen eruit gehaald en toen pas kwam ik erachter. Ik heb wel het artikelnummer gecontroleerd en daar staat dat die wel moet passen op een 2004 (RN121) ik heb zelf een (RN09) uit 2004 maar ik ga morgen even naar de zaak om te vragen hoe en wat.
 
Hahahhaha neee klopt ik was al begonnen met olie leeg laten lopen. En de oude platen eruit gehaald en toen pas kwam ik erachter. Ik heb wel het artikelnummer gecontroleerd en daar staat dat die wel moet passen op een 2004 (RN121) ik heb zelf een (RN09) uit 2004 maar ik ga morgen even naar de zaak om te vragen hoe en wat.
Het gaat uiteindelijk om het model. De RN code in dit geval.

RN09 lijkt mij een 2002 model.
 
Ik zie het raar dat bij mij wordt aangegen 2004 dan.
Dat kan soms hier en daar tricky zijn , niet alles klopt op het www , als kenteken aangeeft rn09 dan moet de plaat goed zijn voor rn09, en soms nog krijg je het verkeerde binnen terwijl goed gekeken en besteld.
Altijd controlleren voordat je de verpakking open maakt.
Zo heb ik wel eens ballhoofd lagers besteld bij nr1 alles juist 3 keer nagekeken , en op de website van fabrikant stond dat het niet compatible was.
En waarom er dan 8 verschillende versies op 1 model gemaakt worden is mij dan ook een raadsel.
 
Dat kan soms hier en daar tricky zijn , niet alles klopt op het www , als kenteken aangeeft rn09 dan moet de plaat goed zijn voor rn09, en soms nog krijg je het verkeerde binnen terwijl goed gekeken en besteld.
Altijd controlleren voordat je de verpakking open maakt.
Zo heb ik wel eens ballhoofd lagers besteld bij nr1 alles juist 3 keer nagekeken , en op de website van fabrikant stond dat het niet compatible was.
En waarom er dan 8 verschillende versies op 1 model gemaakt worden is mij dan ook een raadsel.
Ps , dat hoort ook bij zelf sleutelen , en vergeet niet te vloeken zo af en toe.
 
Dat kan soms hier en daar tricky zijn , niet alles klopt op het www , als kenteken aangeeft rn09 dan moet de plaat goed zijn voor rn09, en soms nog krijg je het verkeerde binnen terwijl goed gekeken en besteld.
Altijd controlleren voordat je de verpakking open maakt.
Zo heb ik wel eens ballhoofd lagers besteld bij nr1 alles juist 3 keer nagekeken , en op de website van fabrikant stond dat het niet compatible was.
En waarom er dan 8 verschillende versies op 1 model gemaakt worden is mij dan ook een raadsel.
Jaa ik ga morgen even naar de zaak waar ik hem heb gekocht in de hoop dat we tot een oplossing komen en anders een andere bestellen
 
Ik zie het raar dat bij mij wordt aangegen 2004 dan.
Das een mislukte commerciële site die wss 1e jaar van inschrijving in nl pakt en dan zegt: bouwjaar.

Bij voertuigen gaat t om modelcode. Das nog accurater dan bouwjaar.

Je hebt platen voor t verkeerde model gekocht, ondat je dacht dat je motor uit 2004 kwam.

Jouw motor komt uit 2002 of 2003. En selecteer altijd op modelcode.

Deze platen ga je niet kunnen omruilen, helaas. Tenzij zeeeer lieve verkoper.


:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan